fonts in browsers
Dus in IE:
Iedereen die dit leest is gek.
En in FF:
Iedereen die dit leest is
gek.
Super irritant is dat. Het zal komen door een net iets andere interpretatie van font-sizes denk ik. Ik neem aan dat je er niks aan kunt doen, maar mocht dat wel zo zijn dan hoor ik het graag.
Gewijzigd op 22/08/2016 00:37:34 door Ozzie PHP
Heb je een voorbeeld?
In Internet Explorer krijg je dan bijv. dit (netjes uitgelijnd):
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
Dit is een voorbeeldje van
een uitgelijnd tekstje om
aan je te laten zien wat ik
nu eigenlijk daarmee bedoel.
aan je te laten zien wat ik
nu eigenlijk daarmee bedoel.
In Firefox krijg je dan bijv. zoiets:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
Dit is een voorbeeldje van
aan je te laten zien wat
ik nu eigenlijk daarmee
bedoel.
aan je te laten zien wat
ik nu eigenlijk daarmee
bedoel.
In het laatste voorbeeld past op de 3e regel het woordje 'ik' er niet meer bij. Dat schiet dan naar de vierde regel, waardoor het woordje 'bedoel' op de vijfde regel uitkomt. Dat staat niet echt netjes. En dat is dus precies wat ik bedoel: in de ene browser gaat het goed, maar in de andere verspringt de tekst op een lelijke manier. En dat terwijl de font-sizes e.d. uiteraard precies hetzelfde zijn.
Gewijzigd op 22/08/2016 12:34:25 door Ozzie PHP
Het gaat er dus om dat tekst in de ene browser wel nog op de regel past, en in een andere browser niet, waardoor effecten ontstaan zoals in mijn (fictieve) voorbeeldje hierboven.
Daardoor wordt ook deze onhebbelijkheid veroorzaakt.
Gewijzigd op 22/08/2016 16:28:45 door Ozzie PHP
Wellicht dat text-rendering: geometricPrecision; kan helpen. Overigens vind ik t wel apart dat je dit probleem nu niet in een reduced-example kan tonen, maar wel naar een oplossing zoekt. Het zou het helpen een stuk makkelijker maken als we het probleem zelf kunnen reproduceren.
Ik zal dit eens gaan proberen: text-rendering: geometricPrecision;
Thanks.