First person shooter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »
Uiid -

Uiid -

29/06/2011 22:24:33
Quote Anchor link
Hallo, deze vraag stel ik voornamelijk uit nieuwsgierigheid en mogelijk wat te gaan prutsen.
Als het in de verkeerde categorie staat: sorry.
Als je op google zoekt naar Hoe maak je een first person shooter? Krijg je allemaal programaatjes met (d8 ik) beperkte mogelijkheden.
Mijn vraag is waarmee kun je een online first person shooter maken als bijvoorbeeld WarRock?
Kans lijkt me aanwezig dat dit het verkeerde forum is maar dat zie ik dan wel :).

In ieder geval bedankt voor het lezen!

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 11:00:32

Jordy nvt

Jordy nvt

29/06/2011 22:52:10
Quote Anchor link
Heeft niet te maken met PHP:-), dus hulp zul je ergens anders moeten zoeken.

Maar goed, je zult voor een FPS diep in de buidel moeten tasten. (Servers, Software, Personeel) en het kost heel veel tijd. Modellen kun je maken met Maya3D, Cinema4D of iets dergelijks. Het samenstellen en maken van de game kan met dure engines als Unreal Engine, maar je kunt het ook gratis doen met Unity3D (daar heb je ook een Pro versie van voor als je schaduwen/water effecten/etc wilt).

Mensen die dat hebben gedaan zijn bv. http://www.youtube.com/watch?v=7rx7xeqadFQ of http://www.youtube.com/watch?v=svH6_fKULvw (maar daar zit enorm veel tijd in!)

Toevoeging op 29/06/2011 23:05:56:

O ja, en als je alles gratis wilt doen wat ik me goed voor kan stellen zou ik naar de volgende programma's kijken:

Unity3D Free
Google Sketchup
Blender
Ogre/Panda3D ofzo

Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/06/2011 00:12:13
Quote Anchor link
je kan ook de quake engine gebruiken.

Maar je kan het ook simpeler aanpakken. Je koopt Call of Duty 1/uo, en dan gewoon helemaal aanpassen. Bijna alles is aan te passen

Uiid -

Uiid -

30/06/2011 08:16:32
Quote Anchor link
Thankss

Bram w

bram w

30/06/2011 12:47:37
Quote Anchor link
je zou ook even naar de cube2 engine kunnen kijken dit is een vrij simpele gameengine. heeft een licencie die verkopen toestaat.
links: http://sauerbraten.org/ http://cubeengine.com/

met deze engine kan je heel snel levels maken dmv een "cooperative-edit" mode
Gewijzigd op 30/06/2011 21:28:31 door bram w

30/06/2011 16:50:38
Quote Anchor link
Je zou Torque 3D kunne gebruiken

Taco mathijs hillenaar

taco mathijs hillenaar

30/06/2011 19:40:50
Quote Anchor link
Blitz3d

de gratis versie heeft als enige nadeel dat het niet mogelijk is een executable file te maken. maar de betaalde versie is niet duur. het werkt met hetzelfde engine waar quake ook mee werkt en er is veel open source software dat je hier ook bij kunt gebruiken.

persoonlijk zou ik eerst kijken naar wat je nu eigenlijk wilt gaan doen.
een first person shooter maken is in feite niet zo heel erg moeilijk. zelfs 3d objecten zijn eenvoudig (zonder te veel detail) te maken.

voor het serieuze werk komt er toch ook wat programmeerwerk bij kijken.
blitz3d heeft overeenkomsten met C++. en anders call of duty aanpassen :)

Uiid -

Uiid -

30/06/2011 20:07:50
Quote Anchor link
welke engine heeft de meeste opties etc?
dat het geld kost maakt niet uit ik ben van mening dat alles te downloaden is als je maar goed zoekt ^^

Jordy nvt

Jordy nvt

30/06/2011 21:24:29
Quote Anchor link
Ja, en dat is dus iets wat je niet moet gaan doen dat downloaden. Dat moeten wij Nederlanders eens af gaan leren.

Mocht iemand van Autodesk eens rondsnuffelen en kijken: Hé, Bedrijf X heeft ons product gebruikt in zijn game. Hij zoekt in zijn database en het blijkt dat je bedrijf het helemaal niet heeft gekocht. Dan heb je een probleem.

Wat dacht je van een gratis engine?

Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/06/2011 22:05:55
Quote Anchor link
Als je wilt beginnen lijkt het mij slim om gewoon Call of Duty 1 aanpassen. Het is niet heel moeilijk maar zo krijg je wel goed door hoe de quake3 engine er uit ziet. Voor meer hulp daar over: www.modbase.be

Uiid -

Uiid -

01/07/2011 09:01:47
Quote Anchor link
Jordy nvt op 30/06/2011 21:24:29:
Ja, en dat is dus iets wat je niet moet gaan doen dat downloaden. Dat moeten wij Nederlanders eens af gaan leren.

Mocht iemand van Autodesk eens rondsnuffelen en kijken: Hé, Bedrijf X heeft ons product gebruikt in zijn game. Hij zoekt in zijn database en het blijkt dat je bedrijf het helemaal niet heeft gekocht. Dan heb je een probleem.

Wat dacht je van een gratis engine?

nee, ik zal kopen zodra ik ook iets ga publiceren maar ik koop niks waarvan ik niet exact weet wat het is op internet

Toevoeging op 01/07/2011 09:02:16:

als ik ooit al iets zal publiceren :P

klopt het dat dat serieus $1500 kost?
Gewijzigd op 01/07/2011 09:15:18 door Uiid -

Jordy nvt

Jordy nvt

01/07/2011 09:46:32
Quote Anchor link
$1500? Oh, dat is goedkoop. Maya kost $3500.

En gelukkig heb je demo's om een product eerst te testen. Ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar wil je een mooie shooter hebben dan ben je daar veel geld voor kwijt.

Deze man: http://www.nplay.com/BeGone/ heeft een mooie shooter gemaakt voor een wat lagere prijs.

Uiid -

Uiid -

03/07/2011 15:42:47
Quote Anchor link
nog een snel vraagje al weet ik niet of ik er op dit forum antwoord op kan krijgen:

Ik heb Unity nu,
welke taal in Unity raden jullie aan?
JavaScript, C# of "a dialect of Python named Boo"

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.