[feedback] huispot.nl
Het is een goede site om te gebruiken, alleen wat mij opviel is dat ik de layout wel eens eerder had gezien. Ik ben eens gaan kijken en ik vond deze er erg op lijken:
@Crispijn
Idd, wiebetaaltwat.nl bestaat al. Mitchell, kijk daar eens naar. Als ik zelf zou moeten kiezen dan kies ik toch echt voor huispot.nl.
Die header zal ik gaan aanpassen, thanks. Heeft iemand een mooi voorbeeld daarvan? Die refresh moeten we idd, even doen, alleen ben je dan je succes melding kwijt. Tenzij je het zo doet:
- aanmaken
- refresh
- melding
Dank alweer! @Mitchell Gelieve de loginnaam phphulp / wachtwoord phphulp te gebruiken! De database vult zich namelijk langzamerhand steeds meer met proefaccounts...
Als ik met Chrome naar je site ga, dan blijft hij laden.. misschien account verwijderen na een aantal tijd niet gebruikt??
Ik ga er niet vanuit dat iemand niet betaald. Zodra je afrekent met elkaar, dan wordt er dus ook afbetaald. Ik ben nu bezig met het volgende, een e-mail met daarin een bijlage in PDF. Zodra je dus gaat afbetalen kun je als admin aanvinken of je het PDF bestand ook wilt mailen naar alle bewoners. @Crispijn
Hieronder mijn opmerkingen, omdat je aan verbeteringspunten natuurlijk het meeste hebt:
1. Misschien handig om bij een uitbetaling aan te geven wie niet kan betalen, en dat die gewoon doorgeschoven word naar de volgende rekening, anders moet je zo met nog een systeem, of weer ouderwets op briefjes gaan bijhouden wie als uitzondering niet betalen kon.
2. De achtergrondkleur past niet bij de overige kleurstelling, het leid te veel af daardoor.
3. Het logo staat te ver naar beneden, onder de header.
4. De site oogt erg log en groot. Grote knoppen zijn duidelijk en makkelijk, maar dit is te groot, verder kunnen de paddings wel wat minder.
5. Kijk is naar hoe je onderdelen op je site groepeert. Probeer vanuit de Gestalt theorie orde te scheppen. Ik vind het te weinig overzichtelijk, zorg voor duidelijke uitlijning, groepeer onderdelen.
6. Vind de overgang tussen lichtblauw en wit niet mooi, doe of van wit naar een hele lichte, bijna witte lichtblauw, of van puur lichtblauw naar een iets meer of minder getinte blauw.
7. Zorg dat je niet kan afrekenen op het moment dat alles al op 0 staat.
8. Heb maar niet geprobeerd, maar aan de melding te zien is het gewoon mogelijk om jezelf als huisbewoner weg te halen. Lijkt me nogal vreemd.
9. Het beheerder iccontje bij Sociale huispot-meter is niet in zelfde stijl als rest van icoontjes.
Verder weinig over te zeggen, volgens mij zijn die icoontjes gewoon ergens te downloaden. Over het algemeen vind ik het een leuk ontwerp. Ziet er modern uit. Zoals je zelf al zegt, het concept is niet nieuw, maar kan een verbetering zijn.
Het valt me wel op het systeem er van uit gaat dat de persoon die een bon toevoegt deze zelf betaald heeft. Ik kan me voorstellen dat als je van bijv. de huurbaas een rekening krijgt voor de verrekening van bijv. gas/water/licht, dat de bon wel mag worden toegevoegd, maar dat elke huisgenoot dan zelf een deel moet betalen.
Misschien is het nuttig dat je bij het toevoegen van een bon ook kunt aangeven welk deel van de rekening door een bepaalde huisgenoot betaald moet worden.. Leuke site, goed concept, layout is prima, maar gevoelsmatig zijn alle knoppen en formuliervelden veel te groot.
@Crispijn
Idd, wiebetaaltwat.nl bestaat al. Mitchell, kijk daar eens naar. Als ik zelf zou moeten kiezen dan kies ik toch echt voor huispot.nl.
Die header zal ik gaan aanpassen, thanks. Heeft iemand een mooi voorbeeld daarvan? Die refresh moeten we idd, even doen, alleen ben je dan je succes melding kwijt. Tenzij je het zo doet:
- aanmaken
- refresh
- melding
Dank alweer!
Als ik met Chrome naar je site ga, dan blijft hij laden..
Of je geeft de link om te downloaden in je melding weer. Kan ook. Sla je alle data van de vorige maanden hier wel op? Dat miste ik namelijk van de wiebetaaldwat.nl Ook heb ik het zo gefixt dat als er iemand niet betaald heeft dit weer doorberekend wordt... Misschien ook wel prettig :)
Ik ga er niet vanuit dat iemand niet betaald. Zodra je afrekent met elkaar, dan wordt er dus ook afbetaald. Ik ben nu bezig met het volgende, een e-mail met daarin een bijlage in PDF. Zodra je dus gaat afbetalen kun je als admin aanvinken of je het PDF bestand ook wilt mailen naar alle bewoners.
Hieronder mijn opmerkingen, omdat je aan verbeteringspunten natuurlijk het meeste hebt:
1. Misschien handig om bij een uitbetaling aan te geven wie niet kan betalen, en dat die gewoon doorgeschoven word naar de volgende rekening, anders moet je zo met nog een systeem, of weer ouderwets op briefjes gaan bijhouden wie als uitzondering niet betalen kon.
2. De achtergrondkleur past niet bij de overige kleurstelling, het leid te veel af daardoor.
3. Het logo staat te ver naar beneden, onder de header.
4. De site oogt erg log en groot. Grote knoppen zijn duidelijk en makkelijk, maar dit is te groot, verder kunnen de paddings wel wat minder.
5. Kijk is naar hoe je onderdelen op je site groepeert. Probeer vanuit de Gestalt theorie orde te scheppen. Ik vind het te weinig overzichtelijk, zorg voor duidelijke uitlijning, groepeer onderdelen.
6. Vind de overgang tussen lichtblauw en wit niet mooi, doe of van wit naar een hele lichte, bijna witte lichtblauw, of van puur lichtblauw naar een iets meer of minder getinte blauw.
7. Zorg dat je niet kan afrekenen op het moment dat alles al op 0 staat.
8. Heb maar niet geprobeerd, maar aan de melding te zien is het gewoon mogelijk om jezelf als huisbewoner weg te halen. Lijkt me nogal vreemd.
9. Het beheerder iccontje bij Sociale huispot-meter is niet in zelfde stijl als rest van icoontjes.
Verder weinig over te zeggen, volgens mij zijn die icoontjes gewoon ergens te downloaden.
Het valt me wel op het systeem er van uit gaat dat de persoon die een bon toevoegt deze zelf betaald heeft. Ik kan me voorstellen dat als je van bijv. de huurbaas een rekening krijgt voor de verrekening van bijv. gas/water/licht, dat de bon wel mag worden toegevoegd, maar dat elke huisgenoot dan zelf een deel moet betalen.
Misschien is het nuttig dat je bij het toevoegen van een bon ook kunt aangeven welk deel van de rekening door een bepaalde huisgenoot betaald moet worden..