foreach loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »
Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 21:28:07
Quote Anchor link
Een vraagje over de foreach loop:

Ik leer op school de PDO methode om verbinden met mysql te maken maar gebruik liever mysql_connect...

Nu heb ik met PDO de volgende (werkende) foreach loop gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    session_start();
    try {
        $db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=planner','admin','hoi');
    }

    catch(PDOException $e) {
        echo $e->getMessage();
    }


    $sql = "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = $db->query($sql);

    foreach($resultaat as $row) {
        $_SESSION['Tid'] = $row[tsk_ID];
        $_SESSION['Tvak'] = $row[tsk_subj];
        $_SESSION['Ttitel'] = $row[tsk_title];
        $_SESSION['Ttxt'] = $row[tsk_txt];
        $_SESSION['TsJ'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TsM'] = $row[tsk_start_date];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
        $_SESSION['TsD'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TeJ'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeM'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeD'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['Tdone'] = $row[tsk_done];
    }

    $db = NULL;
?>


Dit werkt. Nu wil ik dit omzetten naar mysql_connect ipv dat PDO en heb het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    session_start();

    $con = mysql_connect("localhost","admin","hoi");
    if (!$con) die('Could not connect: '.mysql_error());
    mysql_select_db("planner", $con);

    $sql = "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = mysql_query($sql,$con);

    foreach($resultaat as $row) {
        $_SESSION['Tid'] = $row[tsk_ID];
        $_SESSION['Tvak'] = $row[tsk_subj];
        $_SESSION['Ttitel'] = $row[tsk_title];
        $_SESSION['Ttxt'] = $row[tsk_txt];
        $_SESSION['TsJ'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TsM'] = $row[tsk_start_date];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
        $_SESSION['TsD'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TeJ'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeM'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeD'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['Tdone'] = $row[tsk_done];
    }

?>


Dit geeft echter de volgende error:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\xampp\htdocs\PO3\verwijderen.php on line 13

Naast dit heb ik de vraag of dit ook anders kan. Dit verwijder script wordt opgevraagd als ik op verwijder klik naast een row in een tabel met een heleboel results. Er is telkens maar 1 'resultaat' dus. Waarom dan die foreach loop als er maar 1 is? (dit heb ik uit mijn boek namelijk).

En ja dat met de SESSIONS kan vast makkelijker of beter maar ik ben een beginner dus dat laat ik nu even zo.
Heeft iemand een oplossing? :)
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 10:53:30
 
Jens V

Jens V

16/12/2010 21:30:26
Quote Anchor link
$resultaat is het $resultaat van de query. Je moet mysql_fetch_(array/assoc/object) gebruiken om je data op te halen.

Misschien dat je iets aan dit hebt.
Gewijzigd op 16/12/2010 21:39:16 door Jens V
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 21:35:56
Quote Anchor link
Mysql_fetch_assoc mowt je gebruiken

En gebruik geen wildcards met het select geef aan wat je wilt

Antwoord: je maakt van die error een array en van die array maak je een variabel die je op een bepaalde plek laat weergeven
Gewijzigd op 16/12/2010 21:36:59 door Jordi Kroon
 
Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:06:41
Quote Anchor link
Hoe bedoel je met select? Want ik heb nu dit en krijg telkens de laatste tabelwaarde inderdaad:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat)){
        foreach($row as $sleutel => $waarde){
            $_SESSION['Tid'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Tvak'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Ttitel'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Ttxt'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['TsD'] = $sleutel.$waarde;// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
            $_SESSION['TeD'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Tdone'] = $sleutel.$waarde;
        }
    }

?>
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:10:37
Quote Anchor link
Wat ik bedoel is je roept nu alle tabellen op terwijl je er maar een paar nodig hebt
Roep alleen degene op die je nodig hebt
 
Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:13:43
Quote Anchor link
Ja dat doe ik ook met dat tsk_ID in de mysql query. Ik krijg met dit script alleen een formulier met allemaal

tsk_done1

waardes, waarbij tsk_done de laatste row in mijn tabel is en 1 de waarde ervan. Ik moet per row die sleuten en waarde kunnen instellen :/
 
