find and replace url in string
Earithramir
04/01/2007 06:20:00ik hoop dat de title van dit topic al duidelijk genoeg is
maar waar ik op doel is;
ik wil dat php in een string een url op zoekt en deze vervangt of verwijderd.
of misschien dat het mogelijk is om php een gedeelte van een string te laten vervangen
bijv dingen die tussen [.u.r.l.] en [.u.r.l.] staan
wat ik probeer voor elkaar te krijgen is dat als iemand op mijn forum reageerd op een post met een plaatje er in dat dit plaatje niet herhaalt word als men quote
misschien dat er een functie is zoals str_replace
alleen dan dat je twee waardes kan opgeven waartussen de sting verwijderd moet worden
hoop dat mijn vraag duidelijk is zo...
of misschien dat er een functie is die urls automatisch detecteerd, ik heb op php.net en op google gezocht maar krijgt niets gevonden hier over
maar waar ik op doel is;
ik wil dat php in een string een url op zoekt en deze vervangt of verwijderd.
of misschien dat het mogelijk is om php een gedeelte van een string te laten vervangen
bijv dingen die tussen [.u.r.l.] en [.u.r.l.] staan
wat ik probeer voor elkaar te krijgen is dat als iemand op mijn forum reageerd op een post met een plaatje er in dat dit plaatje niet herhaalt word als men quote
misschien dat er een functie is zoals str_replace
alleen dan dat je twee waardes kan opgeven waartussen de sting verwijderd moet worden
hoop dat mijn vraag duidelijk is zo...
of misschien dat er een functie is die urls automatisch detecteerd, ik heb op php.net en op google gezocht maar krijgt niets gevonden hier over
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Earithramir
PHP hulp
19/11/2024 18:39:23Willem vp
04/01/2007 09:55:00Dan heb je niet goed gezocht ;-)
http://www.google.com/search?&q=php%20replace%20url
De eerste hit gaf meteen al de oplossing. Ik moest hem overigens wel uit de google cache halen, omdat de faqts website zelf wat problemen had.
http://www.google.com/search?&q=php%20replace%20url
De eerste hit gaf meteen al de oplossing. Ik moest hem overigens wel uit de google cache halen, omdat de faqts website zelf wat problemen had.