Folders/bestanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »
Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

02/07/2010 00:11:34
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Voor mijn kerkgemeente ben ik een sync. script aan maken zodat het leden bestand kan worden uitgelezen en weg geschreven naar een database.

Nu moet je voor fopen (die function gebruik ik) de rechten van de folder en file aanpassen naar ieder geval mod 775.

maar stel je weet de naam van het bestand en de folder dan zou je via de brouwser het volgende kunnen doen. www.adresvansite.nl/map/bestand.txt en je kunt alles lezen in het bestand.

Dat mag natuurlijk niet, want dit is gevoelige informatie.
Hoe kun je het dan wel openzetten voor PHP maar niet voor de buitenwereld?

Bedankt alvast voor je uitleg!

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 15:21:38

Mark PHP

Mark PHP

02/07/2010 00:51:32
Quote Anchor link
Bestanden die niet -direct- in de browser aangeroepen mogen worden moeten altijd buiten de webroot (dit is meestal de www/public_html map) geplaatst worden.
Gewijzigd op 02/07/2010 00:51:53 door Mark PHP

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

02/07/2010 09:01:13
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen, is het gewoon in een (mysql) database stoppen, en dan goed beveiliigen.
Maar als je nog geen database heb, lijkt het mij overbodig. zoniet, zet het dan in een DB, en als het echt moet kun je het laten aanroepen door php. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet, zoniet kijk dan even naar mysql_real_escape_string, en deze tut. succes!

Tobias Tobias

Tobias Tobias

02/07/2010 09:40:58
Quote Anchor link
Of je gebruikt Ekklesia, een handig software-pakket. Heeft nu dacht ik ook een on-line-functie

Johan Dam

Johan Dam

02/07/2010 09:48:54
Quote Anchor link
met .htaccess kan je directories beveiligen en dat mensen dus niets kunnen zien in www.adresvansite.nl/map/

PHP negeert dat echter en kan er dus gewoon bij.

Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

03/07/2010 22:59:56
Quote Anchor link
@mark van Seventer kan je dus een map aanroepen buiten de www data map dmv php?
@Johan Dam, handige tip! Zal eens kijken!

Joren de Wit

Joren de Wit

03/07/2010 23:04:58
Quote Anchor link
Jazeker, je kunt met PHP gewoon bij mappen die buiten de webroot liggen. Met ../ in het pad kun je 1 niveau omhoog en kun je dus overal uitkomen (zo lang je maar rechten hebt op opgevraagde mappen).

De .htaccess oplossing vind ik minder geslaagd, zorg er gewoon voor dat gebruikers niet weten waar die bestanden staan door ze buiten de webroot te plaatsen. Krijg je ook geen vervelende foutmeldingen als gebruikers die bepaalde map wel proberen te openen...

Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

30/07/2010 13:20:16
Quote Anchor link
Het heeft even stil gelegen ivm de vakantie, maar ben er nu weer mee bezig gegaan. Ik heb een map aangemaakt buiten mijn www map, maar toch kan ik hem niet benaderen ondanks de rechten en owner op de ftp user.

John D

John D

30/07/2010 13:23:49
Quote Anchor link
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.
Gewijzigd op 30/07/2010 13:24:20 door John D

Johan Dam

Johan Dam

30/07/2010 13:35:21
Quote Anchor link
rechten rw-rw-rw of 777, af hangend wat je gebruikt,

Waar bevind het bestand zich en waar het script?

als je het bestand naast je public_html hebt en het script erin, dan moet je het aanroepen in php met ../bestand.txt, zit het script in een andere map die weer in public_html bevind, dan is het ../../bestand.txt,
bevind de bestand zich in een map naast de public html, dan is het ../../map/bestand.txt.

John D

John D

30/07/2010 14:29:45
Quote Anchor link
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw
Gewijzigd op 30/07/2010 14:31:31 door John D

30/07/2010 14:41:34
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 13:23:49:
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.

Dat de gebruiker apache is wil je liever niet bij shared hosting. Dat zou betekenen dat iedereen jou bestanden kan uitlezen (want iedereen zou apache zijn). IMHO zou de apache onder dezelfde user draaien als waarmee ingelogd wordt op ftp. Want dan is een chmod als:

John D op 30/07/2010 14:29:45:
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw

Helemaal niet nodig. Dan kan gewoon 600 gebruikt worden (lees en schrijven voor owner), de group zou hoogstens nog lezen mogen, dus 640, maar dat lijkt mij ook niet echt nodig dan.
In principe zou other niet je bestanden hoeven uit te lezen, of te schrijven, of execute. Dus kan die gewoon 0 blijven per definitie.

John D

John D

30/07/2010 14:52:21
Quote Anchor link
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.
Gewijzigd op 30/07/2010 14:54:57 door John D

30/07/2010 15:11:31
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 14:52:21:
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.

Je leest het nu waarschijnlijk als een nieuwe zin (want ik heb ook een hoofdletter geplaatst). Het is eigenlijk als doorlopen de zin bedoelt.
Dat is dus een beetje jammer dat iedere hoster het anders doet. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een hosting gehackt, waar weliswaar apache onder de juiste gebruiker draaide (voor iedere website een aparte user), maar dat iedereen wel in dezelfde group zat (kan ik me op zich ook wel wat bij voorstellen) en alle bestanden dus met lees en schrijf rechten voor user en group (zoals bij jouw). Doordat de jail niet goed ingesteld stond kon ik gewoon bij iedereen z'n bestanden uitlezen. Dat is toch niet de bedoeling??

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.