font verschillen IE FF

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Roger

roger

06/12/2006 21:40:00
Quote Anchor link
Hoi,
Ik gebruik als font in een website Estrangelo Edessa. Maar nu zie ik dat in IE het anders uitziet dan in FF. Sinds pas controleer ik websites ook in andere browsers. Ik neem aan dat FF deze fonts niet heeft of niet geinstalleerd zijn ?
Als ik deze font toch wil gebruiken als navigatie menu, is het dan makkelijker om dit menu als een gif te maken en dan met shape area coordinaten te werken ? Ik heb ook nog geen antwoord op
deze vraag
gekregen :-(
Alvast bedankt voor het meedenken.

Roger
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roger

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 22:34:28

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/12/2006 21:47:00
Quote Anchor link
Je kunt niet stellen dat IE een bepaald font wel heeft en FF niet. Het gaat er om of een font aanwezig is op de computer van degene die je pagina bekijkt. Het is wel zo dat er verschillen kunnen zijn in de manier waarop je browser een bepaald font laat zien, afhankelijk van de instellingen in je browser.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

06/12/2006 22:37:00
Quote Anchor link
Een alternatief is je menu met Flash maken, daarin kan je gewoon de fonts gebruiken die je wilt, en je menu kan je nog wat dynamischer worden. Het is even oefenen, maar er staan genoeg tuts online om met flash een menu te maken.

Offtopic: Ik zat te wachten op de reactie van Frank over sIFR :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/12/2006 22:40:00
Quote Anchor link
Of maak je menubuttons grafisch.

Frank -

Frank -

06/12/2006 22:50:00
Quote Anchor link
Estrangelo Edessa ? Nog nooit van gehoord! En de kans dat iemand dit op zijn pc heeft geinstalleerd, lijkt mij dan ook niet zo groot.

Aangenomen dat ik toch wel íets afweet van de diverse fonts e.d. ...

Met sIFR kun je echter wel leuke dingen doen, zie
http://www.joriso.nl/verhaaltjes-grafisch-fonts-4.html
en
http://www.mikeindustries.com/sifr/

Ga er wel met beleid mee om, het maakt de website trager.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/12/2006 22:53:00
Quote Anchor link
En hou ook de usability in de gaten. sIFR en andere image-replacement methodes hebben nadelen voor bijvoorbeeld screenreaders. Kijk op www.mezzoblue.com voor hele verhandelingen hierover.

Danny K

Danny K

06/12/2006 23:38:00
Quote Anchor link
WillemJan Zijderveld schreef op 06.12.2006 22:37:
Een alternatief is je menu met Flash maken, daarin kan je gewoon de fonts gebruiken die je wilt, en je menu kan je nog wat dynamischer worden. Het is even oefenen, maar er staan genoeg tuts online om met flash een menu te maken.

Het menu is het belangrijkste onderdeel van de site..
Dan moet je die eigenlijk niet zo afhankelijk maken..
Die moet het onder alle omstandigheden gewoon doen..

Beetje lullig als je (om misschien persoonlijke redenen..) geen FlashPlayer geinstalleerd hebt.. Dan is er gewoon geen menu..
Dat wordt lastig navigeren..

Kalle P

Kalle P

07/12/2006 00:18:00
Quote Anchor link
Het totaalplaatje is het belangrijkste. Een site met 1 pagina heef geen menu.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/12/2006 09:04:00
Quote Anchor link
Danny schreef op 06.12.2006 23:38:
WillemJan Zijderveld schreef op 06.12.2006 22:37:

Het menu is het belangrijkste onderdeel van de site..
Dan moet je die eigenlijk niet zo afhankelijk maken..
Die moet het onder alle omstandigheden gewoon doen..

Beetje lullig als je (om misschien persoonlijke redenen..) geen FlashPlayer geinstalleerd hebt.. Dan is er gewoon geen menu..
Dat wordt lastig navigeren..

Daar zijn uiteraard checks voor te verzinnen. (Neem ik aan tenminste, zelf gebruik ik nooit flash :+)

Paul K

Paul K

07/12/2006 10:55:00
Quote Anchor link
je moet altijd zoiets doen dan
<font face='Edessa ...,Arial,Times New Roman'>

Als dan de eerste er niet is pakt hij de volgende enz

Roger

roger

10/12/2006 11:27:00
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie antwoorden !
Ben al een stuk wijzer geworden. Ik denk dat ik voor de menu .gifjes ga gebruiken.
Roger

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.