fckeditor
Ik wil gebruikt gaan maken van fckeditor ipv htmlarea en prober t op dit moment. Ik krijg alleen steeds de foutmelding, kan pagina niet vinden. Op dit moment staat het volgende in de <head>
<script type="text/javascript" src="fckeditor/fckeditor.js"></script>
<script type="text/javascript">
window.onload = function()
{
var oFCKeditor = new FCKeditor( 'NAAMTEAXTAREA' ) ;
oFCKeditor.ReplaceTextarea() ;
}
</script>
En dit klopt niet echt he :
{
}
Zou beter zo zijn:
function doit()
{
}
window.onload = doit()
www.fckeditor.net is een WYSIWYG editor en is een stuk uitgebreider dan htmlarea. k ga je idee proberen.
D@rk:
Wat is een fckeditor?
{
}
Zou beter zo zijn:
function doit()
{
}
window.onload = doit()
{
}
Zou beter zo zijn:
function doit()
{
}
window.onload = doit()
Sorry dat werkt niet...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
{
var oFCKeditor = new FCKeditor( 'MyTextarea' ) ;
}
</script>
</head>
<body>
<textarea id="MyTextarea" name="MyTextarea">This is <b>the</b> initial value.</textarea>
</body>
</html>
<head>
{
var oFCKeditor = new FCKeditor( 'MyTextarea' ) ;
}
</script>
</head>
<body>
<textarea id="MyTextarea" name="MyTextarea">This is <b>the</b> initial value.</textarea>
</body>
</html>
Zo staat het in de documentatie. Je moet een textarea aanroepen met als naam, kweet niet of je dat gedaan hebt? En misschien draai je linux op je host: in dat geval moet je ook letten op hoofdletters in je dir, bv. FCKeditor/fckeditor.js
en het maakt niet uit of ik linux heb of niet, jouw script klopt gewoon totaal niet ...
www.fckeditor.net misschien dat je daar kunt zeggen dat ze fout zitten. Dit zijn overigens mensen van sourceforge. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!
Ik heb verder ook gelet op de hoofdletters ed. Die kloppen allemaal, net als de naam van het tekstveld.
Dat javascript heb k niet geschreven. Ik heb ook totaal geen basis hierin. Ik heb dit gehaald uit de documentatie van Ik heb verder ook gelet op de hoofdletters ed. Die kloppen allemaal, net als de naam van het tekstveld.
Gewijzigd op 15/12/2004 21:31:00 door gregor
window.onload = function() staat inderdaad in de documentatie. Misschien dat je de php implementie kan gebruiken ipv de javascript? Zit wel geen documentatie bij voor php, maar aan de sourcecode te zien is het niet al te moeilijk om dat te laten werken.
Ten 1e.. waarom neem je niet een prof programma zoals Dreamweaver 2004 MX ?!
Maar ik neem aan dat gregor het wil gebruiken voor een CMS of een webmail of zo. Dan is het gebruik van een 'professioneel' programma als Dreamweaver niet echt nodig.
Daarnaast, waarom zou je een programma als dreamweaver willen gebruiken, terwijl er diverse gratis phpeditors te krijgen zijn? Het is niet het programma wat je code professioneel maakt, het zijn je eigen programmeerkwaliteiten.
Robin:
Professioneel :D
Ik hoor graag van Kasper en D@rk welke gratis PHPeditors er zijn die ik zou kunnen gebruiken naast of in plaats van DW MX! Ben altijd in voor nieuwe dingen.
Winsyntax is wel een aardige. Verder vind ik SourceEdit wel top (kan je ook SQL, HTML, XML etc. in schrijven), maar die is niet helemaal gratis. Maar *kuch* internet *ahem* biedt veel uitkomsten soms :$
Robin:
veel te zwaar man..!! als je een beetje kan programeren gebruik je zelfs kladblok. Mijn advies: Textpad!!!! Een soort kladblok, maar dan met kleurtjes;)
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik kladblok een beetje TE vind. Daarmee ga je overbodig werk doen, wat in DW MX gewoon zit ingebouwd...
gregor:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik kladblok een beetje TE vind. Daarmee ga je overbodig werk doen, wat in DW MX gewoon zit ingebouwd...
En je kan ook gewoon yahoo site builder pakken als je alles voor jou wilt laten maken ...
En daarbij komt kijken, dat als je ooit 's een kleine aanpassing wilt maken, en je bent toevallig net niet thuis of ht lukt niet met het programma, dan ben je de klos. Zulke programma's maken over het algemeen een zooitje van de broncode. En als je het dan ook nog niet 's snapt....
UltraEdit is een aanrader. Gewoon een uitgebreid kladblok, met highlight functies voor verschillende programmeer talen.
Ik gebruik meestal dreamweaver voor het ontwerp en als ik daarna aan het scripten ga stap ik gewoon over op textpad. Echt een geweldig fijn programma. Heb het op mijn usbstick staan dus kan het ook gewoon op school gebruiken ;) als ik een uurtje niets te doen heb
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
include ("./fckeditor/fckeditor.php");
$oFCKeditor = new FCKeditor('tekstvak') ;
$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost"
//$oFCKeditor->Witdh= "100%";
//$oFCKeditor->Height= "400";
//$oFCKeditor->Value = "tekst";
//$oFCKeditor->ToolbarSet = "Default";
$tekstvak = $oFCKeditor->CreateHtml() ;
$oFCKeditor = new FCKeditor('tekstvak') ;
$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost"
//$oFCKeditor->Witdh= "100%";
//$oFCKeditor->Height= "400";
//$oFCKeditor->Value = "tekst";
//$oFCKeditor->ToolbarSet = "Default";
$tekstvak = $oFCKeditor->CreateHtml() ;
Je kunt het ook op de bovenstaande manier aanroepen. Pas dan wel het pad in "include ("./fckeditor/fckeditor.php");" en "$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost" aan en plaats "$tekstvak" op de plaats waar je het wil hebben in je HTML code.
of
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10