foreach loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »
Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 21:28:07
Quote Anchor link
Een vraagje over de foreach loop:

Ik leer op school de PDO methode om verbinden met mysql te maken maar gebruik liever mysql_connect...

Nu heb ik met PDO de volgende (werkende) foreach loop gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    session_start();
    try {
        $db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=planner','admin','hoi');
    }

catch(PDOException $e) {
        echo $e->getMessage();
    }

$sql = "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = $db->query($sql);

foreach($resultaat as $row) {
        $_SESSION['Tid'] = $row[tsk_ID];
        $_SESSION['Tvak'] = $row[tsk_subj];
        $_SESSION['Ttitel'] = $row[tsk_title];
        $_SESSION['Ttxt'] = $row[tsk_txt];
        $_SESSION['TsJ'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TsM'] = $row[tsk_start_date];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
        $_SESSION['TsD'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TeJ'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeM'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeD'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['Tdone'] = $row[tsk_done];
    }

$db = NULL;
?>

Dit werkt. Nu wil ik dit omzetten naar mysql_connect ipv dat PDO en heb het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    session_start();

$con = mysql_connect("localhost","admin","hoi");
    if (!$con) die('Could not connect: '.mysql_error());
    mysql_select_db("planner", $con);

$sql = "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = mysql_query($sql,$con);

foreach($resultaat as $row) {
        $_SESSION['Tid'] = $row[tsk_ID];
        $_SESSION['Tvak'] = $row[tsk_subj];
        $_SESSION['Ttitel'] = $row[tsk_title];
        $_SESSION['Ttxt'] = $row[tsk_txt];
        $_SESSION['TsJ'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TsM'] = $row[tsk_start_date];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
        $_SESSION['TsD'] = $row[tsk_start_date];
        $_SESSION['TeJ'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeM'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['TeD'] = $row[tsk_end_date];
        $_SESSION['Tdone'] = $row[tsk_done];
    }

?>

Dit geeft echter de volgende error:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in D:\xampp\htdocs\PO3\verwijderen.php on line 13

Naast dit heb ik de vraag of dit ook anders kan. Dit verwijder script wordt opgevraagd als ik op verwijder klik naast een row in een tabel met een heleboel results. Er is telkens maar 1 'resultaat' dus. Waarom dan die foreach loop als er maar 1 is? (dit heb ik uit mijn boek namelijk).

En ja dat met de SESSIONS kan vast makkelijker of beter maar ik ben een beginner dus dat laat ik nu even zo.
Heeft iemand een oplossing? :)

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 15:13:53

Jens V

Jens V

16/12/2010 21:30:26
Quote Anchor link
$resultaat is het $resultaat van de query. Je moet mysql_fetch_(array/assoc/object) gebruiken om je data op te halen.

Misschien dat je iets aan dit hebt.
Gewijzigd op 16/12/2010 21:39:16 door Jens V

Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 21:35:56
Quote Anchor link
Mysql_fetch_assoc mowt je gebruiken

En gebruik geen wildcards met het select geef aan wat je wilt

Antwoord: je maakt van die error een array en van die array maak je een variabel die je op een bepaalde plek laat weergeven
Gewijzigd op 16/12/2010 21:36:59 door Jordi Kroon

Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:06:41
Quote Anchor link
Hoe bedoel je met select? Want ik heb nu dit en krijg telkens de laatste tabelwaarde inderdaad:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat)){
        foreach($row as $sleutel => $waarde){
            $_SESSION['Tid'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Tvak'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Ttitel'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Ttxt'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['TsD'] = $sleutel.$waarde;// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
            $_SESSION['TeD'] = $sleutel.$waarde;
            $_SESSION['Tdone'] = $sleutel.$waarde;
        }
    }

?>

Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:10:37
Quote Anchor link
Wat ik bedoel is je roept nu alle tabellen op terwijl je er maar een paar nodig hebt
Roep alleen degene op die je nodig hebt

Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:13:43
Quote Anchor link
Ja dat doe ik ook met dat tsk_ID in de mysql query. Ik krijg met dit script alleen een formulier met allemaal

tsk_done1

waardes, waarbij tsk_done de laatste row in mijn tabel is en 1 de waarde ervan. Ik moet per row die sleuten en waarde kunnen instellen :/

