Filmpje werkt niet op de telefoon

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

T W

T W

30/09/2016 22:03:06
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag, anders hoor ik graag waar ik mijn vraag moet stellen.

het betreft de website: http:// l e v e n d e n a t u u r . n l

De website is oorspronkelijk een template wat wij hebben ingevuld naar onze wens. Het probleem is dat een filmpje wel goed op de pc te zien is maar niet op de telefoon. Er staat wel wat geschreven hierover op internet maar voor ons niet duidelijk genoeg en de kennis om te werkend te krijgen.

De vraag is: heeft of is er iemand die een goed voorbeeld heeft hoe dit aan te passen.

Met vriendelijke groeten,
Tineke

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 13:07:45

Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/09/2016 22:06:47
Quote Anchor link
Zonder meer details is het gissen hè. Hoe speel je het filmje af? Flash? HTML5?

T W

T W

30/09/2016 22:15:06
Quote Anchor link
Beste Ben,

Bedankt voor uw reactie.

welke details heeft u nodig.

in de omschrijving van de template staat dat het ingebouwd zit dat het op alle systemen werkt. dus ook op de telefoon.

maar helaas werkt het bij mij niet, ik ben al lang bezig om een oplossing hiervoor te vinden. de gegevens die er ingezet moest worden is een linkje van youtube en dan zou het moeten werken. het werkt op alles systemen behalve een telefoon dus...

Wilt u aangeven wat u nodig heeft..

Bedankt alvast,

Tineke

Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/09/2016 22:24:33
Quote Anchor link
Wat ik dus vraag is *hoe* het filmpje in de source verschijnt. Daar valt of staat alles mee. Leuk dat je de site post, maar heb je ook een link naar een filmpje die erop staat?

T W

T W

30/09/2016 22:49:37
Quote Anchor link
Beste Ben,

Is dit wat u bedoeld:

<section class="module module-video bg-dark-30">
<div id="wrapper_mbYTP_YTP_1475267866543" class="mbYTP_wrapper" style="position: absolute; z-index: 0; min-width: 100%; min-height: 100%; left: 0px; top: 0px; overflow: hidden; opacity: 1; transition-property: opacity; transition-duration: 1000ms;">
<iframe id="mbYTP_YTP_1475267866543" class="playerBox" style="position: absolute; z-index: 0; width: 1772.76px; height: 859px; top: 0px; left: 0px; overflow: hidden; opacity: 1; -moz-user-select: none; margin-top: -273.5px; margin-left: -211.88px; transition-property: opacity; transition-duration: 1000ms;" allowfullscreen="1" title="YouTube video player" src="https://www.youtube.com/embed/Rtr0hh1THs0?autoplay=0&modestbranding=1&controls=0&showinfo=0&rel=0&enablejsapi=1&version=3&playerapiid=mbYTP_YTP_1475267866543&origin=http%3A%2F%2Fwww.levendenatuur.nl&allowfullscreen=true&wmode=transparent&iv_load_policy=3&html5=1&widgetid=1" unselectable="on" width="640" height="360" frameborder="0">
<div class="YTPOverlay" style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; width: 100%; height: 100%;"></div>
</div>
<div class="container" style="position: relative;">
<div id="YTP_1475267866543" class="video-player mb_YTPlayer isMuted" data-property="{videoURL:'http://www.youtube.com/watch?v=Rtr0hh1THs0&index=49&list=WL', containment:'.module-video', startAt:0, mute:true, autoPlay:true, loop:true, opacity:1, showControls:false, showYTLogo:false, vol:25}" style="display: none; position: relative; background-image: none;"></div>

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/10/2016 00:27:51
Quote Anchor link
Gewoon een standaard embed dus. Zolang die geen flash gebruikt maar gewoon de html5 player zou dat geen problemen mogen geven. Hooguit dat je "gedwongen" wordt om de youtube app te gebruiken. Wat voor telefoon gaat het om? IOS? Android? Windows?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

01/10/2016 08:42:55
Quote Anchor link
Het filmpje doet het wel hoor … na 1 minuut en 5 seconden. Je laadt gewoonweg te veel data.

T W

T W

01/10/2016 09:26:29
Quote Anchor link
Beste Ben en Ward,

Hartelijk dank voor de reactie,
Het gaat hier om een Android,
Ik kan alleen een link kan plaatsen om het youtube filmpje er in te zetten. flash gebruik ik niet.

Via voorpagina secties kan ik naar Video section gaan

Video section
Titel
The beauty of nature
Youtube link
http://www.youtube.com/watch?v=Rtr0hh1THs0&index=49&list=WL

Meer kan ik niet doen. Misschien wel ergens in het css gedeelte maar daar heb ik te weinig kennis van en zou niet direct weten waar dat te vinden is.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2016 10:25:12
Quote Anchor link
Waar vind ik het filmpje op je site? Dan kijk een even met de standaard stock-browser en Chrome.

T W

T W

01/10/2016 10:29:56
Quote Anchor link
Beste Ariën,

Het staat op de pagina die als eerst geladen wordt. scrol een stukje naar beneden en dan kom je het filmpje tegen
je ziet dan The beauty of nature staan net onder bekijk alle producten...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2016 12:57:38
Quote Anchor link
Ik zie hem ook niet, maar ik denk dat het inderdaad geladen moet worden.

Zelf ben ik niet zo een voorstander van filmpjes op mobiele websites die automatisch spelen of ongedwongen opeens opstarten. Je kan mensen hiermee door hun databundel jagen, wat niet erg tof is. Een onbewuste klik en iemand kan al 25 MB armer zijn, en in een databundel van 250 MB tikt dit al hard aan. Vooral als iemand in het buitenland is kan iemand al hard op de kosten worden gejaagd wat al 1,50 euro kan kosten.
Gewijzigd op 01/10/2016 12:59:04 door - Ariën -

T W

T W

01/10/2016 18:16:59
Quote Anchor link
Beste Ariën,

Hartelijk dan weer voor jouw antwoord.

wat betreft het laden heb je zeker een punt. ik had het ook liever niet zo gehad maar helaas kan ik er geen ander bestand op krijgen zoals mp4..

Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/10/2016 18:40:21
Quote Anchor link
Wat Ariën bedoelt is dat je beter het filmpje gewoon weg kan laten op mobiel, omdat het sowieso veel te veel data zal kosten, ongeacht wat voor bestand je gebruikt.

T W

T W

02/10/2016 08:58:10
Quote Anchor link
Dat is duidelijke.. in ieder geval, bedankt iedereen.. voor het advies.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.