facebook regex

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »
Stephan Kamstra

Stephan Kamstra

25/07/2016 22:48:05
Quote Anchor link
Ik probeer voor een registratie formulier een regex voor facebook te maken, dat kijkt of de link die ingevuld is, daadwerkelijk een facebook profiel is.
Er zijn namelijk diverse mogelijkheden:

facebook.com/pages/somename
facebook.com/somename
www.facebook.com/pages/somename
www.facebook.com/somename
http(s)://facebook.com/pages/somename
http(s)://www.facebook.com/somename

Ik heb de volgende regex geprobeerd, maar lijkt niet geheel te werken, de controle klopt niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function valid_facebook_url($field){
    if(!preg_match('/^(http\:\/\/|https\:\/\/)?(?:www\.)?facebook\.com\/(?:(?:\w\.)*#!\/)?(?:pages\/)?(?:[\w\-\.]*\/)*([\w\-\.]*)/', $field)){
        return false;
    }

return true;
}

?>

$field is het inputveld van facebook.

De functie wordt aangeroepen in een ajax call, en geeft een melding terug of de link klopt ja of nee, maar omdat er vele mogelijkheden zijn weet ik niet precies waarom het niet klopt.

Ook als ik een foute link invoer, waar alleen facebook.com instaat, zegt ie ook dat de link klopt.

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 17:49:31

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/07/2016 00:40:29
Quote Anchor link
^(http:\/\/|https:\/\/)?(www.)?facebook.com\/(pages\/)?\w+$

Geen idee of het werkt ... ik heb m'n best gedaan ;)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/07/2016 00:42:50
Quote Anchor link
Waarom zou je dit met een regex doen?

Kijk eens naar de functie parse_url()

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/07/2016 10:27:02
Quote Anchor link
En als je nu gewoon iemand enkel een facebooknaam laat opgeven, en dat je dan vervolgens met een zelf gebouwde URL controleert of deze bestaat, of wellicht heeft Facebook hier zelf een API voor?

Quote:
De functie wordt aangeroepen in een ajax call, en geeft een melding terug of de link klopt ja of nee, maar omdat er vele mogelijkheden zijn weet ik niet precies waarom het niet klopt.

Heb je uitgesloten dat er niet iets mis is met de waarde die je teruggeeft? Wat voor type data verwacht de AJAX-call terug? JSON? Iets anders? Voorzie je deze response ook van de goede headers (application/json) en heeft deze het goede formaat (converteer je data naar JSON via json_encode)?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/07/2016 22:16:01
Quote Anchor link
Altijd zo leuk als iemand spontaan even reageert om te laten weten of het gelukt is, en of ie iets aan de feedback heeft gehad. En dat ie ook ingaat op kritische vragen die worden gesteld. Ja, dat geeft je echt het gevoel dat de moeite die je ervoor hebt gedaan en de tijd die je erin hebt geïnvesteerd ook echt gewaardeerd wordt. Leuk en hartelijk dank voor je spontane bedankje!! De volgende keer helpen we je graag weer hoor!!

Stephan Kamstra

Stephan Kamstra

31/07/2016 13:51:06
Quote Anchor link
Beste Ozzie,

Sorry voor de late reactie, ik heb het heel erg druk gehad de afgelopen week en daarom nog niet gereageerd op alle reacties.
Niet iedereen reageert binnen een dag of 2.

Als ik nou na een maand nog niet gereageerd zou hebben, dan geef ik je gelijk, maar vindt je reactie nu een beetje overdreven, aangezien je eerste reactie van 26 juli is.

Ik heb de reacties bekeken en ga de oplossing met parse_url doen, dit is voor mij de meest makkelijke en logische oplossing.

@Thomas, die functie klopt helemaal, is niks mis mee. Ik gebruik het in wordpress en dan idd met json. Alles verder goed in het juiste formaat.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/07/2016 16:06:29
Quote Anchor link
>> ik heb het heel erg druk gehad

Dat is helaas hét standaardexcuus dat we hier in vergelijkbare gevallen altijd voorbij zien komen.

>> Als ik nou na een maand nog niet gereageerd zou hebben

Na een maand? Ben je nu echt serieus?

Jij stelt een vraag ... vervolgens reageren daar maar liefst 3 mensen op die waarschijnlijk allemaal wel iets beters te doen hebben. Dan is het best jammer dat jij vervolgens niks laat horen. En dat je het druk hebt is geen excuus om even 'bedankt' te roepen lijkt mij. Jij initieert zelf een vraag ... dan is het vrij logisch dat als andere mensen jou een antwoord geven, dat je daar dan even op reageert. Je bent hier overigens al meer dan 5 jaar lid. Je hebt in die tijd niemand anders geholpen, maar alleen zelf 4 vragen gesteld, waarbij je eerste en laatste reactie telkens op één en dezelfde dag was. Je maakt mij dan ook niet wijs dat je nog van plan was om nog op dit topic te gaan reageren.

Maar goed, je hebt je info binnen en je kunt vooruit, dus we laten het hier maar bij. Succes verder.

Stephan Kamstra

Stephan Kamstra

31/07/2016 16:51:59
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/07/2016 16:06:29:
>> Dat is helaas hét standaardexcuus dat we hier in vergelijkbare gevallen altijd voorbij zien komen.

Dat vindt ik nergens op slaan, je hebt geen idee hoe druk ik het heb gehad, dus kun je daar niet over oordelen, doe dat dan ook niet.

>> Jij stelt een vraag ... vervolgens reageren daar maar liefst 3 mensen op die waarschijnlijk allemaal wel iets beters te doen hebben. Dan is het best jammer dat jij vervolgens niks laat horen. En dat je het druk hebt is geen excuus om even 'bedankt' te roepen lijkt mij. Jij initieert zelf een vraag ... dan is het vrij logisch dat als andere mensen jou een antwoord geven, dat je daar dan even op reageert. Je bent hier overigens al meer dan 5 jaar lid. Je hebt in die tijd niemand anders geholpen, maar alleen zelf 4 vragen gesteld, waarbij je eerste en laatste reactie telkens op één en dezelfde dag was. Je maakt mij dan ook niet wijs dat je nog van plan was om nog op dit topic te gaan reageren.

Als ik het te druk heb met mijn eigen werk (wat jij niet kunt weten), wil niet zeggen dat ik niet reageer of iemand niet bedank. Misschien heb je het in het verleden vaker meegemaakt, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.
Dat ik in al die 5 jaren niemand heb geholpen zegt helemaal niks. En dat je ergens maar vanuit gaat, is jouw probleem, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.

Maar goed ik ga er verder niet op in.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/07/2016 18:00:36
Quote Anchor link
>> Dat vindt ik nergens op slaan, je hebt geen idee hoe druk ik het heb gehad, dus kun je daar niet over oordelen, doe dat dan ook niet.

Je hebt genoeg tijd om een lange vraag te stellen, maar niet om het woordje 'bedankt' te typen. Logisch verhaal.

>> Maar goed ik ga er verder niet op in.

Lijkt me een goede beslissing. Nogmaals succes met je project. En nu weer on topic ... ik neem aan dat je vraag is beantwoord. Zo niet dan horen we het wel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.