Externe foto's backupen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 15:13:47
Quote Anchor link
Het is een tijd geleden dat ik hier wat poste en kom nu meer met een discussie vraag.

Onlangs heb ik een forum overgenomen waar ook regelmatig foto's worden gepost, enige probleem is dat veel foto's op den duur verdwijnen doordat de website zoals tinypic waar de foto's op zijn geplaatst besluit te stoppen met hun service. Ik los dit op door de foto's zelf te uploaden naar mijn eigen hosting dit doe ik als volg:

* de gebruiker plaats een foto door middel van img tags of door de upload form op de website
* als de topic vervolgens door een ander bekeken word check de server of de foto in de img tag afkomstig is van mijn
eigen forum zo niet, check de server dan of de foto al eens is geüpload zo niet zal de server hem uploaden naar mijn
eigen hosting (in webp formaat) en de details plaatsen in het database.
* doordat de details van de foto incl volledige url bekend is in het database zal dus overal op het forum dezelfde
foto worden weergegeven als deze foto wordt opgevraagd doormiddel van de originele url en tussen de img tag.

Enigste probleem dat ik nu heb is dat dit toch wel enorm veel data vraagt, en daarom toch eens verder wil kijken naar een goedkope oplossing.

Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?
Gewijzigd op 14/06/2020 15:15:51 door ScrapZz nl

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 12:31:51

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2020 16:23:13
Quote Anchor link
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 16:37:34
Quote Anchor link
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.

ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 16:56:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 14/06/2020 16:23:13:
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dus ik wil eigenlijk gewoon horen hoe een ander dit oplost. ik ben niet de enigste met dit probleem lijkt mij??

Rob Doemaarwat op 14/06/2020 16:37:34:
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.

ik dacht zelf ook aan om de foto's zelf te hosten wellicht is het een idee om ze zelf pas te uploaden wanneer er een 404 error komt, ik twijfel alleen of je die wel te zien krijg? bij tinypic krijg je namelijk gewoon een afbeelding te zien en niet een 404 error.

Wat betreft auteurs rechten daar heb ik nog niet over nagedacht je hebt toch ook waybackmachine die bijna alles backup.
Gewijzigd op 14/06/2020 16:58:19 door ScrapZz nl

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 17:17:52
Quote Anchor link
De WayBack machine heeft daar ook redelijk wat "werk" aan: https://en.wikipedia.org/wiki/Wayback_Machine#Legal_status

Het is ook niet zozeer dat je een "backup" maakt van een plaatje dat toch al op tinypic & co stond, maar meer wie de *originele* eigenaar van dat plaatje was. Tinypic heeft vaker met dat bijltje gehakt, en zal een uitstekende jurist in dienst hebben (met een dagtaak; en dan hebben ze ook nog een sys.admin met een grote delete knop). Maar die heb jij niet. En dat weten fotografen (en andere mensen die "originele content" maken) - die slaan tinypic dus over, maar komen wel bij jou verhaal halen.

Nog even over "hoe andere dat doen". Zelf beheer ik ook een paar websites met "heel veel plaatjes". Die draaien wel op een eigen server. Wat we daar altijd doen is:
- De hele website (het algemene spul zeg maar) draait op een (snelle) SSD.
- Voor de plaatjes ("het archief") mounten we een *grote* conventionele HDD (veel voor weinig) waar die plaatjes allemaal op gaan.

Voor de foto's hebben we verschillende formaten nodig (thumb, medium, large) en die "afgeleiden" gaan in de cache op de SSD (op de HDD staan dus alleen de originelen). Die cache verloopt na een week of 2. Actuele foto's staan dus in de cache op de SSD, en ter archivering hebben we het origineel op de HDD (en als een foto weer actueel wordt, wordt ie dus weer vanuit het archief=HDD in de cache op de SSD geplaatst).
Gewijzigd op 14/06/2020 17:28:17 door Rob Doemaarwat

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.