FCKeditor implementeren
Na lang zoeken naar een script die met sjablonen kon werken ben ik uiteindelijk op FCKeditor uitgekomen.
Helaas blijkt dat dit geweldige script meestal wordt gebruikt in combinatie met een CMS programma.
Weet iemand misschien een oplossing om FCKeditor gewoon te gebruiken als bestand editor zonder het te hoeven invoegen in een CMS systeem ?
( Dus als stand-alone applicatie ?)
Alvast bedankt,
Floris.
Indien ja: kijk eens hier. OpenOffice is een gratis alternatief en zal ongetwijfeld ook met sjablonen kunnen werken.
Indien nee: verklaar u nader :)
LOL, CMS systeem :-P
Content Manangement System systeem :-P
Is het zelfde als dat veel mensen LAN netwerk zeggen:
Local Area Network netwerk
APK Keuring :-)
Nope...
FCKeditor is een editor die online je bestanden kan bijwerken volgens het WYSIWYG principe.
Het grote voordeel is dat je sjablonen kan gebruiken en wat dus een hoop werk kan schelen.
Maargoed.. FCKeditor is dan misschien ook een soort CMS.. maar ik zoek dus een methode om hem stand-alone te kunnen gebruiken.
OF om bijvoorbeeld rechtstreeks aan te kunnen spreken met de bestandsnaam die ie moet aanpassen..
Is er trouwens iemand hier die hem zelf ook gebruikt ?
Greetzz,
Floris.
Hou het op plain tekst met Editplus.
ik snap alleen niet precies wat jij ermee wilt doen, ik gebruik het i.c.m. een eigengeschreven cms.
bbcode met een preview in popup vind ik het handigst
In het verleden FCK gebruikt. Na een blik op de source (gruwel, gruwel) snel overgestapt op TinyMCE. Dit wordt geleverd met een setup waar mee je een tabel naam kan kiezen en alles wat jij bedoeld automatisch wordt gegenereerd.
Heb dezelfde ervaring als MarDek. Eén minpuntje: TinyMCE heeft niet standaard een image manager module. Daar moet je voor betalen. Je zult dus zelf een uploaddeel moeten schrijven.
Aanvulling op Jan. Volgens mij is Imagebrowser wel gratis. (plugins sourceforce tinymce) De plugin van Moxiecode is inderdaad tegen betaling. Heb geen ervaring met Imagebrowser.
Ik heb Efileman gedownload (www.efileman.de).
Daar hebben ze een versie waar FCKeditor al meteen inzit (versie 1.4).
Ik heb de 1.4 versie handmatig verwijdert en versie 2.2 erop gezet.
Ik had versie 2.2 nodig omdat je daarin sjablonen kunt gebruiken.
Verder zijn en genoeg plugins te vinden waardoor je het programma nog krachtiger kan maken.
Al met al is dit de juiste combinatie waar ik dus al even naar op zoek was.. gewoon simpelweg bestanden editen met de mogelijkheid om stukjes code er meteen kant en klaar in te plakken.
Ook nemen deze 2 paketten samen gelukkig niet veel ruimte in (in vergelijking met andere systemen.)
Ik kan het in ieder geval iedereen aanbevelen..
Greetzz,
Floris.
wat is er dan (mis) met de source code van FCKeditor?
En welke VERSIE heb je dan bekeken ?
Greetzz,
Floris.
Nooit gesteld dat FCK niet goed zou werken. Wel dat de sourcecode een rommeltje is. (versie van ongeveer een jaar geleden, kan dus nu ok zijn)
FCK is in de loop der jaren steeds verder uitgebreidt en hierdoor is een soort kindje met waterhoofd ontstaan met alle gevolgen voor de source.
Maar ben je tevreden dan gewoon blijven gebruiken
EDIT 1:
http://www.evrsoft.com/1stpage2.shtml
http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/ !!(alleen al omdat je hem via mozilla kan downloaden ;-) )
http://www.virtualmechanics.com/products/dwarf/info.html
Zo iets maar denk
Gewijzigd op 24/03/2006 09:55:00 door Jason de Ridder
Ben zelf nooit weg geweest van Dreamweaver... er zit vaak veel te veel onnodige code in..
Verder moet het een on-line editor zijn.. en dus valt NVU ook af..
Maar in ieder geval bedankt,
FLoris.