factuur en factuurregels
Ik heb een factuur tabel en een factuurregelstabel. Nu wil ik in de factuurtabel kunnen scrollen waarbij de factuurregels automatisch worden getoond van de betrokken factuur. Ik heb de tabel factuur een index meegegeven op de kolom nummmer en de tabel factuurregels een FK gegeven eveneens op de kolom nummer. Mijn vraag nu is of dit te realiseren is met php en mysql.
Het doel van deze actie is om achteraf, de betaalde facturen te verwijderen.
Het verwijderen zelf van factuur en factuurregels werkt vlekkeloos via cascade.
bij voorbaat dank
Albert
Albert B op 07/04/2013 18:53:21:
Ja, dat kan.Mijn vraag nu is of dit te realiseren is met php en mysql.
Bedenk wel dat we, in Nederland, een wettelijke bewaarplicht kennen van zeven jaar voor alles dat met omzet te maken heeft, waaronder facturen. Je moet data bovendien bewaren in de oorspronkelijke vorm, dus bijvoorbeeld een MySQL-tabel.
Op dit moment laat de factuur tabel alle facturen zien en de factuurregels alle factuurregels.
Ik had gedacht met het leggen van de relatie dat dit automatisch tot het gewenste resultaat zou leiden. Ik doe zoiets in Delphi en heb twee grids met in de een alle facturen en in de andere alleen die regels die bij de geselecteerde factuur hoort. Hoe moet dat in php?
Dan komt het meer aan op MySQL dan op PHP. Als je de storage engine InnoDB van MySQL gebruikt, kun je voor de foreign key een regel voor ON DELETE CASCADE instellen.
Ik heb het idee dat ik het te ingewikkeld wil maken. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken.
bedankt zover
LIMIT 10 kun je de weergave beperken tot 10 rijen uit de factuurtabel.
Met bijvoorbeeld Ik probeer nu van de eerste records in de factuurtabel een loop te maken die de juiste factuurregels in de factuurregelstabel selecteerd.
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.
wat bedoel je met 'Nu wil ik in de factuurtabel kunnen scrollen waarbij de factuurregels automatisch worden getoond' ...
In de wereld van programmeren gaat niets automatisch.. misschien een screenshotje toevoegen?
Dit topic is voor wat mij betreft opgelost. Hartelijk dank iedereen die met suggesties en opmerkingen mijn denkproces op het juiste spoor heeft gebracht.
Albert