find and replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Simon

simon

04/12/2007 13:38:00
Quote Anchor link
hallo php-ers,

ik zou graag een find and replace willen uitvoeren. dit moet niet voor bestanden zijn maar voor de tekst in het bestand. ik heb namelijk meerdere bestanden die er hetzelfde uitzien en wil deze tekst tegelijk vervangen.

bijv.

map1 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map2 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map3 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map4 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map5 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map6 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map7 -> index.php -> (tekst = %banaan%)
map8 -> index.php -> (tekst = %banaan%)

nu wil ik de tekst %banaan% in "wortel" veranderen. hoe kan ik dit het beste en het snelst doen? (het gaat over enkele honderden pagina's dus 1 voor 1 is geen oplossing)

alvast bedankt voor jullie reacties.

EDIT: het mag ook in php of op een andere manier als je een goede manier weet.(tekst aangepast)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Simon

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 15:38:10

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 15:29:00
Quote Anchor link
preg_replace()?

Edit: met dreamweaver kun je ook ook alles in een map (en onderliggende) mappen replacen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 15:39:00
Quote Anchor link
Ik kan wel een programma maken :P,

alleen is het telkens index.php?
enn wat moet er veranderd worden? in wat?

Simon

simon

04/12/2007 15:41:00
Quote Anchor link
het is inderdaad telkens index.php maar die mappen kunnen een willekeurige naam hebben. dus niet altijd map1 map2.. maar het kan ook "banaan" heten of zoiets dergelijks(om het maar even bij bananen te houden:P).

%%ad%% moet veranderd worden in:

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-XXXXXXXXXXXXXX";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 240;
google_ad_type = "text";
google_ad_channel = "";
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "0000FF";
google_color_text = "000000";
google_color_url = "008000";
google_ui_features = "rc:0";
//--></script>
<script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 15:48:00
Quote Anchor link
dus

%%ad%% => ["<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-XXXXXXXXXXXXXX";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 240;
google_ad_type = "text";
google_ad_channel = "";
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "0000FF";
google_color_text = "000000";
google_color_url = "008000";
google_ui_features = "rc:0";
//--></script>
<script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>"]

enn post ook even de mappen...

Simon

simon

04/12/2007 15:51:00
Quote Anchor link
hier komen de mappen:

EDIT(de mappen staan in een array in een andere reply)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door simon

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 15:55:00
Quote Anchor link
ik maak het zometeen wel.. (voor 5 uur denk ik is het af :P)

kun je dan dit doen?

Array('map1, map2, enz.');

dan lukt het zeg maar makkelijker...

Simon

simon

04/12/2007 15:58:00
Quote Anchor link
oei oei :P dat word een heel karwei.. maar ik zal het wel ff maken:P

