fopen probleem...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 08:45:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een probleem. Ik wil een textbestand aanmaken, alleen niet op mijn eigen harddisk maar in een map die is geshared op het netwerk.
Alleen, als ik dit probeer te doen krijg ik een 'permission denied' error....
Nu weet ik niet zeker of dit wel echt een php fout is. Misschien moet ik wel iets met apache doen?
PHP en Apache draaien beide op mijn pc, dus heb er volledige controlle over.
Ik weet alleen niet hoe ik nu verder moet. Weet iemand toevallig hoe ik dus een textbestand kan aanmaken op een folder die geshared is in een netwerk??

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 20:27:38

Davy Jansen

Davy Jansen

22/02/2006 09:29:00
Quote Anchor link
Permission denied, betekent volgens mij toch echt, dat je geen rechten hebt!
Kijk hier eens na..

Succes
-Chupskie

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 09:47:00
Quote Anchor link
Ik heb het nog een keer gechecked. Maar ik kan zelf wel doen wat ik wil. Maar zodra ik het met php probeer lukt dit niet... Weet je misschien wat ik dan verkeerd doe? Ben ik iets vergeten aan te vinken dan ofzo??

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2006 09:54:00
Quote Anchor link
Je moet met je FTP programma even een chmod uitvoeren op de map waarin je met PHP wilt kunnen werken. Als waarde werkt 777 altijd, maar dat schijnt niet veilig te zijn. Het is echter de enige waarde die bij mij werkt.

Davy Jansen

Davy Jansen

22/02/2006 09:58:00
Quote Anchor link
Voor het bekijken, welke rechten voor jou van toepassing zijn, bekijk eens deze site:
->http://www.nationalemediasite.nl/chmod.php

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 10:12:00
Quote Anchor link
Het probleem is dat het een folder is in het netwerk waar ik zelf ook op zit. Er draait geen ftp server zodat ik zomaar even naar die folder toe kan.
Is er misschiene een andere manier om chmod uit te voeren op die folder?
Ik zit ook op een window OS, ik weet niet of chmod dan wel echt effect heeft?

Davy Jansen

Davy Jansen

22/02/2006 10:49:00
Quote Anchor link
Je kunt je map share'en en dan rechten geven!
Maybe dat je het zo kunt oplossen?? Of bedoel je dit niet??

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 10:51:00
Quote Anchor link
Ja, dat bedoelde ik wel, want dat is dan het zelfde als een map chmod 777 geven toch?
Die map is al geshared, en ik zelf heb alle rechten in die map. Maar met php kan ik er geen bestanden in plaatsen.
Ik weet niet of je nu zelf op een netwerk zit, maar dan moet je maar eens probereen een map te sharen en daar een textbestand in laten creeren door php. Ik weet zeker dat je tegen het zelfde probleem aanloopt. Maar misschien dat je dan een oplossing ervoor kan vinden?

Davy Jansen

Davy Jansen

22/02/2006 11:03:00
Quote Anchor link
Maybe heb je hier iets aan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if(!function_exists('file_put_contents')) {
  function
file_put_contents($filename, $data, $file_append = false) {
   $fp = fopen($filename, (!$file_append ? 'w+' : 'a+'));
   if(!$fp) {
     trigger_error('file_put_contents cannot write in file.', E_USER_ERROR);
     return;
   }

fputs($fp, $data);
   fclose($fp);
  }
}

file_put_contents("directory/bestand.ext", "inhoud van het bestand");
?>

bron: http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/336/
bron: www.php.net

Uitleg:
file_put_contents("naambestandwaarhetinmoet.txt", "gegevens die er in moeten", true/false);
Als true -> gegevens toevoegen aan het bestand
als false -> gegevens die al in het bestand staan overschrijven met de gegevens die je meegeeft.

Ik zal het strax zelf ook even testen, maar kzit nu op school (wel in een netwerk), maar geen toegang, om php bestanden, aan te maken of te wijzigen!! Vandaar... ;)

Succes
-Chupskie

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

22/02/2006 11:04:00
Quote Anchor link
Wie hebben allemaal rechten op die map. En welke user draait de Apache server (kan ook System zijn ipv gebruiker).

