File serach and replace :)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 19:20:00
Quote Anchor link
Aangezien ik al de hele tijd met databases werk, willen de files niet echt lukken.
Na een zoektocht op PHP.net zonder de functie die ik zoek vraag ik het maar ffies op me favo forum :)

Hier komt ie:
Ik heb een textfile met daarin een paar waarden bv:
[email protected]
[email protected]
[email protected]
Nu wil ik zoeken in de file op een waarde en waar nodig vervangen door een andere zonder de rest aan te tasten.
Dus bv wil ik [email protected] veranderen naar [email protected].
Hoe doe ik dit?

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 13:19:49

Arnoldxp

arnoldxp

01/06/2004 19:25:00
Quote Anchor link
misschien met fopen() en dan preg_replace()/str_replace()

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 19:26:00
Quote Anchor link
Zat ik idd al aan te denken :)
Lijkt me wel een goede oplossing ...

Arnoldxp

arnoldxp

01/06/2004 19:33:00
Quote Anchor link
als je heel ff een ogenblikje heb

Arnoldxp

arnoldxp

01/06/2004 19:54:00
Quote Anchor link
Ik was zelf ook wel benieuwd. maar ik heb het net ff voor elkaar gekregen met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
$handle
= fopen ("mail.txt", "r");
$buffer = "";
while (!feof ($handle))
{

$buffer .= fgets($handle, 4096);
}

echo "voor: $buffer<br>";
$buffer = str_replace("[email protected]","[email protected]",$buffer);
$handle = fopen ("mail.txt", "w");
if(fputs($handle,$buffer))
 echo "naar: $buffer";
fclose ($handle);
?>

p.s. in het voorbeeld zet hij het auto weer terug, maar dit is hem...suc6 ermee!!! het voorbeeld wordt over een paar dagen weer verwijderd

http://www.bloemertaudiovideo.nl/test/test.php

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 20:08:00
Quote Anchor link
Jepz het was mij ookal gelukt.
Toch hoopte ik op een search functie ofs0w :)

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 20:32:00
Quote Anchor link
Gelijk maar even een volgende vraag in dit topic.
Het gaat over chmod.
Het gaat om het volgende scenario:
Een user registreerd -> er wordt een map aangemaakt met een txt bestand erin.
Ik wil dat alleen ik en die user zelf schrijfrechten hebben.
Dus de juiste chmod = ?????
0774?

Edit: Typo
Gewijzigd op 01/06/2004 20:33:00 door Mitch X

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 21:13:00
Quote Anchor link
Niemand?

Rick

Rick

01/06/2004 21:41:00
Quote Anchor link
644 zou goed moeten zijn, dan heeft de eigenaar van dat bestand schrijfrechten en de rest niet
maar aangezien apache de eigenaar is zal het waarschijnlijk zo zijn dat iedereen die apache een commando geeft het bestand kan wijzigen
(tenzij apache voor elke gebruiker een apart childproces heeft draaien)

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 21:44:00
Quote Anchor link
Is de inglogde user dan wel de eigenaar?

Edit : Of gaat het erom wie de eigenaar van het script is?
Gewijzigd op 01/06/2004 21:44:00 door Mitch X

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 23:09:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een beetje rondgezocht maar snap het niet echt. Wat is de usergroup bv???
En natuurlijk :
Is de inglogde user dan wel de eigenaar?
Of gaat het erom wie de eigenaar van het script is?

Arend a

Arend a

01/06/2004 23:59:00
Quote Anchor link
Het wordt tijd eens een piepklein linux boekje aan te schaffen.

Per bestand is er een UID en GID vastgesteld, deze staat voor de eigenaar van het bestand. Vervolgens wordt er per gebruikerstype vastgesteld wat ze mogen.

User: de eigenaar
Groep: degene die GID matched
All: de rest.

Echter, apache draait onder een andere uid dan de user's uid. Kortom: apache zal zonder trucjes niet in de catagorie: USER vallen. Trucjes zoals SuExec. Apache valt meestal ook niet onder de groep sectie: dus blijft er een ALL sectie over.

