Foreach loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 13:42:30
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben bezig met een webshop, dit doe ik met Wordpress en WooCommerce.
Bij onze korte beschrijving (post_excerpt) willen we een list hebben.
Al onze producten (ca 3500) staan in een csv bestand waarbij de list items ook vermeld staan.
In de csv staan de items gescheiden met een komma, het idee is om die string te pakken en bij elke komma een nieuwe li te maken.

Ik dacht dat een foreach loop daar goed bij zou passen maar helaas werkt de code die ik heb niet. Deze heb ik na wat zoekwerk gevonden. Hieronder de code zoals die nu is.

Is er iemand die weet wat ik fout doe of die een betere oplossing heeft voor onze wens?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
if ( ! defined( 'ABSPATH' ) ) {
    exit; // Exit if accessed directly.
}

global $post;

$short_description = apply_filters( 'woocommerce_short_description', $post->post_excerpt );

if ( ! $short_description ) {
    return;
}

?>

<?php $words = str_getcsv(',', $short_description); ?>

<div class="woocommerce-product-details__short-description">

<?php

if(!empty($words)){
            echo '<ul>';
            foreach($words as $word){
                echo '<li>'.htmlspecialcharacters($word).'</li>';
            }

echo '</ul>';
        }

?>

</div>
Gewijzigd op 04/05/2021 15:59:43 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 12:52:10

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:05:53
Quote Anchor link
Je roept volgens mij nergens je csv-bestand aan?

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:13:11
Quote Anchor link
We hebben nu via een import plugin de waarde van de csv geplaatst in de short description.
Ik dacht dat die nu de short description leest, maar dat is dan mogelijk ook niet zo.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:18:31
Quote Anchor link
Na deze regel:

$words = str_getcsv(',', $short_description);

plaats eens

var_dump($words);

Zie je dan de inhoud van die csv?

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:24:31
Quote Anchor link
Dan krijg ik dit te zien: array(1) { [0]=> string(1) "," }

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:30:00
Quote Anchor link
En als je dit doet:

var_dump($short_description);

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:31:52
Quote Anchor link
Als ik dat doe dan krijg ik de inhoud van de csv te zien.

string(61) "
elektrische gitaarversterker, 10W, 6,5? speaker

"

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:34:28
Quote Anchor link
ipv $words = str_getcsv(',', $short_description);

dit

$words = explode(',', $short_description);

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:36:41
Quote Anchor link
array(4) { [0]=> string(31) "
elektrische gitaarversterker" [1]=> string(4) " 10W" [2]=> string(2) " 6" [3]=> string(21) "5? speaker

" }

Dit is wat er dan uit komt, wel met de var_dump. Zonder dat laat die nog niets zien.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:40:13
Quote Anchor link
Waarschijnlijk omdat de functie 'htmlspecialcharacters' niet bestaat. Probeers eens 'htmlspecialchars'.

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:44:51
Quote Anchor link
Ik krijg het nu bijna zoals ik het wil! Heel tof, alleen zie ik dat er een <p> tag in de tekst wordt geplaatst.

-<p>gitaar ukelele met gitaarmechanieken
-blauw</p>

Dit is wat ik nu zie.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:47:11
Quote Anchor link
Staat die ook in het csv-bestand?

Wellicht voegt WordPress die toe.

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:50:04
Quote Anchor link
Die staat niet in het csv bestand, WordPress of WooCommerce voegt deze inderdaad toe maar ik kan hem niet vinden in de code.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 14:56:06
Quote Anchor link
Maar zet ie dat iedere keer eromheen?

ZIe je wel de <ul> en </ul> staan?

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 14:59:53
Quote Anchor link
Ja die zie ik staan, als ik het via element inspecteren bekijk zie ik keurig een div, ul li staan. Alleen in die li voegt die letterlijk de p tag toe.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 15:05:09
Quote Anchor link
En als je htmlspecialchars weghaalt?

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 15:40:06
Quote Anchor link
De p tag gaat dan weg uit de tekst, wel blijft die in de code zichtbaar.

Dit doet die wel op een gekke manier, bij het geval van 3 punten komt dit in de code:
Code (php)
1
2
3
<li><p>electric guitar</p></li>
<li>Pirate serie</li>
<li>black<p></p></li>

Als er 2 li's zijn krijg ik dit:
Code (php)
1
2
<li><p>electric guitar</p></li>
<li>black<p></p></li>
Gewijzigd op 04/05/2021 15:59:09 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 15:46:49
Quote Anchor link
Misschien, een wilde gok, staan er spaties in de tekst. Probeer dit eens:

echo '<li>'.trim($word).'</li>';

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 15:50:52
Quote Anchor link
Dat heeft niets veranderd helaas.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/05/2021 15:52:10
Quote Anchor link
Plaats nog eens een keer het hele stukje code.

Sefanja Brouwer

Sefanja Brouwer

04/05/2021 15:53:40
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
if ( ! defined( 'ABSPATH' ) ) {
    exit; // Exit if accessed directly.
}

global $post;

$short_description = apply_filters( 'woocommerce_short_description', $post->post_excerpt );

if ( ! $short_description ) {
    return;
}

?>

<?php

$words
= explode(',', $short_description);
//    var_dump($words);

?>

<div class="woocommerce-product-details__short-description">

<?php

if(!empty($words)){
            echo '<ul>';
            foreach($words as $word){
                echo '<li>'.trim($word).'</li>';
            }

echo '</ul>';
        }

?>

</div>

Moderatie-edit:
Ik heb [code]-tags geplaatst voor betere leesbaarheid van het script.
Gelieve deze te gebruiken in het vervolg. Zie ook dit overzicht met alle beschikbare UBB-codes.

Toevoeging op 04/05/2021 16:10:08:

Ik heb nu op elk element een p toegevoegd, en met css de margin van de p op 0 gezet zodat het er wel uit komt te zien zoals we willen.
Misschien is er nog wel een betere manier maar voor nu lijkt me dit ook goed.

Bedankt voor de hulp!
Gewijzigd op 04/05/2021 15:58:37 door - Ariën -

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.