- SanThe -

- SanThe -

16/12/2010 22:18:40
Quote Anchor link
Stel dat er meerder records worden gevonden dan zal de foreach() de session-vars steeds overschrijven. De query is niet correct bij de post-var => de quotes missen in het post-array(). En de query is lek => sql-injection.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:21:20
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$query
= "select tb1, tb2 FROM tabelnaam tb1 = eenwaarde";
$get = mysql_query(query);
$aantal = mysql_num_rows($get);
$verzamel = Mysql_fetch_assoc($get);

//nu kun je je tabellen ophalen en bijv vergelijken met
$verzamel['tb2'];

?>
Gewijzigd op 16/12/2010 22:22:24 door Jordi Kroon

Martijn Not

Martijn Not

16/12/2010 22:26:01
Quote Anchor link
I see.. dus je zegt dat ik eigenlijk helemaal geen loops en dingen nodig heb? Ik zal het eens proberen, thanks :)

Toevoeging op 16/12/2010 22:35:52:

Top! Het werkt. Heel erg bedankt allemaal :D

Jordi Kroon

Jordi Kroon

16/12/2010 22:47:22
Quote Anchor link
Hoe heb je het uiteindelijk gedaan ?

17/12/2010 00:08:18
Quote Anchor link
Waarom stap je af van PDO? Als je al PDO gebruikt zie ik geen reden om terug te gaan naar mysql (omgekeerd wel).

Martijn Not

Martijn Not

17/12/2010 20:54:23
Quote Anchor link
PDO is gwn niet handig in mijn ogen..

Jordi, jouw laatste post heb ik gebruikt. Ik post morgen wel het uiteindelijke script als je wilt.

17/12/2010 21:07:31
Quote Anchor link
Kan je uitleggen wat er niet handig is aan PDO?
Verder kan ik je dan adviseren om eens naar deze tutorial te kijken.

Martijn Not

Martijn Not

17/12/2010 23:09:22
Quote Anchor link
Hier mijn uiteindelijk gebuikte script (het deel waar het om ging)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $sql
= "SELECT * FROM tasks WHERE tsk_ID = $_POST[verstopt]";
    $resultaat = mysql_query($sql);

$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
$verzamel = mysql_fetch_assoc($resultaat);

//nu kun je je tabellen ophalen en bijv vergelijken met
$_SESSION['Tid'] = $verzamel['tsk_ID'];
$_SESSION['Tvak'] = $verzamel['tsk_subj'];
$_SESSION['Ttitel'] = $verzamel['tsk_title'];
$_SESSION['Ttxt'] = $verzamel['tsk_txt'];
$_SESSION['TsD'] = $verzamel['tsk_start_date'];// dag,maand,jaar etc wordt gekozen in index.php
$_SESSION['TeD'] = $verzamel['tsk_end_date'];
$_SESSION['Tdone'] = $verzamel['tsk_done'];
?>

Karl ik ga niet uitleggen waarom ik het niet handig vind. Ik vind het gewoon veel ingewikkelder en omslachtiger dan normale directe mysql functies.

17/12/2010 23:15:03
Quote Anchor link
- Controleren of een form gepost is doe je met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- Selecteer altijd wat je wilt hebben, gebruik geen *. SQL is self documenting, dat wil dus zeggen dat je aan de query kunt zien wat je wilt. Verder is * een wildcard wat betekend dat je niet per se iets terug hoeft te krijgen.
- Foutafhandeling ontbreekt overal.
- SQL injections mogelijk, gebruik mysql_real_escape_string.
- Regel 8 tot en met regel 15 zijn geen vergelijkingen, maar zijn toewijzingen.
- Sla je data en tijd op in je database? Gebruik dan het veld van het juiste type, namelijk DATETIME.
Gewijzigd op 17/12/2010 23:15:47 door

- SanThe -

- SanThe -

18/12/2010 03:38:11
Quote Anchor link
- SanThe - op 16/12/2010 22:18:40:
De query is niet correct bij de post-var => de quotes missen in het post-array(). En de query is lek => sql-injection.

Ben je nou gewoon dom of lees je de antwoorden niet.

Martijn Not

Martijn Not

18/12/2010 10:27:57
Quote Anchor link
Die quotes maken echt geen verschil, heb ik al getest. En misschien ben jij wel dom want je leest geeneens de eerste post waarin ik vermeld dat ik een beginner ben en dus niks af weet van sql-injections.

