[FF] Autofill
Leuke optie dat Wachtwoord onthouden van Firefox (en ook andere browsers, maar gaat nu even over Firefox).
Nou heb ik een inlogformulier op m'n site waarvan Firefox de gebruikersnaam en wachtwoord heeft onthouden. Maar ga ik nou naar aanmelden, wordt ook daar het gebruikersnaam en wachtwoord alvast ingevuld. Dit had ik nog niet als probleem beschouwt, maar nou ben ik bezig met het profiel gebeuren.
De velden waar het om gaat zijn als volgt:
Telelefoonnummer (input text)
Geboortedatum (3x select)
Huidig wachtwoord (input password)
Nieuw wachtwoord (input password)
Bevestig wachtwoord (input password)
Nou vult Firefox heel fijn bij Telefoonnummer (mits deze leeg is) en Huidig wachtwoord het onthouden gebruikersnaam en wachtwoord in.
Sowieso vraag ik me nu af waar Firefox naar kijkt, want het maakt blijkbaar niet uit hoe de 'name' of 'id' is. Als ik het Telefoonnummer veld weg haal pakt die doodleuk het veld daar boven. Hij denkt dus gewoon 'Hé een password veld, laat ik die invullen en het eerste input dat ik daarboven tegen kom'.
Nou is dit op te lossen door autocomplete="off" in het password veld te zetten, maar is er ook nog een andere (mooiere, misschien betere) manier om dit te omzeilen? Of doen jullie dit ook met autocomplete?
groeten Bart Roelofs
Gewijzigd op 16/05/2011 07:58:51 door Ocirina Ocirina
Bart Roelofs op 16/05/2011 07:35:38:
coockies verwijdern met bijvoorbeeld Ccleaner, dan is het volgensmij opgelost.
groeten Bart Roelofs
groeten Bart Roelofs
Het gaat hier om wachtwoorden die Firefox onthoud. Dus die staan in de Wachtwoord-manager van Firefox. Heeft dus niks met cookies te maken. Ook kun je cookies gewoon via je browser wissen dus een ander programma is daarvoor niet nodig.
Ocirina Ocirina op 16/05/2011 07:58:10:
Ik dacht dat ze naar de url keken en dan naar de name='password' etc. Keken. Als je die nou is vernoemd naar password-oud ofzoiets?
Url en name is allemaal anders dus daar ligt het echt niet aan. Ik denk dat ie gewoon na het type veld kijkt. Als dit type password is, dan vult 't maar in en pakt 't eerst input type text veld daarboven (zelfs als er een ander veld tussen zit).
Het gaat hier trouwens om Firefox 4.01 (misschien werkt de wachtwoord-manager daar anders dan in oudere versies of andere browsers)
Iemand nog een idee? En liever een oplossing?
autocomplete off is ook niet W3C valid. Er moet vast een mooie oplossing voor dit probleem zijn.
gewoon met javascript autocomplete in het formulier schrijven nadat de dom klaar is met laden. niets aan het handje.. dat w3c valid moet gewoon niet zeiken..
Heeft jQuery niet iets hiervoor?