- SanThe -

- SanThe -

16/12/2010 22:18:40
Quote Anchor link
Stel dat er meerder records worden gevonden dan zal de foreach() de session-vars steeds overschrijven. De query is niet correct bij de post-var => de quotes missen in het post-array(). En de query is lek => sql-injection.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:21:20
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$query
= "select tb1, tb2 FROM tabelnaam tb1 = eenwaarde";
$get = mysql_query(query);
$aantal = mysql_num_rows($get);
$verzamel = Mysql_fetch_assoc($get);

//nu kun je je tabellen ophalen en bijv vergelijken met
$verzamel['tb2'];


?>
Gewijzigd op 16/12/2010 22:22:24 door Jordi Kroon
 
Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:26:01
Quote Anchor link
I see.. dus je zegt dat ik eigenlijk helemaal geen loops en dingen nodig heb? Ik zal het eens proberen, thanks :)

Toevoeging op 16/12/2010 22:35:52:

Top! Het werkt. Heel erg bedankt allemaal :D
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:47:22
Quote Anchor link
Hoe heb je het uiteindelijk gedaan ?
 

17/12/2010 00:08:18
Quote Anchor link
Waarom stap je af van PDO? Als je al PDO gebruikt zie ik geen reden om terug te gaan naar mysql (omgekeerd wel).
 
Martijn Not

Martijn Not

17/12/2010 20:54:23
Quote Anchor link
PDO is gwn niet handig in mijn ogen..

Jordi, jouw laatste post heb ik gebruikt. Ik post morgen wel het uiteindelijke script als je wilt.
 

17/12/2010 21:07:31
Quote Anchor link
Kan je uitleggen wat er niet handig is aan PDO?
Verder kan ik je dan adviseren om eens naar deze tutorial te kijken.
 
Martijn Not

Martijn Not

17/12/2010 23:09:22
Quote Anchor link
Hier mijn uiteindelijk gebuikte script (het deel waar het om ging)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $sql
= "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = mysql_query($sql);

$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
$verzamel = mysql_fetch_assoc($resultaat);

//nu kun je je tabellen ophalen en bijv vergelijken met
$_SESSION['Tid'] = $verzamel['tsk_ID'];
$_SESSION['Tvak'] = $verzamel['tsk_subj'];
$_SESSION['Ttitel'] = $verzamel['tsk_title'];
$_SESSION['Ttxt'] = $verzamel['tsk_txt'];
$_SESSION['TsD'] = $verzamel['tsk_start_date'];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
$_SESSION['TeD'] = $verzamel['tsk_end_date'];
$_SESSION['Tdone'] = $verzamel['tsk_done'];
?>


Karl ik ga niet uitleggen waarom ik het niet handig vind. Ik vind het gewoon veel ingewikkelder en omslachtiger dan normale directe mysql functies.
 

17/12/2010 23:15:03
Quote Anchor link
- Controleren of een form gepost is doe je met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- Selecteer altijd wat je wilt hebben, gebruik geen *. SQL is self documenting, dat wil dus zeggen dat je aan de query kunt zien wat je wilt. Verder is * een wildcard wat betekend dat je niet per se iets terug hoeft te krijgen.
- Foutafhandeling ontbreekt overal.
- SQL injections mogelijk, gebruik mysql_real_escape_string.
- Regel 8 tot en met regel 15 zijn geen vergelijkingen, maar zijn toewijzingen.
- Sla je data en tijd op in je database? Gebruik dan het veld van het juiste type, namelijk DATETIME.
Gewijzigd op 17/12/2010 23:15:47 door
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2010 03:38:11
Quote Anchor link
- SanThe - op 16/12/2010 22:18:40:
De query is niet correct bij de post-var => de quotes missen in het post-array(). En de query is lek => sql-injection.


Ben je nou gewoon dom of lees je de antwoorden niet.
 
Martijn Not

Martijn Not

18/12/2010 10:27:57
Quote Anchor link
Die quotes maken echt geen verschil, heb ik al getest. En misschien ben jij wel dom want je leest geeneens de eerste post waarin ik vermeld dat ik een beginner ben en dus niks af weet van sql-injections.