Probeer anders de map Iedereen/Everybody de rechten te geven.

Elwin

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 11:25:00
Quote Anchor link
Ik heb apache draaien op mijn pc. En ik weet niet welke user apache draait... Ik denk de user waar ik mee ben ingelogd?
Weet je toevallig waar kan ik dit aanpassen in apache?

@Chupskie
Bedankt, ik heb het geprobeerd maar krijg de zelfde error.
Ben benieuwd of je verder komt als je het zo zelf eens probeerd.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2006 11:29:00
Quote Anchor link
Net deze lokaal getest en werkt:

Code (php)
1
2
3
<?php
    fopen ('test.txt', 'wb+');
?>

edit:

Deze getest en werkt ook:
Code (php)
1
2
3
<?php
    fopen ('D:\Documenten\test.txt', 'wb+');
?>

Documenten is een gedeelde map op mijn thuisnetwerk.
Gewijzigd op 22/02/2006 11:30:00 door Jan Koehoorn

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 12:13:00
Quote Anchor link
Ja, je hebt D:\ zelf gedeeld op de pc waar je achter zit. Maar je moet het schrijven naar een map die gedeeld is op een andere PC.
Ik zit bijvoorbeeld achter pc 001 en pc 002 heeft zijn 'Windows' map geshared.
Als ik naar 'My Network places' (of zoiets) ga zie ik dus dat pc 002 een map heeft gedeeld en daar wil ik een bestand naartoe schrijven.
Dat is geloof ik niet wat je hebt geprobeerd?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2006 12:15:00
Quote Anchor link
Ga ik ff uitproberen, moment.

- SanThe -

- SanThe -

22/02/2006 12:23:00
Quote Anchor link
nofx:
Ja, je hebt D: zelf gedeeld op de pc waar je achter zit. Maar je moet het schrijven naar een map die gedeeld is op een andere PC.
Als ik naar 'My Network places' (of zoiets) ga zie ik dus dat pc 002 een map heeft gedeeld en daar wil ik een bestand naartoe schrijven.

En hoe geef jij dan het path op?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Dat lukt hier inderdaad ook niet. Niet als ik de map een sharenaam geef en de gebruikers lees- en schrijfrechten en ook niet als ik de hele partitie deel en rechten toeken. Kan je helaas niet verder helpen op dit moment.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2006 12:28:00
Quote Anchor link
@ SanThe: ik deed zoiets:

fopen ('\\\\ACER\\testmap\\test.txt', 'wb');

alle backslashes geëscapet dus. Anders zegt hij dat de map of het bestand niet bestaat. In mijn geval zegt hij nu: permission denied.

Nofx nofx

nofx nofx

22/02/2006 12:36:00
Quote Anchor link
SanThe:
nofx:
Ja, je hebt D: zelf gedeeld op de pc waar je achter zit. Maar je moet het schrijven naar een map die gedeeld is op een andere PC.

En hoe geef jij dan het path op?

Als Q:\
Het is een drive die geshared is op een andere PC, maar hij staat ertussen als ik "Deze Computer" open.
Ook als ik in deze drive ga zijn de pad namen ook Q:\eenmap\

Als ik in "Deze Computer" ga en ik kijk naar de naam staat er dit precies

Publiek$ op Ntl01 (Q:)

Ik neem aan dat ik dan gewoon Q: kan gebruiken? Anders had er denk ik wel iets gestaan van "kan het opgegeven pad niet vinden" met php.
Gewijzigd op 22/02/2006 12:37:00 door nofx nofx

- SanThe -

- SanThe -

22/02/2006 12:38:00
Quote Anchor link
@Jan: De map wordt dus zeker gevonden. Dat wilde ik weten.

Gebruikers hebben lees/schrijfrechten, maar valt Apache wel onder een van de gebruikers?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

22/02/2006 12:44:00
Quote Anchor link
Bij mij draait Apache onder System (Ctrl+Alt+Del -> Processen)

Maar hoe je dat zou kunnen veranderen? Geen idee...
Bij mij draait hij als service, dus misschien kan het dan wel helemaal niet...

- SanThe -

- SanThe -

22/02/2006 12:50:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of het mogelijk is om ook de services schrijfrechten te geven.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.