Flash & php
Ik wil graag een flash bestand en als er dan iets verandert in de database dat hij dat dan ook verandert met flash. Om te beginnen heb ik een variable in een flash document var genoemd.ik heb ook in action script:
instanceName.load(var.php)
gezet. In pagina var.php heb ik $var="var"; gezet en hij doet het nie:( weet iemand wat ik fout heb gedaan?
voor de rest ben ik helaas niet zo'n actionscripter :(
het enige wwat ik moet weten is hoe je een php pagina moet laden in een flash document maar Rafael weet dat vast wel
AS Dictionary is soms handig ;)
Files worden ingeladen in je root.... :)
Anyway, het principe:
Je maakt een MC (movieclip) die elke 3 sec rondkomt... (Zonder stop(); blijft deze doorgaan, dus niets aan doen)
Op frame 1 in deze MC laat je hem het php bestand uitvoeren. Deze zal het dus uitlezen.
Maar je moet die waarde niet in die MC hebben, maar in de root. In de root zet je dus een dynamic text field, met naam 'inhoud' of iets dergelijks. In die MC, bij op frame 1, onderaan dan, zet je ;
_root.inhoud = devaruitjescript;
Zoiets is het normaal ^^ Heb al lang nimmer met Flash gewerkt... Zal vanavond ook nog wel eens kijken moest het je niet lukken ;)
Edit: zorg ook dat je root loopt tussen 2 frames ;) Anders zal ie niet verversen dacht ik ;)
Gewijzigd op 11/01/2005 16:04:00 door Alfred -
sry rafeal ik snap je echt niet van die root van die MC nog wel
Ik zal het even uitwerken, en er eventueel een tut over maken...
nee doe dat maar niet ik weet het al
ik heb nu staan
let op flash !!!
var=var2
if(var=var1){var=var3}
als ik vraag om var te roepen krijg ik var 3 :S
Quote:
= -> (assignment)
Kijk af en toe ook eens in de links die ik geef... :/
oke !!!
maruhhh flash is tog die bewegende shit enzow?? wat heeft dat met php te make??
Johan, door een clip constant te loopen, kan je zonder dat de bezoeker een refresh merkt, data verversen in de clip... :) Hoeft niet altijd te bewegen... ;)