Flash-site vindbaar in zoekmachine
Ik ben bezig met een site (www.goedinfrankrijk.nl), De site is helemaal in flash gemaakt. Alleen ik kom niet goed in zoekmachines, Ik heb gelezen op internet dat dat komt omdat de site in flash is gemaakt en zoekmachines dat niet goed kunnen crawlen. Weten jullie een goede manier om toch in zoekmachines te komen? (heb wel eens gelezen over sitemaps en zo maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen?)
Alvast bedankt voor jullie hulp
Met vriendelijk groet,
Robbert van Markus
Google-paginadaar wordt e.e.a. uitgelegd. Tevens geven ze je de mogelijkheid om een sitemap te uploaden.
Zie deze Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Trouwens bedankt voor je snelle reactie ;-)
klikkerdeklik.
In PHP kun je prima met SimpleXML of DOM aan de slag om de XML op te stellen, dan hoef je dat niet met het handje te doen.
Als je even wat verder klikt, krijg je haarfijn uitgelegd hoe je de XML voor het bestand moet aanmaken: In PHP kun je prima met SimpleXML of DOM aan de slag om de XML op te stellen, dan hoef je dat niet met het handje te doen.
Maar het probleem is dat ik maar 1 pagina heb. Dus ik kan er geen URL's in zetten (ofjawel maar dan maar naar 1 pagina). En ik kan er ook verder geen informatie in de sitemap zetten zoals de hele inhoud van de site of iets. Of kan dat wel?
index.php?pagina=bestellen&artikel=23
Wanneer jij deze url's aan Google geeft, kun je op deze manier de bezoeker zo doorsturen naar de bestelpagina om artikel 23 te laten bestellen! (aangenomen dat het om een webshop gaat).
Het is een workaround, maar het werkt prima.
Ps. Let er wel op dat je bij iedere wijziging van je site een nieuwe sitemap aanmaakt en ter beschikking stelt aan Google! Een aparte html-pagina voor de sitemap kan geen kwaad.
Beter alternatief is natuurlijk om je site in HTML te maken, en te 'verbeteren' met flash. Zo krijgen mensen die geen flash hebben (denk aan Google, mobiele telefoons, bepaalde bedrijfscomputers) de HTML inhoud te zien, terwijl je voor die mensen die wel flash hebben het flash-filmpje eroverheen laadt. Google maar eens op "progressive enhancement flash"
swfaddress
zoek maar...
heb er een 100% resize-able (x en/of y) xhtml/ajax api van liggen...
past de hoogte/breedte van de .swf aan naar gelang de hoogte en breedte max en haalt data op via ajax... En animeerd zodoende ook n.a.v. die content bijvoorbeeld in de breedte en/of hoogte...
Alles is te koop...
EDIT:
in is indexeerbaar middels SEO en google e.d.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lode
DOE OOK EVEN WAT AAN DE GROTE, 3.28 MB IS TE GROOT.
dat is bijzonder klantonvriendelijk.
ik heb een 16meg backbone verbinding op mijn serverrack...
Als ik daar een 4.5 gig film mee download issie binnen 30-35 minuten binnen...
3.28 MB zie ik niet eens laden...
Oke da's luxe, maar de gemiddelde (niet downloadende) verbinding kan daar niet al te lang over doen... maar nogmaals is allemaal relatief... En je kan natuurlijk heel veel knutselen aan swf's en buffering...
<script type="text/javascript">
var FO = { movie:"././blabla.swf", width:"217", height:"347", majorversion:"6", build:"40" };
UFO.create(FO, "header");
</script>
<div id="ufo">
<p>website gaat over blabla</p> <- dat zien mensen die geen flash hebben dus ook google ziet dat.
Het wil werken om gevonden te worden in google maar het is niet echt de perfecte oplossing
mijn idee... zoekmachines gebruiken GEEN javascript...
die voer ik dus static content met .htaccess...
en als ze beginnen weet ik dat wel en kan ik ze nog wel doorsturen... Totdat ze het allemaal gaan doen... Maar dat is nog even niet...
javascript & flashplayer == clientside... Dus geen controle...
Maar 'assumption' Zo niet... dan voer ik ze static content... cookies ook benodigd overigens voor eventueel inloggen natuurlijk...
Heb je het wel dan krijg je een mooie swf layout met toeters en bellen...
Ik heb de site niet zelf gemaakt dus ik zou het even doorgeven over de grote van de site. Ik zelf maak nooit hele site's in flash maar meestal gewoon gedeeltes van de site.
@philip Als je het zo doet kan je toch geblokkeerd worden van Google? Heb ik wel eens van gehoord. (als dat niet zo is lijkt me dit een handige, snelle oplossing)
@pqFrank het doorgeven zou natuurlijk kunnen alleen, hoe kan je dan aan google doorgeven welke informatie er op die pagina staat? (aangezien google de informatie er niet af kan halen)
Maar die van Philip lijkt me opzich wel handig, Als ik dan gewoon de tekst van de pagina daar neer zet en dan kan google de tekst indexeren.
Zijn er verder nog tips hoe ik het beste het kan doen? Gewoon zo simpel mogelijk. Het is een kleine site die ik eigenlijk gewoon het liefst zo hoog mogelijk in de zoekmachines wil hebben. Maar het veel moeilijker gaat omdat het in flash is gemaakt. Ik zou er dus een 2de site achter kunnen hangen en daar de site opnieuw maken in HTML, alleen is er een script de de zoekmachine doorlinkt naar de HTML site en daar alle gegevens laat uithalen, en als er een normaal iemand op komt dat die gene dan naar de flash site komt.
Groetjes Robbert.
http://www.asual.com/swfaddress/samples/flash/ zie en observeer....
is opensource...
EDIT:
ook de 'vorige' knop werkt dus prima in deze....
Eigenlijk was flash al veel eerder HTTP_REQUEST als js. En ook VEEL minder afhankelijk van de client... versie 6,7,8,9 maar niet 25 browsers....
is opensource...
EDIT:
ook de 'vorige' knop werkt dus prima in deze....
Eigenlijk was flash al veel eerder HTTP_REQUEST als js. En ook VEEL minder afhankelijk van de client... versie 6,7,8,9 maar niet 25 browsers....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lode
Lees anders even wat google regels door en laat het mij even weten als het inderdaad niet mag.