Ook Rick's scenario van een eigen child proces voor elke gebruiker is op niet moment nog niet haalbaar: met apache2 is het wel in ontwikkeling, maar nog niet stabiel genoeg voor productie doeleinden.

Ik heb alleen het vermoeden dat je het nog neit helemaal snapt.

Quote:
Een user[1] registreerd -> er wordt een map aangemaakt met een txt bestand erin.
Ik wil dat alleen ik[2] en die user zelf schrijfrechten hebben.

Wat voor user? Bij CHMOD praten we namelijk over SYSTEEM gebruikers. Niet mensen die via mysql geregistreerd hebben!

Grtz,

Adje

Mitch X

Mitch X

02/06/2004 08:28:00
Quote Anchor link
Laat ik de vraag anders formuleren:
Users registreren via mysql en krijgen een eigen map waarin auto een bestand wordt gezet.
Welke CHMOD moet deze map hebben?

Arend a

Arend a

02/06/2004 10:40:00
Quote Anchor link
Hangt er vanaf hoe je deze map aanmaakt. Wanneer je dit per apache doet, zal dit 777 moeten zijn wanneer je er ook nog iets per ftp aan wilt doen. Anders is 700 genoeg om alles via apache te laten lopen.

Nu maar hopen dat safe mode of openbasedir goed is ingesteld.. anders kunnen de rest van de gebruikers lekker mee koekeloeren.

Grtz,

Adje

Mitch X

Mitch X

02/06/2004 12:46:00
Quote Anchor link
Die map wordt door een script gemaakt en moet alleen schrijfrechten bieden aan de user die er de 'eigenaar' van is. De rest alleen lezen ...

B a s
Beheerder

B a s

02/06/2004 13:27:00
Quote Anchor link
Als je een map dmv PHP aanmaakt, met mkdir() dan krijgt het script waarmee je de dir hebt aangemaakt rechten tot die map als ik me niet vergis. :/

Maar wat je kunt doen is map beveiligen via http authentication (via php of apache) en zo die directory afschermen, heb ik ook een keer gemaakt.. Zal eens kijken straks als ik thuis ben voor je..

Wel lastige vragen heb je altijd mitch :)

Mitch X

Mitch X

02/06/2004 13:28:00
Quote Anchor link
Jepz het no0bgedeelte ben ik al een tijdje gepasseerd ;)

Arend a

Arend a

02/06/2004 13:32:00
Quote Anchor link
Quote:
Die map wordt door een script gemaakt en moet alleen schrijfrechten bieden aan de user die er de 'eigenaar' van is. De rest alleen lezen ...

Lees nu eens!
Dit kan dus niet zonder trucjes!

Apache is de eigenaar van de dir. De user die volgens jou eigenaar moet zijn is een virtuele user, geen linux user, en Chmod bied hier geen uitkomst!

Mitch X

Mitch X

02/06/2004 13:40:00
Quote Anchor link
:$

En dat van Bas dan?
Quote:
Maar wat je kunt doen is map beveiligen via http authentication (via php of apache) en zo die directory afschermen, heb ik ook een keer gemaakt.. Zal eens kijken straks als ik thuis ben voor je..

Mss is dat wel iets leuks :)

B a s
Beheerder

B a s

02/06/2004 14:16:00
Quote Anchor link
erm, als alleen 1 iemand rechten moet hebben om in de dir te schrijven, is dat wel lastig..

wat je zou kunnen maken is bijv. zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if ($user == $_POST['user'] && $pass == $_POST['pass'])
{

echo "upload formuliertje oid?";
}

else
{
    echo "Geen rechten tot deze map";
}

?>

Dit systeem, maar niet letterlijk overnemen want dit is dus geen http authentication.

Arend a

Arend a

02/06/2004 20:25:00
Quote Anchor link
Maar dit is al weer iets compleet anders dan waar mitch het over heeft. Dit heeft totaal niets met CHMOD of system users te maken.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.