FileSystem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 00:40:32
Quote Anchor link
Ola,

Ik zat te denken om een FileSystem class te maken waarmee ik bijv. bestanden kan "laden" en opslaan.

Nu zit ik alleen even na te denken over de method names.

Wat betreft het "laden" van bestanden, vraag ik me af hoe ik de methods moet noemen voor deze php functies:

1 include
2 require
3 file_get_contents

Bij 1 en 2 vraag ik me sowieso af of ik niet gewoon alles zal requiren (en dus geen aparte method voor includen). Wat zou een goede functienaam zijn. Gewoon simpelweg loadFile()? En wat is dan een mooie naam voor optie 3? fileGetContent?

Iemand wat tips?

PHP hulp

PHP hulp

18/12/2024 20:58:31

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2013 01:59:24
Quote Anchor link
bij filesystem denk ik meer aan het openen, lezen, schrijven, sluiten en verwijderen van bestanden alsmede het scannen van bestanden in een bepaalde directory met of zonder filter alsmede het ophalen van de grootte, datum, rechten en attributen van een bestand of directory.

en wat jij nu voorstelt is overbodig. een autoloader is wat je vandaag de dag moet hebben,

http://www.sitepoint.com/autoloading-and-the-psr-0-standard/

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 02:04:05
Quote Anchor link
Ik heb een autoloader, maar ik bedoel bijv. het inlezen, opslaan en verwijderen van een cachebestand. Dit wil ik dan via die class doen. Iemand tips?
Gewijzigd op 24/10/2013 02:10:34 door Ozzie PHP

Wouter J

Wouter J

24/10/2013 11:21:20
Quote Anchor link
->load
->save
->remove

Toevoeging op 24/10/2013 11:22:14:

PS: Je moet echt eventjea in de broncode van de Filesystem class van Symfony kijken. Een van de mooiste voorbeelden van iterators :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 11:58:38
Quote Anchor link
Thanks Wouter! Staat load dan voor require of voor file-get-contents?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:14:03
Quote Anchor link
Even voor de goede orde... als je dus zo'n filesystem class gebruikt, dan gebruik je dus nergens meer require $file, maar in plaats daarvan $file_system->load($file). Correct?

Wouter J

Wouter J

25/10/2013 12:15:52
Quote Anchor link
nee

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:28:36
Quote Anchor link
Hoe dan wel?

LEDfan nvt

LEDfan nvt

25/10/2013 12:38:45
Quote Anchor link
In je autoloader gebruik je toch gewoon require, en in de rest van je app moet je normaal geen bestanden laden?

Trouwens require/include hebben een totaal andere functie dan wat ik onder een file load functie begrijp. PHP verwerkt de code in een require/include, terwijl een load functie de inhoud returnt al dan niet op een verschillende wijze.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:44:09
Quote Anchor link
Thanks LEDfan. Ik kan in zo'n filesystem een load functie maken die de inhoud van een bestand inlees en returnt... maar wat is dan precies de toegevoegde waarde van zo'n filesytem ten opzichte van de native php functies?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 12:57:59
Quote Anchor link
Ozzie, ik zou het loskoppelen met een class Cache die een class FileSystem gebruikt. Dat biedt je later immers de mogelijkheid om voor caching iets anders te gebruiken dan het file system.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:02:31
Quote Anchor link
Hoi Ward, ik wil een aparte FileCache class maken, die dan gebruik maakt van het filesytem. Die FileCache kan ik later makkelijk wijzigen naar iets anders. Naar wat ik begrepen had regelt zo'n filesystem class alles met betrekking tot files en directories. Een soort file controller eigenlijk. Dus bestanden opslaan, kopieren, directories aanmaken e.d. Echter, waarom hoort het requiren van een file daar niet bij? Is dat een uitzondering?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:09:21
Quote Anchor link
Ja, require is eigenlijk exclusief voor PHP-code en de PHP-parser bestemd: eerst worden alle genoemde bestanden geladen en daarna pas wordt het geheel door de PHP-parser verwerkt en door de PHP-engine uitgevoerd.

Je kunt require weliswaar voor HTML, JavaScript, CSS, enzovoort gebruiken, maar dat zou ik niet aanbevelen voor een file cache. De cache heeft namelijk geen parser en geen engine nodig, maar moet gewoon bestanden ophoesten.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:15:40
Quote Anchor link
Dat klopt, voor die filecacher heb ik dan file_get_contents nodig. Wat ik dus kan doen is in het filesystem een method load() maken die onderwater gebruik maakt van file_get_contents.

Alleen mijn vraag is... waarom zou ik een filesystem class maken? Ik kan ook gewoon in die filecache class gebruik maken van file_get_contents.

Laat ik mijn vraag nog explicieter stellen. Wat is de bedoeling en de toegevoegde waarde van een filesystem class? Wat doet die class, en waarom zou je niet de native php functies gebruiken?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:25:48
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/10/2013 13:15:40:
Laat ik mijn vraag nog explicieter stellen. Wat is de bedoeling en de toegevoegde waarde van een filesystem class? Wat doet die class, en waarom zou je niet de native php functies gebruiken?

