Folders/bestanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »
Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

02/07/2010 00:11:34
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Voor mijn kerkgemeente ben ik een sync. script aan maken zodat het leden bestand kan worden uitgelezen en weg geschreven naar een database.

Nu moet je voor fopen (die function gebruik ik) de rechten van de folder en file aanpassen naar ieder geval mod 775.

maar stel je weet de naam van het bestand en de folder dan zou je via de brouwser het volgende kunnen doen. www.adresvansite.nl/map/bestand.txt en je kunt alles lezen in het bestand.

Dat mag natuurlijk niet, want dit is gevoelige informatie.
Hoe kun je het dan wel openzetten voor PHP maar niet voor de buitenwereld?

Bedankt alvast voor je uitleg!

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 02:13:30

Mark PHP

Mark PHP

02/07/2010 00:51:32
Quote Anchor link
Bestanden die niet -direct- in de browser aangeroepen mogen worden moeten altijd buiten de webroot (dit is meestal de www/public_html map) geplaatst worden.
Gewijzigd op 02/07/2010 00:51:53 door Mark PHP

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

02/07/2010 09:01:13
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen, is het gewoon in een (mysql) database stoppen, en dan goed beveiliigen.
Maar als je nog geen database heb, lijkt het mij overbodig. zoniet, zet het dan in een DB, en als het echt moet kun je het laten aanroepen door php. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet, zoniet kijk dan even naar mysql_real_escape_string, en deze tut. succes!

Tobias Tobias

Tobias Tobias

02/07/2010 09:40:58
Quote Anchor link
Of je gebruikt Ekklesia, een handig software-pakket. Heeft nu dacht ik ook een on-line-functie

Johan Dam

Johan Dam

02/07/2010 09:48:54
Quote Anchor link
met .htaccess kan je directories beveiligen en dat mensen dus niets kunnen zien in www.adresvansite.nl/map/

PHP negeert dat echter en kan er dus gewoon bij.

Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

03/07/2010 22:59:56
Quote Anchor link
@mark van Seventer kan je dus een map aanroepen buiten de www data map dmv php?
@Johan Dam, handige tip! Zal eens kijken!

Joren de Wit

Joren de Wit

03/07/2010 23:04:58
Quote Anchor link
Jazeker, je kunt met PHP gewoon bij mappen die buiten de webroot liggen. Met ../ in het pad kun je 1 niveau omhoog en kun je dus overal uitkomen (zo lang je maar rechten hebt op opgevraagde mappen).

De .htaccess oplossing vind ik minder geslaagd, zorg er gewoon voor dat gebruikers niet weten waar die bestanden staan door ze buiten de webroot te plaatsen. Krijg je ook geen vervelende foutmeldingen als gebruikers die bepaalde map wel proberen te openen...

Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

30/07/2010 13:20:16
Quote Anchor link
Het heeft even stil gelegen ivm de vakantie, maar ben er nu weer mee bezig gegaan. Ik heb een map aangemaakt buiten mijn www map, maar toch kan ik hem niet benaderen ondanks de rechten en owner op de ftp user.

John D

John D

30/07/2010 13:23:49
Quote Anchor link
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.
Gewijzigd op 30/07/2010 13:24:20 door John D

Johan Dam

Johan Dam

30/07/2010 13:35:21
Quote Anchor link
rechten rw-rw-rw of 777, af hangend wat je gebruikt,

Waar bevind het bestand zich en waar het script?

als je het bestand naast je public_html hebt en het script erin, dan moet je het aanroepen in php met ../bestand.txt, zit het script in een andere map die weer in public_html bevind, dan is het ../../bestand.txt,
bevind de bestand zich in een map naast de public html, dan is het ../../map/bestand.txt.

John D

John D

30/07/2010 14:29:45
Quote Anchor link
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw
Gewijzigd op 30/07/2010 14:31:31 door John D

30/07/2010 14:41:34
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 13:23:49:
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.

Dat de gebruiker apache is wil je liever niet bij shared hosting. Dat zou betekenen dat iedereen jou bestanden kan uitlezen (want iedereen zou apache zijn). IMHO zou de apache onder dezelfde user draaien als waarmee ingelogd wordt op ftp. Want dan is een chmod als:

John D op 30/07/2010 14:29:45:
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw

Helemaal niet nodig. Dan kan gewoon 600 gebruikt worden (lees en schrijven voor owner), de group zou hoogstens nog lezen mogen, dus 640, maar dat lijkt mij ook niet echt nodig dan.
In principe zou other niet je bestanden hoeven uit te lezen, of te schrijven, of execute. Dus kan die gewoon 0 blijven per definitie.

John D

John D

30/07/2010 14:52:21
Quote Anchor link
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.
Gewijzigd op 30/07/2010 14:54:57 door John D

30/07/2010 15:11:31
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 14:52:21:
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.

Je leest het nu waarschijnlijk als een nieuwe zin (want ik heb ook een hoofdletter geplaatst). Het is eigenlijk als doorlopen de zin bedoelt.
Dat is dus een beetje jammer dat iedere hoster het anders doet. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een hosting gehackt, waar weliswaar apache onder de juiste gebruiker draaide (voor iedere website een aparte user), maar dat iedereen wel in dezelfde group zat (kan ik me op zich ook wel wat bij voorstellen) en alle bestanden dus met lees en schrijf rechten voor user en group (zoals bij jouw). Doordat de jail niet goed ingesteld stond kon ik gewoon bij iedereen z'n bestanden uitlezen. Dat is toch niet de bedoeling??

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.