Flask/Python
Waar kan ik een cursus FLASK leren?
Er zijn wel veel tutorials op het internet maar ik vind dat die niet goed uitgelegd worden.
Mijn engels is ook niet zo goed.
Kent iemand een nederlandse flask tut/cursus?
Of wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen?
Webframework of Desktopapplicaties?
Met vriendelijke groet,
Bliksem
Als je engels niet echt je taal is dan word het al lastig om te programmeren.
Dus daar zal je toch echt zelf in bij moeten schaven.
Misschien als je eens op je gemak ziet wat iemand doet dan word het misschien al een stuk duidelijker.
Ik vond dit een goed startpunt: https://www.youtube.com/watch?v=WfpFUmV1d0w
Flask is een micro framework, wat wil zeggen dat jij zelf bepaald hoe jij jou applicatie in elkaar zet.
Het is niet zo dat er een manier is van hoe je dingen aanpakt. Dat heeft grote voordelen, omdat je zelf kan bepalen wat je wel en niet gebruikt, en hoe. Je kan SqlAlchemy gebruiken wat als onderdeel voor je database ingezet kan worden. Maar je kan ook de python mysql installeren bijvoorbeeld.
Op de vraag wat je het beste doen:
Dat weten wij niet. Wij kunnen niet voor jou bepalen wat jij voor ogen hebt.
(In ieder geval je Engels bijschaven. :) )
Wat wil je gaan maken/bouwen?
Webframework of Desktopapplicaties?
Ook daar kunnen wij toch geen antwoord op geven.
Je verteld niet wat je wil bereiken.
Een Webframework zal voor de hand liggen als je een web applicatie gaat maken.
Een desktop applicatie als je een stand alone programma wenst.
Geloof me, ik heb zelf ook eerst 20 versies geschreven alvorens ik maar iets werkends had gemaakt.
Dat heet leren. Zoveel mogelijk foutmeldingen krijgen en oplossen. Gaande weg zal je zien dat doordat je problemen zelf oplost het programmeren in python makkelijker gaat.
Of je nu een webframework gaat gebruiken of een desktop applicatie gaat schrijven, ze zijn beiden in python dus vanuit dat oogpunt is er geen verschil. Hoewel bij een desktop applicatie tkinter erbij komt.
Dat is een verhaal apart, maar zou in de praktijk niet meer zo moeilijk moeten zijn als je de taal een beetje onder de knie hebt.
Gewijzigd op 06/03/2017 07:56:46 door Bart V B