EDIT: en hier heb je het:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
array('Adviesbureaus, Banen, Bedrijven, Beveiliging, CAD, Clubs, Datacommunicatie, Dataformaten, Distributed_Computing, Ebooks, Educatie, Emulatoren, Evenementen, Geschiedenis, Graphics, Hacken, Hardware, Indexen, Informatica, Internet, Jeugd, Mobiel, Multimedia, Netwerken, Nieuws_en_Media, Open_Source, Programmeren, Robotica, Software, Spellen, Spraaktechnologie, Systemen, Terminologie, Virtual_Reality, Webwinkelen, Aandoeningen_en_Ziekten, Alternatieve_Geneeswijzen, Geestelijke_Gezondheid, Geneeskunde, Dieren, Kinderen, Mannen, Ouderen, Vrouwen, Afvallen, Baden, Beroepen, Diensten, Farmacie, Fitness, Gehandicapten, Gezondheidsrecht, Naslag, Onderwijs, Organisaties, Patientenverenigingen, Producten, Regionaal, Seksualiteit, Tandheelkunde, Uiterlijk, Verpleegkunde, Verslaving, Voeding, Volksgezondheid_en_Veiligheid, Voortplanting, Zakelijk, Ziektekostenverzekeringen, Consumenteninformatie, Doehetzelf, Familie, Financien, Huisdieren, Huishouding, Interieur, Koken, Ongediertebestrijding, Senioren, Tuin, Verhuizen, Woningen, Amusement, Computers, Gezondheid, Kunst, Mens_en_Maatschappij, Nieuws, Peuters_en_Kleuters, School, Tieners, Zoeken_op_het_Net, Archieven, Genres, Kunstenaars, Musea, Weblogs, Creatieve_Vakanties, Cultuurvakanties, Restauratie, Animatie, Antiek, Architectuur, Beeldende_Kunst, Beeldhouwkunst, BodyArt, Dans, Digitaal, Film, Fotografie, Grafiek, Handwerk,, Illustratie, Kalligrafie, Literatuur, Mode, Muziek, Podiumkunsten, Radio, Schilderkunst, Strips, Televisie, Theater, Video, Vormgeving, Activisme, Dood, Etnische_Groepen, Feestdagen, Filantropie, Filosofie, Folklore, Genderdysforie Genealogie, Homo_en_Biseksualiteit, Krijgsmacht, Levenswijzen, Mensen, Milieu, Misdaad, Overheid, Paranormaal, Politiek, Recht, Relaties, Religie_en_Spiritualiteit, Subculturen, Vraagstukken, Werk, Bibliotheken, Adresgegevens, Bekende_Mensen, Citaten, Encyclopedieen, Kennismanagement, Vlaggen, Wetenschappelijk, Woordenboeken, Zoekmachines_en_Indexen, Op_Onderwerp, Dag_en_Nieuwsbladen, Journalistiek, Knipseldiensten, Online, Opinie, Persbureaus, Tijdschriften, Verkeer, Weer, Mediareclame, Onderwijs_en_Training, Sponsoring, Techniek, Afstandsonderwijs, Basisonderwijs, Buitengewoon_Onderwijs, Hoger_Onderwijs, Hogescholen, Middelbaar_Onderwijs, Speciaal_Onderwijs, Universiteiten, Volwassenenonderwijs, Begeleiding, Docenten, Educatieve_Vakanties, Examens, Internationaal, Lesmateriaal, Scholieren, Studenten, Attracties, Audio, Drugs, Eten_en_Drinken, Feesten, Geofictie, Humor, Levende_Geschiedenis, Luchtvaart, Modelbouw, Motorfietsen, Naturisme, Openlucht, Radioamateurs, Reizen, Roken, Scouting, Sport, Treinen_en_Spoorwegen, Tuinieren, Uitgaan, Verzamelen, Vliegeren, Vuurwerk, Watersport, Weg_en_Waterbouw, Wetenschap, Organisatiebureaus, Producenten_en_Uitgevers, Recensies, Spellenverenigingen, Tijdschriften_en_Ezines, Bordspellen, Computerspellen, Doolhoven, Gokspellen, Kaartspellen, Lasergames, Miniaturen, Puzzelen, Rollenspellen, Accommodaties, Doping, Olympische_Spelen, Verenigingen, Adventure_Racing, Airsoft, American_Football, Atletiek, Autosport, Badminton, Basketbal, Biljart, Bowling, Cheerleading, Cricket, Darten, Denksport, Duiken, Duivensport, Fierljeppen, Frisbee, Geocaching, Golf, Gymnastiek, Handbal, Hockey, Honkbal, Jeu_de_Boules, Kaatsen, Klimmen, Klootschieten, Korfbal, Krachtbal, Krachtsport, Motorsport, Paardensport, Paintball, Rope_Skipping, Rugby, Schaatsen, Schermen, Schieten, Skateboarden, Skaten, Squash, Tafeltennis, Tennis, Triathlon, Vechtsport, Vissen, Voetbal, Volleybal, Wandelen, Waterpolo, Wielrennen, Wintersport, Worstelen, Zwemmen, Advertenties, Veilingen, Warenhuizen, Abonnementen, Antiek_en_Curiosa, Bloemen, Consumentenelektronica, Etnisch_en_Regionaal, Gereedschap, Geschenken, Gezondheid_en_Uiterlijk, Huis_en_Tuin, Kantoorbenodigdheden, Kleding, Niche, Sieraden, Speelgoed_en_Spellen, Tabak, Trouwen, Vervoermiddelen, Alternatieve_Wetenschappen, Exacte_Wetenschappen, Geesteswetenschappen, Maatschappijwetenschappen, Faculteiten, Instrumenten_en_Materialen, Lezingen, Kaartspellen, Ecommerce, Internationale_Handel, Klantenservice, Management, Midden_en_Kleinbedrijf, Mogelijkheden, Personeelsmanagement, Reclame_en_Marketing, Samenleving_en_Bedrijf, Biotechnologie, Bouw, Chemie, Consumentenproducten, Delfstoffenwinning, Detailhandel, Dienstverlening, Elektronica_en_Elektrotechniek, Energie_en_Milieu, Facilitair, Financieel, Gezondheidszorg, Groothandel, Horeca_en_Toerisme, Industriele_Goederen_en_Diensten, Informatietechnologie, Kunst_en_Amusement, Landbouw, Telecommunicatie, Textiel, Transport_en_Logistiek, Uitgeverijen_en_Drukkerijen, Vastgoed, Voedings_en_Genotmiddelen, Voertuigen, Informatiebronnen, Per_Land, vliegwiel');

