extra menubalk weergeven wanneer je ingelogd bent
Mijn inlogsysteem werkt met sessies waarna de gebruikersnaam(wachtwoord) wordt opgezocht en voor de sessie word vastgezet.
nou heb ik geprobeerd om in mijn header een if statement neer te zetten. dan gaat het goed op pagina's waar hij controleert of je ingelogd bent maar niet op openbare pagina's zoals mijn home heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen hieronder is mijn code te zien wat ik geprobeerd had als if statement
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php session_start();
if (isset($_SESSION["username"])){
$tekst = "naar mijn <a href=\"beveiligd.php\">account</a>";
echo($tekst);
}?>
echo($tekst);
}?>
zo hoort het:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
echo $tekst;
}
?>
session_start();
echo $tekst;
}
?>
Verder kan je proberen de $_SESSION te echo en om te zien of er wel iets in zit.
ja maar wil dus dat als er geen sessie is de link niet zichtbaar hebben alleen als ze ingelogd zijn en de sessie enzo werkt prima dat is het probleem niet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
if (isset($_SESSION["username"]))
{
echo 'naar mijn <a href="beveiligd.php">account</a>';
}
?>
session_start();
if (isset($_SESSION["username"]))
{
echo 'naar mijn <a href="beveiligd.php">account</a>';
}
?>
uhm ja dat is een goeie vraag!
Waar je ook zit op de site, je zit daar altijd "binnen" de index.php, met daarin de controle van de sessie.
Mocht, zoals bij mij, je index erg complex zijn (menu's etc), en wil je die niet steeds laten laden, dan is hier nog een handige link
Tobias Witmer op 17/08/2010 20:36:58:
ik gebruik zelf een index.php?pagina=test
Waar je ook zit op de site, je zit daar altijd "binnen" de index.php, met daarin de controle van de sessie.
En wat nou als iemand direct een pagina opent in de browser?
Als deze alleen in een sessie kan worden weergegeven wordt je vriendelijk verzocht in te loggen, met daaronder een login-form