Flash animatie als achtergrond gebruiken.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry Van Oorschot

Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:01:22
Quote Anchor link
Hoi PHP'ers,

Ben bezig met mijn website, en wil graag een flash animatie als achtergrond gebruiken op mijn website. Nu heb ik de code hieronder een tijdje gebruikt, maar liep tegen het probleem aan dat je rechtermuisknop niet meer goed functioneerde etc. (rechtermuisknop werkte niet, en nog een paar vreemde dingen) daarom ben ik er toen mee gestopt. Nu zag ik gisteren bij msn dat ze wel een methode hadden waarbij ze een flash animatie over de volledige achtergrond hadden, het leek alsof dit geen problemen met zich meebracht...Ik had deze code direct onder mijn <body> gezet..

<div style='position: fixed; width: 100%; height: 100%; z-index: -1; top:0; left:0;'>
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="100%" height="100%" id="bg" >
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="bg.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="wmode" value="transparent" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="bg.swf" wmode="transparent" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="100%" height="100%" name="bg" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"/>
</object>
</div>

Dit werkte in firefox "redelijk oke" maar in internet explorer alleen in de nieuwere versies..

Iemand ervaring hiermee, alternatieven?

Bedankt
Gewijzigd op 31/03/2011 11:03:38 door Harry Van Oorschot

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 08:29:09

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/03/2011 11:07:37
Quote Anchor link
Niet lullig bedoeld, maar waarom gebruik je flash?
Dat is een beetje uit de tijd ;-)

Harry Van Oorschot

Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:13:22
Quote Anchor link
Omdat het een kleine animatie is voor de achtergrond, tranparant. Heb het ooit ook omgezet naar gif, maar dat is eigenlijk niet te doen, vooral op wat langzamere computers word het dan niet goed verwerkt en krijg je rare schokkerige beelden (misschien doe ik het fout).. Ik ben ook geen voorstander van flash en weet ook wat de mogelijkheden zijn met html5 maar, ja..
Gewijzigd op 31/03/2011 11:14:23 door Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:14:34
Quote Anchor link
Misschien gewoon een filmpje als achtergrond neem een kijkje naar een HTML5 player. Die werken volgens mij wel lekker.

Harry Van Oorschot

Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:17:05
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies? Zoiets? http://videojs.com/

Toevoeging op 31/03/2011 11:20:40:

Opzich is dat wel een idee inderdaad, enkel zit je dan nog met het probleem dat ik wil dat het een variabele breedte/hoogte heeft. In flash gebruik je vector.. (masks?, weet niet precies hoe het heet) maar iniedergeval dan blijft het beeld altijd scherp. en ietsjes uit verhouding misschien wanneer iemand een heel breed scherm heeft.. maar het word nooit onscherp

31/03/2011 11:20:45
Quote Anchor link
Tijn Hendrikson op 31/03/2011 11:17:05:
Wat bedoel je precies? Zoiets? http://videojs.com/

Ja zoiets, of dan gewoon een "clean" player zonder alles er op en eraan. Zodat er op de achtergrond je filmpje word afgespeeld zonder dat iemand hem op pauze kan zetten ;)

Harry Van Oorschot

Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:22:14
Quote Anchor link
Uhu jaa ik ga er eens even naar kijken, misschien is dat wel een idee.. bedankt voor je reacties

Pim -

Pim -

31/03/2011 11:28:51
Quote Anchor link
Hoezo is flash uit de tijd? Het is gewoon een (interactieve) vector animatie en dus bij vector-plaatjes veel effectiever dan een filmpje.
Kijk eens naar swfobject.

Een vector op canvas is natuurlijk wel beter ;)
Gewijzigd op 31/03/2011 11:29:21 door Pim -

31/03/2011 11:30:48
Quote Anchor link
Pim - op 31/03/2011 11:28:51:
Hoezo is flash uit de tijd? Het is gewoon een (interactieve) vector animatie en dus bij vector-plaatjes veel effectiever dan een filmpje.
Kijk eens naar swfobject.

Flash "uit de tijd" vind ik inderdaad een beetje overdreven, ik vind alleen als je een filmpje op de achtergrond wilt afspelen dat je geen flash moet gebruiken aangezien je verder geen andere functie's gebruikt van Flash.

Harry Van Oorschot

Harry Van Oorschot

31/03/2011 11:48:15
Quote Anchor link
Heb nog even verder zitten te kijken, ook wat de mogelijkheden zijn met html5, ik zou bijvoorbeeld de animatie kunnen uitwerken want zo ingewikkeld is die niet.. Maar als ik bijvoorbeeld hier naar kijk:

http://www.thewildernessdowntown.com/

Dat is in zo'n canvas, maar dan gaat het bij mij na een tijdje verschrikkelijk schokkerig. 't zal wel aan mijn oude macbookje liggen maar, mijn bezoekers hebben ook niet allemaal geweldige computers, teminste daar kan ik niet van uit gaan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.