Foreach vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »
- Rob -

- Rob -

26/12/2016 16:16:15
Quote Anchor link
Hellowww again!

Ik was weer lekker bezig met PHP :D en stuiterde op een probleem met mijn notificatie functie...

Probleem 1. Ik kan het maar naar 1 persoon sturen, maar ik wil dat het naar 1 iemand kan worden verzonden, 2, 3, 4, etc. of iedereen. Maar als meerdere mensen het ontvangen, moeten hun per persoon, per hun sessie seen op 1 op één of andere manier zetten zodat hun geen nieuwe meldingen meer zien, maar de gene die het nog niet hebben gelezen wel

Probleem 2. Ik kom er maar niet uit, ook niet met google, hoe ik kan zorgen dat ik met deze code;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
                                            $data
= $conn->query("SELECT `notification_name`, `notification_message` FROM `notifications` WHERE `userId_recieve`='$userId' AND `seen`='0'");
                                            foreach ($data as $key => $value) {
                                                foreach ($value as $key2 => $value2) {
                                                   echo "<li><a><i class='".$value2."'></i>".$value2."</a></li>";
                                                }
                                            }

?>
                                        }

DATABASE OPSTELLING

id
notification_name
notification_message
userId_recieve
seen

kan zorgen dat value2 (de eerste) uit de db wordt gehaald met notification_name, en value2 de 2e dat die wordt opgehaald als notifictaion_message
Gewijzigd op 26/12/2016 16:22:53 door - Rob -

PHP hulp

PHP hulp

02/12/2024 19:47:22

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2016 16:32:40
Quote Anchor link
$data is geen array. Je vergeet te fetchen ;-)
Ps: Ken je var_dump() al? Ideaal voor debuggen.
Gewijzigd op 26/12/2016 16:35:33 door - Ariën -

- Rob -

- Rob -

26/12/2016 16:37:25
Quote Anchor link
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\paneel\paneel_index.php on line 139 komt er te staan als ik het fetch voor foreach ($data as $key => $value) { en als ik het daarna doe geeft die niks aan..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2016 16:39:18
Quote Anchor link
Laat je relevante code eens zien?
En wat zegt var_dump() op je variabele?
Gewijzigd op 26/12/2016 16:41:02 door - Ariën -

- Rob -

- Rob -

26/12/2016 16:39:39
Quote Anchor link
en vardump gaat heel me pagina door buggen

Toevoeging op 26/12/2016 16:40:02:

dan zie ik alleen menubalk en verder niks

Toevoeging op 26/12/2016 16:40:33:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
                            <li class="dropdown notifications-menu">
                                <a href="#" class="dropdown-toggle" data-toggle="dropdown">
                                    <i class="fa fa-bell-o"></i>
                                    <span class="label label-warning"><?php
                                        $userId
= $_SESSION['id'];
                                        $result = $conn->query("SELECT COUNT(*) FROM `notifications` WHERE `userId_recieve`='$userId' AND `seen`='0'");
                                        $row = $result->fetch_row();
                                        echo $row[0]?>
</span>
                                </a>
                                <ul class="dropdown-menu">
                                    <li class="header">Je hebt
                                        <?php echo $row[0]?> meldingen</li>
                                    <li>
                                        <ul class="menu">
                                            <?php
                                            $data
= $conn->query("SELECT `notification_name`, `notification_message` FROM `notifications` WHERE `userId_recieve`='$userId' AND `seen`='0'");
                                            $data = $data->fetch_array();
                                            foreach ($data as $key => $value) {
                                                foreach ($value as $key2 => $value2) {
                                                   echo "<li><a><i class='".$value2['notification_name']."'></i>".$value2['notification_message']."</a></li>";
                                                }
                                            }

?>

</ul>
                                    </li>
                                    <li class="footer"><a href="#">Zie alle meldingen</a></li>
                                </ul>
                            </li>

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/12/2016 16:42:05
Quote Anchor link
Je moet 100% zeker zijn dat je een ARRAY gebruikt in je foreach lus.
Wanneer je dat niet zeker weet moet je dat voor de foreach lus checken.
$data kan de waarde FALSE hebben als je query mislukt.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(is_array($data))
    foreach($data as $key => $value) {
        // ...
?>

Daarnaast moet je een fout op het scherm zetten als je query mislukt zodat je niet telkens in het duister hoeft te tasten. Hetzelfde geldt als je verbinding maakt met de mysql server.
Gewijzigd op 26/12/2016 16:43:43 door Frank Nietbelangrijk

- Rob -

- Rob -

26/12/2016 16:45:35
Quote Anchor link
Als ik if(is_array($data)) erin plak geeft die geen errors, maar ook geen resultaten

Toevoeging op 26/12/2016 16:45:54:

query werkt gewoon

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2016 16:46:27
Quote Anchor link
Een site bugt niet echt van var_dump, gezien het voor ontwikkeling en testdoeleinden gebruikt wordt.