Karl Karl op 17/12/2010 23:15:03:
- Controleren of een form gepost is doe je met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- Selecteer altijd wat je wilt hebben, gebruik geen *. SQL is self documenting, dat wil dus zeggen dat je aan de query kunt zien wat je wilt. Verder is * een wildcard wat betekend dat je niet per se iets terug hoeft te krijgen.
- Foutafhandeling ontbreekt overal.
- SQL injections mogelijk, gebruik mysql_real_escape_string.
- Regel 8 tot en met regel 15 zijn geen vergelijkingen, maar zijn toewijzingen.
- Sla je data en tijd op in je database? Gebruik dan het veld van het juiste type, namelijk DATETIME.

- Dat wist ik niet, ik heb het nu gedaan met een hidden veld.
- Dat * is omdat ik alle velden van die tabel nodig heb WHERE tsk_ID = ....
- Foutafhandeling heb ik nog niet geleerd, ik zal die tutorial die je poste binnenkort is lezen.
- Ook dit weet ik nog niet, en aangezien deze pagina niet op internet komt maar puur voor eigen gebruik is en een opdracht voor school maakt het niet heel veel uit.
- 8 tm 15 moeten ook toewijzingen zijn. Ik haal die row's op en zet ze in sessies die ik op een andere pagina weer opvraag :).
- Alleen datum, dan is DATE toch goed genoeg?

Toevoeging op 18/12/2010 12:04:28:

Ik probeer nu alle rows te laten zien in een tabel met alle waarden, maar krijg 7 keer dezelfde row te zien omdat hij voor elke waarde opnieuw de foreach loop doet. Dit is wat ik heb:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
                $con
= mysql_connect("localhost","...","...");
                if (!$con) die('Could not connect: '.mysql_error());
                mysql_select_db("planner", $con);

$sql = "SELECT * FROM tasks ORDER BY tsk_end_date ASC";
                if (!mysql_query($sql,$con)) {
                    die('Error: '.mysql_error());
                }

$resultaat = mysql_query($sql);

$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
                $verzamel = mysql_fetch_assoc($resultaat);

echo '<table><tr id=tr_all><td>ID</td><td>Titel</td><td>Beschrijving</td><td>Vak</td><td>Begindatum</td><td>Einddatum</td><td>Afgerond</td></tr>';
                while($row = mysql_fetch_assoc($resultaat)){
                    foreach($row as $sleutel => $waarde){
                        echo '<tr>';
                        $nummer = $row['tsk_ID'];
                        $db_start_date=$row['tsk_start_date'];
                        $db_end_date=$row['tsk_end_date'];
                        echo '<td>'.$row['tsk_ID'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_title'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_txt'].'</td>
                        <td>'
.$row['tsk_subj'].'</td>
                        <td>'
.(date('d-m-Y', strtotime($db_start_date))).'</td>
                        <td>'
.(date('d-m-Y', strtotime($db_end_date))).'</td>
                        <td>'
;
                        if($row['tsk_done']==1) {
                            echo 'Ja';
                        }

else {
                            echo 'Nee';
                        }

echo '</td>';
                        echo '</tr>';
                    }
                }

echo '</table>';
                mysql_close($con);
            ?>

Hij moet voor elke row 1 rij laten zien met 7 kolommen (7 verschillende waarden). Nu laat hij dus voor elke waarde een nieuwe rij aanmaken. Dat is ook wel logisch, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen :P

Noppes Homeland

Noppes Homeland

18/12/2010 12:53:33
Quote Anchor link
1. het heeft totaal geen zin om binnen de while een foreach te doen in deze situatie
2. het heeft geen zin om voor dat je de while in gaat 1x te fetchen
3. het heeft geen zin om overbodige variabelen aan te maken
4. het heeft ook geen zin om zovele echo's in je code te hebben
5. je dient attribuutwaarden ook te qouten
6. zal het niet handiger zijn om bepaalde zaken (te tonen datum format) ook alsdanig in de query te steken
7. het heeft geen zin om dood te gaan, en dat slaat op de die(), pas fatsoenlijke foutafhandeling toe op een zodanige manier dat de rest van je code gewoon doorlopen kan worden

Martijn Not

Martijn Not

18/12/2010 14:17:46
Quote Anchor link
Ok dat is hoe het niet moet, maar ik vroeg eigenlijk hoe het wel moet :P

Toevoeging op 18/12/2010 22:23:08:

foreach loop weg gehaald en hij werkt idd :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.