filter op gastenboek
Sjoerd
14/06/2007 21:34:00hallo mensen,
ik wil een filter op mijn gastenboek maken, zodat als iemand bijvoorbeeld klaas intypt (en ik vind dat dat niet mag) dat 'ie dan geen sterretjes plaats, maar een foutmelding geeft
helaas werkt het niet met $if ($Bericht == "klaas") want dan doet ie het niet meer als ik 'ik ben klaas' typ of 'klaas ben ik' alleen maar als je alleen 'klaas typt'
klaas is uiteraard ff een voorbeeld want ik wil bijvoorbeeld links blokkeren om spammers tegen te gaan..
kunnen jullie helpen? bedankt alvast!
Sjoerd
ik wil een filter op mijn gastenboek maken, zodat als iemand bijvoorbeeld klaas intypt (en ik vind dat dat niet mag) dat 'ie dan geen sterretjes plaats, maar een foutmelding geeft
helaas werkt het niet met $if ($Bericht == "klaas") want dan doet ie het niet meer als ik 'ik ben klaas' typ of 'klaas ben ik' alleen maar als je alleen 'klaas typt'
klaas is uiteraard ff een voorbeeld want ik wil bijvoorbeeld links blokkeren om spammers tegen te gaan..
kunnen jullie helpen? bedankt alvast!
Sjoerd
PHP hulp
18/11/2024 05:36:22Manaus
14/06/2007 21:42:00Sjoerd
14/06/2007 21:46:00dankjewel! het werkt, fantastisch! khad niet verwacht dat het zo snel zou kunnen worden opgelost, super bedankt!
niek s
14/06/2007 22:10:00ereg(i) is meestal langzamen..
gebruik strpos() of beter: strstr() om te kijken of een str in een str zit.
gebruik strpos() of beter: strstr() om te kijken of een str in een str zit.