Facebook button aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

08/02/2011 13:42:31
Quote Anchor link
Bij Facebook kun je een code krijgen en die op je website zetten. Nu vroeg ik me af of je hier php in kunt gebruiken zodat de url in deze code zich aanpast aan de pagina waar de bezoeker zicht bevind op dat moment.

Ik heb het zo gedaan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    //laat de url zien van de pagina
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.$_GET['subrubriek_id']."
    "
;
    $result = mysql_query($query);
    if(!$result)
    {

trigger_error(mysql_error().' ('.$query.')');
    }

else{
        $row = mysql_fetch_assoc($result);
        ?>

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://www.fotoalbum-maken.nl/<?php echo $row['facebook_url'];?>&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;font=verdana&amp;colorscheme=light&amp;height=35" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:35px;" allowTransparency="true"></iframe>
        <?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:23:19 door

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 14:57:21

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 13:48:12
Quote Anchor link
Denk aan SQL-Injection.

08/02/2011 13:52:21
Quote Anchor link
@SanThe
Op deze manier?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.mysql_real_escape_string($_GET['subrubriek_id'])."
    "
;
    if(!$result)
    {

}

else{
        ?>

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://www.fotoalbum-maken.nl/<?php echo $row['facebook_url'];?>&amp;layout=standard&amp;show_faces=false&amp;width=450&amp;action=like&amp;font=verdana&amp;colorscheme=light&amp;height=35" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:35px;" allowTransparency="true"></iframe>
        <?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:22:57 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 13:54:45
Quote Anchor link
mysql_real_escape_string gebruik je alleen bij handmatige invoer

08/02/2011 14:00:53
Quote Anchor link
Oké dan weet ik (weer) niet wat er bedoelt wordt......

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:03:56
Quote Anchor link
Hangt er vanaf waar die $_GET['subrubriek_id'] vandaan komt. Als ie uit de url komt dan is ie manipuleerbaar. Je kunt voordat je de facebook url selecteert controleren of de ingegeven id geldig is, bijvoorbeeld door te kijken of deze volledig numeriek is.
Gewijzigd op 08/02/2011 14:04:11 door Ozzie PHP

08/02/2011 14:18:12
Quote Anchor link
@Ozzie
Het wordt inderdaad uit de url gehaald.
Is dit beter?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  <?php
 //controleer of het wel om een nummeriek getal gaat
 if(isset ($_GET['subrubriek_id'] && is_numeric ($_GET['subrubriek_id']) )
     {

$facebook_url = $_GET['subrubriek_id'];
    }
else{
        $facebook_url = 1;
        }

$query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
.$facebook_url."
    "
;
    if(!$result)
    {

}

else{
        ?>

<?php
        }
        ?>
Gewijzigd op 08/02/2011 14:22:20 door

Justin S

Justin S

08/02/2011 14:21:00
Quote Anchor link
Gebruik even de code tags rond heel je code.. [code.] [/code.] (zonder de puntjes)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:24:23
Quote Anchor link
Check even je eigen vorige bericht en zie wat ik daar tegen je heb gezegd:

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/doe-ik-anti-sqlinjection-zo-op-de-juiste-manier/76091/

08/02/2011 14:31:17
Quote Anchor link
@Ozzie
Tja, alweer vergeten....
Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen.
Nu moet ik geloof ik PDO weer gaan leren.
Nou ik heb het doorgenomen en het is zo anders dat ik hier vast weer jaren over doe om het een beetje te begrijpen.
Klopt het dat deze nieuwe manier het gaat overnemen? En ik het dus wel móet leren?

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 14:33:25
Quote Anchor link
Elsy Vriens op 08/02/2011 13:52:21:
@SanThe
Op deze manier?

Helemaal perfect.

Kris Peeters

Kris Peeters

08/02/2011 14:34:44
Quote Anchor link
Is die id een geheel getal?

Dan volstaat dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
...
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
. (int) $facebook_url ."
    "
;
...

?>

Indien het geen geheel getal is, doe je dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
...
    $query = "
    SELECT
        facebook_url
    FROM
        subrubriek
    WHERE
        id = "
. mysql_real_escape_string( $facebook_url ) ."
    "
;
...

?>

Op php.net staat, onder de uitleg, ook meestal een waslijst aan reacties met volledig uitgewerkte voorbeelden.

Je moet wat wennen aan de stijl van de uitleg, maar eens je die door hebt, kijk je altijd eerst daar. Daarna pas elders.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:36:48
Quote Anchor link
Je moet niks hoor.. het is je eigen keuze.

08/02/2011 14:39:17
Quote Anchor link
@Ozzie

Nee ik snap dat ik niets moet. Maar mijn website loopt op dit moment best aardig en het zou jammer zijn als dat door verouderde code straks niet meer het geval is.

Zal ik de code van @Kris maar aanhouden op dit moment?

Oh, ja en natuurlijk nog de vraag of deze code wel werkt hoe ik het graag wil :)
Gewijzigd op 08/02/2011 14:39:52 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:40:05
Quote Anchor link
Je kunt dus beste de manier volgen die ik in je andere bericht laat zien. Vantevoren controleren of je ID geldig is en pas daarna de query uitvoeren (i.t.t. de voorbeelden hierboven)

08/02/2011 14:41:09
Quote Anchor link
@Ozzie

Oké, ik zal het nog eens doorlezen en het op jou manier doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 14:43:30
Quote Anchor link
Is goed (en als ik jou was zou ik wel voor PDO gaan).

08/02/2011 15:02:50
Quote Anchor link
@Ozzie
Valt niet mee om op mijn leeftijd nog iets nieuws te leren maar ik vind het al knap, al zeg ik het zelf, dat ik het al zover heb gebracht :)
Dus ik geef niet op en ga ervoor.

Ik heb al 2 websites gekregen om door te lezen maar is er ook een boek of zijn deze 2 tips voldoende:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/pdo-verbinden-met-verschillende-databases/534/prepared-statements/1368/
http://www.phpro.org/tutorials/Introduction-to-PHP-PDO.html#1

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 15:06:14
Quote Anchor link
Dat zijn toch die linkjes die ik je gegeven heb? Dan zal het wel goed zijn.

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 15:06:37
Quote Anchor link
Elsy Vriens op 08/02/2011 15:02:50:
Dus ik geef niet op en ga ervoor.

That's the spirit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 15:10:43
Quote Anchor link
Precies! :)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.