FLOW3 - een Interessant framework
Wouter J
13/05/2012 13:19:32Ik kwam een paar dagen geleden FLOW3 tegen. Dat is een PHP framework gemaakt door het TYPO3 team.
Maar FLOW3 is geen normaal framework het framework maakt van PHP een compile language, zoals JAVA. FLOW3 compiled de code en maakt daar 1 PHP bestand van die vervolgens gebruikt wordt bij het aanvragen van een pagina. Voordelen:
- Sneller, de hele applicatie wordt gecached
- Je kan design patternen die bij compiled languages horen gebruiken, zoals Aspect Oriented Programming
Wat vinden jullie van deze verandering? Is het goed dat er nu zo'n compile framework is? Die AOP is heel erg handig, maar ik vind het compilen van PHP applicaties erg onnatuurlijk voelen. Wat vinden jullie?
Maar FLOW3 is geen normaal framework het framework maakt van PHP een compile language, zoals JAVA. FLOW3 compiled de code en maakt daar 1 PHP bestand van die vervolgens gebruikt wordt bij het aanvragen van een pagina. Voordelen:
- Sneller, de hele applicatie wordt gecached
- Je kan design patternen die bij compiled languages horen gebruiken, zoals Aspect Oriented Programming
Wat vinden jullie van deze verandering? Is het goed dat er nu zo'n compile framework is? Die AOP is heel erg handig, maar ik vind het compilen van PHP applicaties erg onnatuurlijk voelen. Wat vinden jullie?
PHP hulp
28/11/2024 00:32:29Chris -
14/05/2012 01:58:59Klinkt een beetje als wat Facebook ook heeft ontwikkeld. Ik denk dat hier een zekere kracht achter zit, maar alleen voor definitieve versies. Wel interessant, ga hier eens naar kijken :)
Wouter J
20/05/2012 15:03:37Tijdens de Dutch PHP conference 2012 wordt er aandacht besteed aan dit framework door Robert Lemke, oprichter van FLOW3:
- Getting Into FLOW3
- Hands on FLOW3
- Getting Into FLOW3
- Hands on FLOW3