?>

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 16:00:00
Quote Anchor link
w8 w8 staat het op je eigen computer?

anders laat ik alles openen en zow...

(het komt er zo uit te zien..
je doet het proggie open
hij gaat naar de 1e map opent index.php en zoekt string en wijzigt die
slaat op

en herhaalt ... )

als je met een ftp/unix programma werkt zou dat wat moeilijker zijn!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 16:04:00
Quote Anchor link
Ga je een heel progje daarvoor maken, kan toch veel makkelijker met PHP en dan diropen();?

Simon

simon

04/12/2007 16:06:00
Quote Anchor link
het staat niet op mijn eigen pc..

het gaat via FTP.. helaas...

naja ik ben zelf beginneling phper.. en ik snap nog niet hoe ik een bestand moet openen en daarna daar veranderingen in kan plaatsen.

(als je de array nog nodig hebt hij staat in mijn andere reply)

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 16:13:00
Quote Anchor link
fopen? fwrite? php.net?

Simon

simon

04/12/2007 16:21:00
Quote Anchor link
tommy ik wil je trouwens bedankt voor de diropen() maar het moest opendir() zijn.

als je iemand wil helpen kun je dat ook gewoon doen maar ik voel mezelf nu nogal gekleineerd omdat ik een beginner ben en jij begint met php.net, fopen, fwrite te smijten.

ik weet dat het zo inderdaad kan. maar ik heb geen idee hoe ik het in elkaar moet zetten met volgorde enzovoorts..

zou je er ook aan willen denken dat beginnende phpers nog niet zoveel kennis hebben als dat jij waarschijnlijk hebt en ik vind jou nu nogal wijsneuzerig overkomen omdat je doet alsof iedereen dit wist.

dit is niet om jou af te kraken. maar ik wil graag geholpen worden en als jij onduidelijke informatie van 3 woorden neerzet kan ik daar vrij weinig mee.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 16:29:00
Quote Anchor link
Op php.net staan heel veel voorbeelden. Daar kun je vaak veel informatie uithalen en snap je het het best, van de uitleg van php.net snap ik eigenlijk nooit iets xD

Simon

simon

04/12/2007 16:39:00
Quote Anchor link
dan heb jij dus hetzelfde probleem als ik.. ik snap meestal ook geen hout van op php.net...

maar nu weer even ontopic aub.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 16:43:00
Quote Anchor link
heb je msn? dan wil ik je wel even helpen met wat kleine voorbeeldjes.

Simon

simon

04/12/2007 16:45:00
Quote Anchor link
natuurlijk heb ik dat.. ik zal je wel even mijn mail versturen naar je account hierzo ;)

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 17:03:00
Quote Anchor link
lama je werkt met ftp :S

alleen een dingetje

als je dit gaat aanpassen doe het een beetje handiger..

verplaats %%banaan%% door
Code (php)
1
<? require('../iets.php'); ?>

en in iets.php zet je dan
Code (php)
1
<? echo "je banner"; ?>

anders moet alles weer aanpassen wanneer je je banner weg wil hebben en het zorgt ervoor dat je wat minder ruimte gebruikt..

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

04/12/2007 17:07:00
Quote Anchor link
Maar als die banner in PHP wordt geëchoed dan is het wat moeilijker. Dan krijg je dit: echo 'bla bla
Code (php)
1
<? require('../iets.php'); ?>
bla bla bla';

dan gaat PHP dood.

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

04/12/2007 18:20:00
Quote Anchor link
neej hoor als je dit hebt

index.php => require('../iet.php');

en bij iets.php dit => echo "hoi";

dan zou je bij index.php hoi moeten zien ...

edit..
en in dit geval plaats je je banner op zodat je die banner op index.php ziet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.