[FLASH] Communiceren tussen flash files?
Ik heb in het verleden een VJ tool gebouwd in flash.
Onder elke toets (a-z) spelen een aantal frames af. Heel simpel dus.
Nu is mij gevraagd een update hiervan te maken.
De update moet een extern mix paneel zijn, waarvan uit alles geregeld kan worden.
Deze 2 moeten dus met elkaar kunnen communiceren.
Hoe pak ik dit het beste aan?
De persoon start de files in de viewer, niet via een webpagina.
Ik kan er zo snel niks over vinden.
Kom overal uit, maar niet bij de juiste informatie.
Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen?
mvg
Ramon
Of staat het niet online?
Eddy E op 17/08/2016 08:52:21:
Of staat het niet online?
Ramon Tobin op 17/08/2016 02:17:35:
De persoon start de files in de viewer, niet via een webpagina.
Je antwoord.
Flash is inderdaad al jaren aan het afbouwen in de hoop dat dit snel verdwijnt in browsers. Voor de desktop maakt het in dit geval niet zoveel uit al zullen die viewers na een tijd ook niet meer worden geüpdatet.
Dat communiceren tussen 2 files kan met Actionscript.
Deze is wat out-of-date, maar misschien heb je er wat aan of weet je in ieder geval waar je op moet zoeken.
jah dat flash eruit gaat dat begrijp ik wel.. uit browsers.. Gatenkaas..
Adobe flash is toch ondertussen weer omgedoopt tot een nieuwe naam Animate ofzoiets..
tenminste zag iets voorbij komen.
Ik heb t ook al jaren niet meer aangeraakt, maarja de jongen waarvoor ik het heb gemaakt
destijds is best zwaar autistisch en erg gewend aan alles enzo. En heeft veel tijd nodig
om 'm weer te laten wennen aan iets nieuws.
ik ben eerlijk gezegd meer thuis in webtalen, dan programmeren voor apps voor OSX, Windows, Linux..
anders had ik het daar al wel in gebouwd :P
Hij tekent graag vector.. en maakte flash animaties. En daarom heb ik destijds
dat daarin gemaakt. In de nieuwe versie kan je gewoon alles scriptend ontwerpen. Ipv vooraf
ontwerpen of file in te laden. Daar vroeg hij om.. dus ik dacht waarom ook niet. Veel leuker
dan prefab materiaal mixen.
Mja misschien moet ik het eens in ander jasje gaan stoppen
Nu gaat het via AIR zodat het op meerdere besturingssystemen werkt.
Het idee is gewoon een simpele VJ tool voor vector animaties en manipuliatie ervan.. aangezien dat minder zwaar is dan videofeed.
Is het best wel handig voor mensen met een niet al te snelle laptop/computer :P Mja
misschien toch maar eens over naar een andere taal zodra ik voor hem klaar ben.
Als opensource software ofzo :) Leer ik er gelijk weer een programmeertaal erbij :P
iig bedankt voor de link, ik ga ff kijken.. ajah out of date.. het is iig die richting op en dan moet ik er wel uitkomen.. hoop ik :)