Form en GET
ik heb een formulier waar onder andere de velden NAAM en LINK via method="GET" worden doorgestuurd naar een volgende PHP pagina. Als deze pagina is geopend dan zie je in de adresbalk netjes "info.php?naam=TEST&link=www.test.nl" staan.
Op deze pagina moet een link naar de ingevoerde link komen te staan, maar hou doe ik dat. ik heb "$link = $_POST["link"]" neergezet maar dat krijg ik de melding: "Notice: Undefined index: link"
Hoe doe ik dit???
Alvast hartelijk dank.
Je zegt zelf dat het via GET gaat, niet via POST dus. Geen $_POST dus, maar $_GET.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door simon
Geen shorttags, en in jouw scriptje kan ik HTML 'uitvoeren'.
1. ik gebruikte shorttags omdat ik een luie ICT-er ben die geen zin had om meer te typen (shorttags zijn lekker kort).
2. hij vroeg ook niet of het veilig moest zijn.
3. schrijf anders zelf code die hij kan gebruiken want ik probeer ook alleen maar te helpen(mijn kennis is ook nog niet zo heel goed maar er komt verbetering in).
1. Kan wel zijn, maar luiheid is des duivels oorkussen ;) En shorttags werken lang niet altijd.
2. Nee, maar daar hoor je van uit te gaan. Hij kan moeilijk elk pietepeuterige aspect van wat hij wil gaan beschrijven.
3. Helpen is niet hetzelfde als voorkauwen. Ik zeg expres alleen wat er niet klopt/beter kan, zodat hij zelf de code kan schrijven, anders leert hij niets.
Voor een site die ik openbaar maak, zet ik de error reporting enkel op PARSE en ERROR, voor de rest heeft de client daar geen zaken mee.
Uiteraard is het wel beter om al de warnings en notices echt op te lossen.
De rol val GET en POST:
POST is speciaal gemaakt om iets van de gebruiker naar de server te sturen.
GET is gemaakt om iets uit de server te halen. GET gebruik je dus bv. om een id mee te geven, of een pagina, subpagina,... zodat de php scripts weten wat voor informatie ze moeten halen (to get = halen)
Iets zoals links, namen, berichten posten, doe je best niet met GET. Er kunnen karakters in komen die beter niet in een url thuishoren, je zou dus verkeerde dingen kunnen krijgen. Niet iedereen heet Jan Klaas. Je moet maar eens een paar Zweden hebben die op je site komen...
Wat je kan doen, is iets zoals:
Dan zou de notice moeten verdwijnen.