fontpicker text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »
Paul Weiss

Paul Weiss

06/03/2022 11:29:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb onderstaande javascript met een colorpicker button. Het werkt allemaal. Er wordt netjes een styling toegevoegd voor de geselcteerde stuk tekst. echter als ik de kleur voor de 2e keer wijzig wordt er een styling toegevoegd. de eerdere zou eigenlijk verwijderd moeten worden. iemand enig idee hoe i dit voor elkaar moet krijgen. Onderstaande de gehele code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"></script>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="titel1-rijzoek">Test1</h1>
<h2 contenteditable="plaintext-only" id="titel2-rijzoek">Test2</h2>

<label for="fontkleur1">Kies fontkleur</label><br>
<input name="MyColorPicker" type="color" id="ColorPicker1" />

<script>
var box = document.getElementById('titel1-rijzoek');
let colorpicker = document.getElementById('ColorPicker1');
colorpicker.addEventListener('input', function(e) {
  selObj = window.getSelection()
  var selection = window.getSelection().getRangeAt(0);
  var selectedText = selection.extractContents();
  var span = document.createElement('span');
  span.style.color = e.target.value;
  span.className = 'selected-text';
  span.appendChild(selectedText);
  selection.insertNode(span);
})
</script>

Toevoeging op 06/03/2022 13:54:05:

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. bij elke kleurwijziging wordt er een nieuwe styling toegevoegd. op een gegeven moment heb je dus vele diverse stylings achter elkaar staan.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 15:08:29

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:15:28
Quote Anchor link
Ik heb nu het onderstaande script. hierbij wordt de styling gewoon aangemaakt en na het kiezen van een andere kleur gewoon weer vervangen. Wat bij de bovenstaande niet het geval is. Echter probleem wat ik ondervind ik dat de kleur wordt aangepast zodra ik op 1 van beide teksten klik. Ik zou eigenlijk graag willen dat dit gebeurd wanneer ik de tekst heb geselecteerd. Ik heb al geprobeerd dit met window.getSelection() te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wellicht een oplossing die ervoor dat de kleur pas wordt aangepast wanneer ik de tekst heb geselecteerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
</head>
<body>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement"
onclick="changeColor()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 1
</h1>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement2" onclick="changeColor2()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 2
</h1>

<input name="MyColorPicker"
type="color"
id="ColorPicker1" />

<script>
function changeColor() {
document.getElementById("Myelement").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
 }

function changeColor2() {
document.getElementById("Myelement2").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
}

</script>
</body>
</html>
Gewijzigd op 07/03/2022 19:30:54 door Paul Weiss

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2022 19:27:51
Quote Anchor link
Codetags werken met blokhaken. ;-)

Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:31:29
Quote Anchor link
klopt inderdaad. was te snel met typen. inmiddels aangepast
Gewijzigd op 07/03/2022 19:31:47 door Paul Weiss

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 10:42:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. het 1e script uit dit topic wil ik graag gebruiken, omdat hierbij een span wordt aangemaakt met de stying voor het geselecteerde stuk tekst. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze steeds te vervangen. is er echt iemand die mij hierbij kan helpen?

09/03/2022 15:30:04
Quote Anchor link
Ik was iets te snel met reageren.
Tja, opmaak editen met kleur is ingewikkeld, vanwege de hiërarchische stapel HTML-tags, de vele CSS en de complexe asynchrone manier waarop JavaScript werkt. De meest simpele manier is om een voorgebakken HTML-gebaseerde tekstverwerker van iemand anders te gebruiken.
Of je moet bereid zijn er een (onevenredig) lange tijd er in te willen steken om precies te krijgen wat je hebben wilt.
Gewijzigd op 09/03/2022 15:36:26 door

Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 15:42:44
Quote Anchor link
het is inderdaad allemaal ingewikkeld. het 1e script is prima voor mij. alleen wordt er zoals ik al aangaf steeds weer een nieuwe span toegevoegd en dat wil ik niet. deze moet vervangen worden zeg maar. wat betreft het verwijderen van de span heb ik inmiddels een ander topic over aangemaakt zie:

Toevoeging op 09/03/2022 19:55:28:

Ik heb nu wel een oplossing gevonden trouwens voor het 1e script. echter dan wordt de span ook verwijderd voor andere strings. dus dat is niet echt een oplossing. Dan zal ik toch voor script nr.2 moeten gaan. maar de vraag is hoe deze de kleur aanpast wanneer ik de tekst heb geselecteerd en dus niet klik.
Gewijzigd op 09/03/2022 19:56:18 door Paul Weiss

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.