fake sms script
Ozzie PHP op 28/09/2011 14:57:11:
Laten we eerst deze vraag eens beantwoorden:
Wat wil je precies? Omschrijf eens wat je van plan bent.
Wat wil je precies? Omschrijf eens wat je van plan bent.
Dat vraag ik toch niet? Ik wil vanuit mijn telefoon dingen kunnen doorsturen naar de telefoon van iemand anders. En dat via een script..
Met wie als afzender???
Roy van Breugel op 28/09/2011 14:58:22:
Dat vraag ik toch niet?
Nee, precies: DAT VRAAG IK!
Je hebt het over het versturen van spam via e-mail en nu heb je het over fake smsjes.
Ik, wij, wil(len) eerst graag weten wat jij van plan bent. Je bent er namelijk nogal vaag over... en ik krijg het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is. Hier op dit forum werken we niet mee aan dingen die op wat voor manier dan ook illegaal zijn. Dus vandaar mijn vraag. Graag je antwoord.
Gewijzigd op 28/09/2011 15:01:29 door Ozzie PHP
Want dan zou je een script moeten maken wat op die telefoon werkt.
Als je het via je telefoon wilt uitvoeren
Oke sorry voor de onduidelijkheid dan. Ik wil vanuit mijn nummer, smsjes kunnen doorsturen naar een ander nummer dmv een script.
Roy van Breugel op 28/09/2011 15:02:30:
Oke sorry voor de onduidelijkheid dan. Ik wil vanuit mijn nummer, smsjes kunnen doorsturen naar een ander nummer dmv een script.
Oké, en wat is daar dan precies het "fake" element aan?
Het is voor gebruikers makkelijker te herkennen als ze jouw websitenaam zien staan ipv jouw eigen mobiele nummer
Welk OS draait je telefoon dus. Dit staat los van een aparte sms gateway.
Maikel B op 28/09/2011 15:05:11:
Omdat het niet naar een gebruiker is maar naar een collegaEn waarom zou je het vanaf jouw nummer willen en niet gewoon vanaf de naam van je website?
Het is voor gebruikers makkelijker te herkennen als ze jouw websitenaam zien staan ipv jouw eigen mobiele nummer
Als het maar om 1 collega gaat.
Maikel B op 28/09/2011 15:09:55:
Je zou toch ook gewoon zelf nu een verificatiecode kunnen smsen naar je collega.
Ja maar het gaat om een meermalige actie. Dit komt regelmatig voor dus hiervoor zouden we graag een script hebben..
Anders zou je iets kunnen maken dat ie via de site van je provider een mailtje typt en verstuurd.
een macro maken dat je automatisch inlogt op de site van je provider en dan naar de pagina gaat waar je een sms kunt versturen via de website en dan automatisch laten invullen en versturen.
Alleen dan gaat het wel via je EIGEN nummer en waarschijnlijk wil jij het nummer van iemand anders gebruiken
Je begint er al mee dat je een e-mail spammer hebt gemaakt en nu wil je fake smsjes gaan versturen. Zodra iemand zegt dat de OPTA dat niet leuk vindt, gaat het ineens nog maar over 1 smsje naar een collega. En nu gaat het weer om een meermalige actie. Al deze moeite om 1 collega voor de gek te houden? Sorry... maar ik geloof je niet. Misschien onterecht, maar zolang jij niet met een plausibel verhaal komt blijf ik bij mijn standpunt. Eerlijkheid duurt het langst.
Maar goed, zie maar wat je doet, ik werk er verder niet meer aan mee gezien ik je verhaal maar wazig vindt, en dan ben ik niet de enige. Verdiep je ook a.u.b. eens in de reglementen van je provider, en de SMS-gedrags-code (regelement).
Gewijzigd op 28/09/2011 15:19:46 door - Ariën -
Vertel is wat je nu echt wilt gaan doen.
Dan hoor je van ons gelijk of het legaal is of niet en of we je dan alsnog kunnen helpen met het script.
Maikel B op 28/09/2011 15:31:13:
Roy B
Dan hoor je van ons gelijk of het legaal is of niet en of we je dan alsnog kunnen helpen met het script.
Ik wil met andermans nummer een sms sturen naar een collega. Een grap uithalen collegas onderling..
De vraag blijft of het wenselijk is. En als je pas echt een goede grap uit wil halen kan je ook een briefje neerleggen bij je collega met het nummer van dhr. de Beer die uitkomt bij het nummer van Blijdorp.
Maar dat is niet legaal en het valt onder Identiteitsdiefstal
met als maximale straf een aantal jaar de gevangenis in.
Maar gezien hoe jij het van plan bent zal het een fikse boete worden.
Dus ik raad je toch aan om voor een andere grap te kiezen :p
Gewijzigd op 28/09/2011 15:37:37 door Maikel B
En om die reden wordt het topic hierbij gesloten :-)