file permissions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »
Dh boor

dh boor

02/05/2014 23:23:55
Quote Anchor link
Dag,

als ik gegevens in een flat file wil opslaan (want ik heb geen beschikking over MySQL), is het dan een goed idee om de permissions van de file iedere keer zeg maar 'open' zetten als erin geschreven wordt en daarna weer 'dicht'?

En is dit ok voor open: 0646
En dit voor dicht: 0644

Ik zoek me rot, maar vind vooral heel veel erg oude stukken, waarin ook nog vaak wordt gezegd dat je 777 moet kiezen.

Geldt dat voor een folder ook?
Ik heb bij die folder nu 0747, anders kan ik er niet naartoe schrijven.

Edit: weet iemand een recent stuk over werken met de basics van flat file?
Gewijzigd op 02/05/2014 23:25:33 door Dh boor

PHP hulp

PHP hulp

18/12/2024 14:46:19

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/05/2014 23:28:19
Quote Anchor link
Wil je met PHP die bestanden aanmaken / wijzigen?

dan kan een .htaccess bestandje met de tekst 'Deny from all' zorgen dat je van buitenaf niet in die directory komt

Dh boor

dh boor

02/05/2014 23:50:06
Quote Anchor link
Dus als ik zo'n .htaccess bestandje maak, hoef ik me niet meer druk te maken over de permissies?
En hoe zit het met de permissies van die folder dan?

Enneeh... gewoon 1 regel in een bestandje met als naam .htaccess en op die regel dan 'Deny from all'?
Want als ik nu de url naar dat bestand intik in de browser krijg ik het nog steeds gewoon te zien.

Willem vp

Willem vp

03/05/2014 00:09:50
Quote Anchor link
Dh boor op 02/05/2014 23:23:55:
als ik gegevens in een flat file wil opslaan (want ik heb geen beschikking over MySQL), is het dan een goed idee om de permissions van de file iedere keer zeg maar 'open' zetten als erin geschreven wordt en daarna weer 'dicht'?

Nee. Slecht idee. Als je twee bezoekers hebt waardoor je webserver twee keer tegelijkertijd gaan schrijven naar die file, kan het zijn dat de tweede schrijfactie mislukt omdat de eerste de file heeft dichtgezet.

Frank Nietbelangrijk op 02/05/2014 23:28:19:
dan kan een .htaccess bestandje met de tekst 'Deny from all' zorgen dat je van buitenaf niet in die directory komt

Let op dat wanneer je Apache 2.4 gebruikt, je niet "Deny from all" moet gebruiken, maar "Require all denied".

Nog beter is het overigens om het bestand niet in je documentroot op te slaan. Dus als je documentroot iets is als /users/dhboor/html zou je het bestand kunnen neerzetten in de directory /users/dhboor/data of zo. PHP kan er dan nog wel bij, maar via een browser kun je met geen mogelijkheid direct bij de file komen.

Dh boor

dh boor

03/05/2014 00:27:36
Quote Anchor link
Ik heb gekeken: Apache is 2.0.
Dan moet ik een .htacces-bestandje maken met maar één regel:
Deny from all
zonder aanhalingstekens of iets anders?
Werkt niet. Kan dat liggen aan een 'hogere' configuratie?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/05/2014 09:09:34
Quote Anchor link
ja gewoon zonder aanhalingstekens

je moet dit bestand inderdaad in een subdirectory zetten

dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<pad naar je root dir>/mapje/.htaccess

en dan doe je voor een testje:
Code (php)
1
<pad naar je root dir>/mapje/index.html

www.jouwdomein.nl/mapje zal dan niet meer bereikbaar zijn.

vervolgens kun je een nieuwe directory aanmaken in mapje die je volledige schrijfrechten geeft (777)
Daarna kun je in de nieuwe map met PHP schrijven

mapstructuur:
Code (php)
1
2
3
4
5
- [mapje]
    - .htaccess
    - index.php
    - [data] (directory met schrijfrechten)
        - data.txt

Toevoeging op 03/05/2014 09:27:24:

ik realiseer me nu dat het ook makkelijker en beter kan waarschijnlijk.

je hebt bij de meeste providers / servers al de mogelijkheid om data buiten je public directory op te slaan. dan kun je er zowiezo al niet bij.

stel je website begint in de directory public_html en die staat in de map dhboor dan krijg je deze structuur
Code (php)
1
2
3
4
5
- [dhboor]
    - [public_html]
        - index.php // de start van je normale website
    - [data] (directory met schrijfrechten)
        - data.txt

vanuit php kun je het beste met absolute paden werken zie de constante __DIR__ in http://www.php.net/manual/en/language.constants.predefined.php

Dh boor

dh boor

03/05/2014 16:23:50
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties!
Dat laatste, een map buiten de html-map zetten, werkte voor mij en is denk ik ook de veiligste en simpelste oplossing.

Maargoed, ik snap niet hoe het kan dat zo'n .htaccess-bestandje bij mij niet kan werken.

Willem vp

Willem vp

03/05/2014 19:09:14
Quote Anchor link
Het zou kunnen dat in de httpd.conf iets als "AllowOverride None" staat geconfigureerd. Dan kun je in je .htaccess zetten wat je wilt, maar dat wordt dan vrolijk genegeerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.