Form binnen Form
jasper
23/04/2009 14:13:00Ik wil een form gaan posten maar deze bevindt zich binnen een andere form. Het probleem is dat hij het hoofdformulier post maar eigenlijk mag het enkel het subformulier zijn hoe kan dit opgelost worden?
PHP hulp
01/11/2024 03:25:01- SanThe -
23/04/2009 14:14:00Barry
23/04/2009 14:19:00jasper
23/04/2009 14:20:00Barry
23/04/2009 14:26:00jasper
23/04/2009 14:29:00dus ik heb op mijn hoofdpagina een include van een attachment pagina. ik wil een attachment toevoegen dit gebeurt zonder refresh binnen een iframe. Zodat alle velden in mijn hoofdpagina blijven staan. Maar omdat op mijn hoofdpagina ook al een form staat voert hij bij de submit mijn eerste form uit en niet het toevoegen van mijn attachment.
Midas
23/04/2009 14:36:00Emmanuel Delay
23/04/2009 14:46:00Wel ja, het mag dus niet.
Een aantal oplossingen:
- Zorg dat je enkel een form hebt voor het uploaden.
Voor het rest kan je de gegevens met ajax opsturen.
- Het is niet omdat je form qua HTML buiten het andere formulier moet staan, dat je daar als gebruiker iets van moet merken.
Pruts een beetje met positionering, desnoods een andere z-index. Zo kan je het doen lijken alsof je twee formulieren genest hebt.
-Je kan je upload formulier in een soort popup steken. Ik heb het niet over een echte popup, maar een onzichtbare div die je opeens laat verschijnen als je ergens op klikt. Weeral: het gaat hier om positionering.
- Je kan je volledige upload form in een iframe steken.
Mogelijkheden genoeg. Gewoon wat creatief zijn.
Een aantal oplossingen:
- Zorg dat je enkel een form hebt voor het uploaden.
Voor het rest kan je de gegevens met ajax opsturen.
- Het is niet omdat je form qua HTML buiten het andere formulier moet staan, dat je daar als gebruiker iets van moet merken.
Pruts een beetje met positionering, desnoods een andere z-index. Zo kan je het doen lijken alsof je twee formulieren genest hebt.
-Je kan je upload formulier in een soort popup steken. Ik heb het niet over een echte popup, maar een onzichtbare div die je opeens laat verschijnen als je ergens op klikt. Weeral: het gaat hier om positionering.
- Je kan je volledige upload form in een iframe steken.
Mogelijkheden genoeg. Gewoon wat creatief zijn.
jasper
23/04/2009 15:03:00Het het opgelost aan de hand van positionering in samenwerking met javascript submit()
Dank je voor de informatie
Dank je voor de informatie