Je ziet dan wat de inhoud van een variabele is. Maar hoezo overschrijf je $data?
$result voor een query en $data voor een fetch vind ik logischere namen.

- Rob -

- Rob -

26/12/2016 16:47:14
Quote Anchor link
Afbeelding

Toevoeging op 26/12/2016 16:50:41:

bij
Code (php)
1
echo "<li><a><i class='".$value2."'></i>".$value2."</a></li>";
doet hij het goed, maar hij vult class='".$value2."' niet bij class= in dus eigelijk pakt die het die 2 apart en maakt er een nieuwe <li> van..

Toevoeging op 26/12/2016 16:58:52:

ZOuden jullie (als jullie tijd hebben) iets voor mij willen maken wat werkt en dat ik het daar van kan leren.. Ik ben niet zo goed in uitleggen :P
Gewijzigd op 26/12/2016 16:54:23 door - Rob -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/12/2016 17:15:03
Quote Anchor link
Ik kan mij niet indenken dat je de tweede foreach nodig hebt.
Wat zegt var_dump() over $value na de eerste foreach?

- Rob -

- Rob -

26/12/2016 18:58:37
Quote Anchor link
array(4) { [0]=> string(8) "Promotie" ["notification_name"]=> string(8) "Promotie" [1]=> string(29) "U hebt een promotie ontvangen" ["notification_message"]=> string(29) "U hebt een promotie ontvangen" } zegt de var_dump

Toevoeging op 27/12/2016 10:52:53:

... Voor de meerdere users die een melding kunnen ontvangen, als ik ze allemaal in de database zet met user1, user2, user3, etc. hoe kan ik dan kijken of jouw userid daar tussen zit?
Gewijzigd op 26/12/2016 19:27:36 door - Rob -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/12/2016 12:25:24
Quote Anchor link
Volgens mij loop je veel te hard van stapel. Je wilt een heel systeem bouwen maar je mist de fundering.
Ik weet dat je dit niet wilt horen en het voelt onaangenaam maar je zou je echt eerst op een paar basic zaken moeten richten zoals:

a) Programmalogica eerst en dan pas de output. zie ook dit draadje
b) Ga oefenen met functies of nog liever met classes.
c) Denk eens na over het verschil tussen pagina's waar gebruikers op mogen landen (zoals index.php, about.php etc) en bibliotheek bestanden. Waar laat je wat?
d) Oefen eens wat met array's
e) Leer wat over database design
f) Kijk eens naar een simple framework als CakePHP of CodeIgniter
Gewijzigd op 27/12/2016 12:32:49 door Frank Nietbelangrijk

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/12/2016 12:33:35
Quote Anchor link
Hier ga ik zeker in mee.

Het is net als een slipcursus die je doet als je net kan rijden. Het is onverstandig.

Zet je plannen nog even in de ijskast en ga nog even lekker experimenteren.

- Rob -

- Rob -

27/12/2016 12:55:07
Quote Anchor link
Oké, kunnen jullie mij in het nederlands uitleggen wat een Framework precies inhoud?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/12/2016 13:01:29
Quote Anchor link
Wikipedia en Google is je vriend ;-)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Framework

Het is alleen niet iets waar je als beginner aan moet beginnen.
Gewijzigd op 27/12/2016 13:11:15 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/12/2016 13:52:49
Quote Anchor link
Een framework geeft je de fundering voor je applicatie.

Het biedt bijvoorbeeld:
- een indeling voor je bestanden
- een single entry point (Alle verzoeken komen op index.php)
- clean URL's
- een schat aan classes die je het leven veraangenamen zoals een database class, een menu class of een file class.
- een autoloader waardoor je geen include() meer hoeft te gebruiken
- een manier om je programmalogica gescheiden te houden van je view (je HTML)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.