Externe Harde schijf
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend omdat mijn externe harde schijf gecrasht is. Ondertussen heb ik deze opgestuurd naar www.datarecoverynederland.nl voor een gratis diagnose.
Hier is het volgende uitgekomen:
-----
Na het analyseren van uw harde schijf kunnen wij vaststellen dat de lees/schrijfkop beschadigd is. Tevens is er een grote hoeveelheid sectorschade aangetroffen op de platter van uw schijf. Dit weerhoudt de harde schijf van het lezen van bepaalde dienst- en gegevensinformatie.
Commentaar over het gegevenssysteem en de gegevensstructuur is pas mogelijk na herstel van de harde schijf. Toegang tot de gegevens is nu nog niet mogelijk.
-----
De oplossing die ze aanbieden:
-----
Uw harde schijf wordt in onze clean room behandeld. De beschadigde lees/schrijfkop wordt tijdelijk vervangen. Hiervoor wordt een spare part gebruikt van een identiek serie- en modelnummer. Hiermee wordt de datalaag uitgelezen. Alle herstelde data ontvangt u binnen enkele dagen retour.
-----
Nu staat op de website aangegeven dat de prijs voor fysieke schade vanaf 599 EUR is.
Echter staat in de diagnose dat de goedkoopste prijs waar ik uit kan kiezen 899 EUR is exclusief btw + 79.99 EUR exclusief btw voor een nieuwe harde schijf. Dit brengt de totale kosten op +/- 1200 EUR.
De data op de harde schijf wil ik écht graag terug hebben, maar 1200 EUR is wel heel erg veel.
Daarom de vraag of jullie misschien goedkope / goedkopere alternatieven hebben?
Het liefst ga ik er niet zelf mee aan het knutselen.
Alvast bedankt!
Misschien dat je ergens nog iets goedkoper vindt, maar omdat je het over ERG VEEL GELD hebt, vrees ik dat het niet onder de 800 euro zou kunnen.
Dan vrees ik dat ik toch maar moet beginnen met sparen..