extra menubalk weergeven wanneer je ingelogd bent

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey Tukker

Jeffrey Tukker

17/08/2010 18:20:25
Quote Anchor link
Ik heb veel gezocht op google en op deze site maar kan niet vinden wat ik nodig heb maar denk wel dat het te realiseren is. Mischien zijn enkele van jullie al bekend met mijn project maar ik maak een site waar cursussen en lessen op te vinden zijn welke door organisaties er op geplaatst kunnen worden. nu wil ik als die organisaties ingelogd zijn dezelfde layout gebruiken voor de site maar een extra balk toevoegen onder mijn menu. Of het woordje inloggen vervangen voor naar mijn account waar men eventueel nieuwe cursussen kan toevoegen of aanpassen/verwijderen.

Mijn inlogsysteem werkt met sessies waarna de gebruikersnaam(wachtwoord) wordt opgezocht en voor de sessie word vastgezet.

nou heb ik geprobeerd om in mijn header een if statement neer te zetten. dan gaat het goed op pagina's waar hij controleert of je ingelogd bent maar niet op openbare pagina's zoals mijn home heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen hieronder is mijn code te zien wat ik geprobeerd had als if statement

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php session_start();
if (isset($_SESSION["username"])){
    $tekst = "naar mijn <a href=\"beveiligd.php\">account</a>";
    echo($tekst);
}
?>

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:02:07

- Raoul -

- Raoul -

17/08/2010 18:22:52
Quote Anchor link
Je gebruikt de echo helemaal verkeerd.
zo hoort het:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
if (isset($_SESSION["username"])){
    $tekst = "naar mijn <a href=\"beveiligd.php\">account</a>";
    echo $tekst;
}

?>

Verder kan je proberen de $_SESSION te echo en om te zien of er wel iets in zit.

Jeffrey Tukker

Jeffrey Tukker

17/08/2010 18:27:47
Quote Anchor link
ja maar wil dus dat als er geen sessie is de link niet zichtbaar hebben alleen als ze ingelogd zijn en de sessie enzo werkt prima dat is het probleem niet.

- SanThe -

- SanThe -

17/08/2010 18:34:01
Quote Anchor link
Waarom moet dat eerst in een variabele?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
if (isset($_SESSION["username"]))
{

echo 'naar mijn <a href="beveiligd.php">account</a>';
}

?>

Jeffrey Tukker

Jeffrey Tukker

17/08/2010 19:07:50
Quote Anchor link
uhm ja dat is een goeie vraag!

Tobias Tobias

Tobias Tobias

17/08/2010 20:36:58
Quote Anchor link
ik gebruik zelf een index.php?pagina=test
Waar je ook zit op de site, je zit daar altijd "binnen" de index.php, met daarin de controle van de sessie.

Mocht, zoals bij mij, je index erg complex zijn (menu's etc), en wil je die niet steeds laten laden, dan is hier nog een handige link

- SanThe -

- SanThe -

17/08/2010 20:55:00
Quote Anchor link
Tobias Witmer op 17/08/2010 20:36:58:
ik gebruik zelf een index.php?pagina=test
Waar je ook zit op de site, je zit daar altijd "binnen" de index.php, met daarin de controle van de sessie.

En wat nou als iemand direct een pagina opent in de browser?

Tobias Tobias

Tobias Tobias

17/08/2010 20:58:50
Quote Anchor link
Ik heb een variabele in connect.php gezet. Als connect.php niet wordt geinclude, kent hij de waarde van de variabele niet en wordt de persoon automatisch doorgestuurd naar index.php?pagina=paginawaarjezat.
Als deze alleen in een sessie kan worden weergegeven wordt je vriendelijk verzocht in te loggen, met daaronder een login-form

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.