Karl Karl op 17/12/2010 23:15:03:
- Controleren of een form gepost is doe je met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- Selecteer altijd wat je wilt hebben, gebruik geen *. SQL is self documenting, dat wil dus zeggen dat je aan de query kunt zien wat je wilt. Verder is * een wildcard wat betekend dat je niet per se iets terug hoeft te krijgen.
- Foutafhandeling ontbreekt overal.
- SQL injections mogelijk, gebruik mysql_real_escape_string.
- Regel 8 tot en met regel 15 zijn geen vergelijkingen, maar zijn toewijzingen.
- Sla je data en tijd op in je database? Gebruik dan het veld van het juiste type, namelijk DATETIME.


- Dat wist ik niet, ik heb het nu gedaan met een hidden veld.
- Dat * is omdat ik alle velden van die tabel nodig heb WHERE tsk_ID = ....
- Foutafhandeling heb ik nog niet geleerd, ik zal die tutorial die je poste binnenkort is lezen.
- Ook dit weet ik nog niet, en aangezien deze pagina niet op internet komt maar puur voor eigen gebruik is en een opdracht voor school maakt het niet heel veel uit.
- 8 tm 15 moeten ook toewijzingen zijn. Ik haal die row's op en zet ze in sessies die ik op een andere pagina weer opvraag :).
- Alleen datum, dan is DATE toch goed genoeg?

Toevoeging op 18/12/2010 12:04:28:

Ik probeer nu alle rows te laten zien in een tabel met alle waarden, maar krijg 7 keer dezelfde row te zien omdat hij voor elke waarde opnieuw de foreach loop doet. Dit is wat ik heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
                $con
= mysql_connect("localhost","...","...");
                if (!$con) die('Could not connect: '.mysql_error());
                mysql_select_db("planner", $con);
                
                $sql = "SELECT * FROM tasks ORDER BY tsk_end_date ASC";
                if (!mysql_query($sql,$con)) {
                    die('Error: '.mysql_error());
                }

                $resultaat = mysql_query($sql);
                
                $aantal = mysql_num_rows($resultaat);
                $verzamel = mysql_fetch_assoc($resultaat);
                
                echo '<table><tr id=tr_all><td>ID</td><td>Titel</td><td>Beschrijving</td><td>Vak</td><td>Begindatum</td><td>Einddatum</td><td>Afgerond</td></tr>';
                while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat)){
                    foreach($row as $sleutel => $waarde){
                        echo '<tr>';
                        $nummer = $row['tsk_ID'];
                        $db_start_date=$row['tsk_start_date'];
                        $db_end_date=$row['tsk_end_date'];
                        echo '<td>'.$row['tsk_ID'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_title'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_txt'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_subj'].'</td>
                        <td>'
.(date('d-m-Y', strtotime($db_start_date))).'</td>
                        <td>'
.(date('d-m-Y', strtotime($db_end_date))).'</td>
                        <td>'
;
                        if($row['tsk_done']==1) {
                            echo 'Ja';
                        }

                        else {
                            echo 'Nee';
                        }
                    
                        echo '</td>';
                        echo '</tr>';
                    }
                }

                echo '</table>';
                mysql_close($con);
            ?>


Hij moet voor elke row 1 rij laten zien met 7 kolommen (7 verschillende waarden). Nu laat hij dus voor elke waarde een nieuwe rij aanmaken. Dat is ook wel logisch, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen :P
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

18/12/2010 12:53:33
Quote Anchor link
1. het heeft totaal geen zin om binnen de while een foreach te doen in deze situatie
2. het heeft geen zin om voor dat je de while in gaat 1x te fetchen
3. het heeft geen zin om overbodige variabelen aan te maken
4. het heeft ook geen zin om zovele echo's in je code te hebben
5. je dient attribuutwaarden ook te qouten
6. zal het niet handiger zijn om bepaalde zaken (te tonen datum format) ook alsdanig in de query te steken
7. het heeft geen zin om dood te gaan, en dat slaat op de die(), pas fatsoenlijke foutafhandeling toe op een zodanige manier dat de rest van je code gewoon doorlopen kan worden
 
Martijn Not

Martijn Not

18/12/2010 14:17:46
Quote Anchor link
Ok dat is hoe het niet moet, maar ik vroeg eigenlijk hoe het wel moet :P

Toevoeging op 18/12/2010 22:23:08:

foreach loop weg gehaald en hij werkt idd :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.