Omdat je een class kunt gebruiken als wrapper die bijvoorbeeld nu native functie foo() implementeert en volgend jaar de verbeterde native functie foo_two()...

Omdat er verschillende file systems zijn en je bij het omvallen van je provider morgen weer online wilt zijn op een ander platform...

Omdat je start-up zo succesvol is dat je de cache volgend jaar moet verspreiden over drie webservers die één databaseserver delen...

Omdat de filecache bij nader inzien toch te langzaam blijkt en je een memcache wilt gaan gebruiken...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:33:01
Quote Anchor link
uhm... oké...

>> Omdat er verschillende file systems zijn en je bij het omvallen van je provider morgen weer online wilt zijn op een ander platform...

Dit snap ik niet helemaal. De php functies blijven toch gewoon hetzelfde ongeacht de provider?

Maar nogmaals... om even zeker te weten dat ik het niet verkeerd begrijp... stel we hebben een file cache class... Normaal zou ik dan dit doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function load($id) {
  // create file op basis van id
  return file_get_contents($file);
}

?>

...en met een filesystem zou ik dan dit doen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function load($id) {
  // create file op basis van id
  return $this->file_system->load($file);
}

?>

Dat is toch ongeveer de bedoeling?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:44:50
Quote Anchor link
Ja, het tweede voorbeeld is eleganter: je laat het laden van een bestand namelijk aan de FileSystem-klasse over. Je zou het bestand via de klasse zelfs nog een behandeling kunnen geven. Met file_get_contents() is het nogal een lokaal gebeuren en kun je weinig meer dan hier en nu een bestand byte-voor-byte van dezelfde server plukken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:49:20
Quote Anchor link
Oke, thanks... kom ik als laatste nog heel even terug op het require verhaal...
Waarom kun je dan geen require method in je filesystem opnemen? Dan zou je bijv. in je autoloader gebruik kunnen maken van het filesystem:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function autoload($class) {
  // bestand opbouwen
  $this->file_system->require($file);
}

?>

Wat is hier dan niet goed aan?
Gewijzigd op 25/10/2013 13:49:45 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:54:22
Quote Anchor link
De autoloader laadt code, het file system laadt bestanden.

Ik begrijp je vraag wel, maar ik zou dat niet op één grote hoop vegen. Je krijgt anders een onoplosbare vicieuze cirkel: de autoloader heeft de FileSystem-klasse nodig om klassen te laden, maar zonder de FileSystem-klasse kan de autoloader de FileSystem-klasse zelf niet laden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 14:05:05
Quote Anchor link
Ward van der Put op 25/10/2013 13:54:22:
... een onoplosbare vicieuze cirkel: de autoloader heeft de FileSystem-klasse nodig om klassen te laden, maar zonder de FileSystem-klasse kan de autoloader de FileSystem-klasse zelf niet laden.

Haha, lol... je kan natuurlijk ook de FileSystem class even handmatig requiren in de bootstrap :)

Ward van der Put op 25/10/2013 13:54:22:
De autoloader laadt code, het file system laadt bestanden.

Ah, oké. Hier heb je inderdaad een punt. Hoewel die code natuurlijk ook gewoon in een file staat... alleen je haalt de inhoud niet op, maar je parse't m. Dan zou je dus eigenlijk een parse method krijgen...

Code (php)
1
2
3
<?php
$file_system
->parse($file);
?>

Is dat misschien een ideetje? Wat vind je daar dan van?

Misschien vinden sommigen het wel muggenziften wat ik doe, maar ik probeer gewoon even te begrijpen waarom file_get_contents wel in een filesystem zou thuishoren en require niet.

Inderdaad, over het algemeen zal de autoloader alle classes inladen. Maar stel nu je hebt een framework. Ieder project/website maakt gebruikt van dat framework, maar sommige projecten vereisen aangepaste code, uitsluitend bedoeld voor dat specifieke project. Dan zou ik me bijv. kunnen voorstellen dat zo'n project een eigen bootstrap-file krijgt. Vanuit het framework zou je dan kunnen kijken of het betreffende project een bootstrap-file heeft, en zo ja...

Code (php)
1
2
3
<?php
$file_system
->parse($project_bootstrap);
?>

Zomaar een fictief voorbeeld, maar het zou kunnen toch?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 14:14:48
Quote Anchor link
Daaraan is inderdaad gedacht: met bijvoorbeeld spl_autoload_register() registreer je autoloaders bij PHP zelf. Daarmee krijg je een soort include-pad: wordt een klasse niet gevonden door de laatst geregistreerde autoloader, dan wordt de op één na laatst geregistreerde autoloader aan het werk gezet. Zo kun je dus verschillende oplossingen/projecten/frameworks stapelen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.