File aanmaken met php
Ik gebruik de volgende code om een bestand te maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?PHP
$newfilename = "Nieuw_tekst_bestand.txt"; // Naam van nieuwe tekstbestand
$newtextlines = "Nieuwe tekst!"; // Tekst
// mode Description
// 'r' Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
// 'r+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
// 'w' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
// 'w+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
// 'a' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
// 'a+' Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
$file = fopen($newfilename,'a+'); // Bestand openen of aanmaken zie bovenstaande informatie..
fwrite($file, $newtextlines); // Tekst erin schrijven
?>
$newfilename = "Nieuw_tekst_bestand.txt"; // Naam van nieuwe tekstbestand
$newtextlines = "Nieuwe tekst!"; // Tekst
// mode Description
// 'r' Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
// 'r+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
// 'w' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
// 'w+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
// 'a' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
// 'a+' Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
$file = fopen($newfilename,'a+'); // Bestand openen of aanmaken zie bovenstaande informatie..
fwrite($file, $newtextlines); // Tekst erin schrijven
?>
Maar waar ergens komt dit bestand terecht?!
In de working directory waar je PHP-script staat.
En hoe kan ik het naar een andere directory posten?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$newfilename = "Nieuw_tekst_bestand.txt"; // in de huidige directory
$newfilename = "../Nieuw_tekst_bestand.txt"; // directory terug
$newfilename = "map/Nieuw_tekst_bestand.txt"; in map die in de huidige directory staat
$newfilename = "/...het complete server path..../Nieuw_tekst_bestand.txt"; in die directory op de server
$newfilename = "Nieuw_tekst_bestand.txt"; // in de huidige directory
$newfilename = "../Nieuw_tekst_bestand.txt"; // directory terug
$newfilename = "map/Nieuw_tekst_bestand.txt"; in map die in de huidige directory staat
$newfilename = "/...het complete server path..../Nieuw_tekst_bestand.txt"; in die directory op de server
Toevoeging op 01/07/2016 18:33:09:
Nog een lastige vraag:
Ik wil gecodeerde inhoud in het bestand kwijt, bijvoorbeeld de volgende lap tekst:
Z {\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1043{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Arial;}{\f1\fnil\fcharset0 ;}}
{\colortbl ;\red0\green0\blue255;\red255\green255\blue255;\red255\green0\blue0;}
\viewkind4\uc1\pard\li4995\ri4995\cf1\fs144 ## ONDERWERP 1\cf2
\par \cf3 CAM 1\cf2
Hoe zorg ik ervoor dat bijvoorbeeld die tekst in $newtextlines terecht komt, zonder dat ik gedoe krijg met m'n slashses/aanhalingstekens, etc. in php?
http://stackoverflow.com/questions/29922771/convert-rtf-to-and-from-plain-text
Wellicht kan je hetzelfde bereiken in PHP.
Al snap ik niet helemaal hoe het werkt...
Ik hoef alleen maar die rare tekst in m'n bestand te schrijven.
En dat lukt me niet helemaal met jouw code...
Hoe zou ik dat moeten doen?
http://webcheatsheet.com/php/reading_the_clean_text_from_rtf.php
Hiermee kan je de 'schone' tekst uit een RTF-format lezen.
Hiermee kan je de 'schone' tekst uit een RTF-format lezen.
Daan Vee op 01/07/2016 18:28:16:
Hoe zorg ik ervoor dat bijvoorbeeld die tekst in $newtextlines terecht komt, zonder dat ik gedoe krijg met m'n slashses/aanhalingstekens, etc. in php?
Euh, definieer een interface hiervoor, bijvoorbeeld een webformulier?
Het doel lijkt vooralsnog bestanden bakken, maar wat probeer je uiteindelijk te doen/te maken? Een editor van het een of ander ofzo?