foreach - Wat is de waarde van [b]$value[22][/b]?
Alvast fijne feestdagen toegewenst.
Ik heb een echte beginnersvraag:
Ik werk met foreach (foreach ($records as $value) {...)
Nu zit ik met een probleem:
Hoe kan ik weten dat $value[0] is de id bijvoorbeeld of de gebruikersnaam? en wat is de waarde van $value[22]?
Wat ik altijd doe is puzzelen tot ik de goede krijg, maar nu heb ik meer dan 20 $value[n]. Puzzelen is geen optie. Dat kost gewoon heel veel tijd.
Alvast bedankt voor de uitleg.
Sun Zaza
als je die uit de database hebt gehaald zouden de keys gewoon de coloms uit de tabel moeten zijn dus gewoon
$records['id'] en $records['username'] etc.
Als je dat niet hebt doe je iets verkeerd bij het ophalen van de data.
Bo Ter Ham op 22/12/2012 10:46:44:
Hoe kom je aan de array $records?
als je die uit de database hebt gehaald zouden de keys gewoon de coloms uit de tabel moeten zijn dus gewoon
Bedankt Bo Ter Ham,
Ophalen van de data is geen probleem. Ik zal het anders vragen:
Ik ben op zoek naar een query om deze resultaat te krijgen:
value[0] = text
value[1] = admin
value[2] = A
value[3] = B
value[4] = C
value[5] = D
value[6] = E
value[7] = F
value[8] = 1
value[9] = 1
value[10] = Malaga
value[11] = Spanje
value[12] = 100
value[13] = 1355214017 (Datum)
value[14] = 2012
value[15] = abcd
Alvast bedankt voor de suggestie.
Toevoeging op 22/12/2012 11:06:31:
Bart V B op 22/12/2012 11:02:39:
Dankjewel Bart.
Ik was opzoek naar print_r($value)
Ik dank jullie allemaal voor de hulp:)
mysql_fetch_array gebruikt bij het ophalen?
Ga dan eens mysql_fetch_assoc gebruiken.... dan kan je normale namen gebruiken.
Wil je het echt als nummer, dan zou je ook eens naar mysql_fetch_both kunnen kijken. Dan heb je beide ;).
Ik vermoed dat jij iets als Ga dan eens mysql_fetch_assoc gebruiken.... dan kan je normale namen gebruiken.
Wil je het echt als nummer, dan zou je ook eens naar mysql_fetch_both kunnen kijken. Dan heb je beide ;).
Erwin H op 22/12/2012 11:13:29:
Jammer alleen dat je de echte hulp (de tip die Bo gaf) terzijde schuift alsof het niet interessant is. Daar heb je pas echt iets aan als je het op waarde weet te schatten.
Edit: En Eddy heeft inmiddels uitgelegd waarom.
Edit: En Eddy heeft inmiddels uitgelegd waarom.
Ik waardeer elke hulp natuurlijk, maar omdat ik een beginner ben kon ik niet in 2 twee worden een antwoord aan Bo geven. Zodra ik meer kennis voor PHP heb, zal ik terug naar zijn antwoord.
Bedankt mannen voor de hulp. Het is opgelost.
Juist als je een beginner bent zou deze raad je een heleboel tijd kunnen schelen.... maar goed, doe er vooral niets mee als je er geen zin in hebt.
De print_r() optie is een handigheidje om de grote onbekende op te zoeken, zoals bijvoorbeeld een xml document moet uitpluizen.
Je kan beter het meteen goed doen, dan je nu het zelf heel moeilijk maken, als het niet om onbekende waardes gaat.
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan.... ;-)