FAQ met php search
Loek Lemmens
27/03/2018 21:09:28Hallo,
Wat wil ik maken: simpele search FAQ.
Er is een inputveld waarin je kan zoeken naar antwoorden.
Bijvoorbeeld: wat zijn jullie openingstijden?
Maar kan bijvoorbeeld ook zijn: wanneer zijn jullie geopend?
En zo zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden.
Wat raden jullie aan qua structuur?
Arrays maken, of met een mySQL database?
Gr. Loek
Wat wil ik maken: simpele search FAQ.
Er is een inputveld waarin je kan zoeken naar antwoorden.
Bijvoorbeeld: wat zijn jullie openingstijden?
Maar kan bijvoorbeeld ook zijn: wanneer zijn jullie geopend?
En zo zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden.
Wat raden jullie aan qua structuur?
Arrays maken, of met een mySQL database?
Gr. Loek
Gewijzigd op 27/03/2018 21:19:13 door Loek Lemmens
PHP hulp
26/11/2024 14:26:32Je kan ook de vraag stellen: Wil je het makkelijk onderhoudbaar hebben, zodat je eenvoudig dingen kan toevoegen. Dan zou ik voor een database kiezen.
Stiekem als je het in je database hebt staan, en je haalt het op, dan heb je ook een array ($result->fetch_assoc() met MySQLi Object Oriënted).
Stiekem als je het in je database hebt staan, en je haalt het op, dan heb je ook een array ($result->fetch_assoc() met MySQLi Object Oriënted).
Frank Nietbelangrijk
27/03/2018 23:26:00met zo een zoekveld wil je ook de zoektermen waarop gezocht wordt loggen zodat je weet waar je gebruikers naar zoeken en zodat je je antwoorden die je al in de database hebt staan kan aanvullen. Het aanvullen van de zoektermen en antwoorden doe je dan natuurlijk netjes op je admin pagina. Hierdoor heb je dan tevens een dubbele reden om voor een database te kiezen.
Gewijzigd op 27/03/2018 23:27:03 door Frank Nietbelangrijk
Thomas van den Heuvel
28/03/2018 00:34:46Tegelijkertijd: als je iets moet zoeken wil dat zeggen dat je het zo snel niet kunt vinden. Als je je website op een logische manier in elkaar steekt dan vindt iedereen direct/eerder waar men naar op zoek is.
Je zou de FAQ ook kunnen rubriceren in bepaalde categorieën zodat je snel van grof naar fijn kunt gaan om specifieke vragen te beantwoorden. Dit hoeft in eerste instantie niet eens met zoekvelden maar kan gewoon met (gegroepeerde) vragen/antwoorden in een bulleted lijst ofzo.
Je zou de FAQ ook kunnen rubriceren in bepaalde categorieën zodat je snel van grof naar fijn kunt gaan om specifieke vragen te beantwoorden. Dit hoeft in eerste instantie niet eens met zoekvelden maar kan gewoon met (gegroepeerde) vragen/antwoorden in een bulleted lijst ofzo.