form naar PDF en MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoran

Yoran

06/11/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Haloa,

Ik heb even een vraagje over een aantal dingen die ik graag zou willen maken. Ik wil een simpel form met een aantal velden graag opslaan in een een database. (dit begrijp ik wel) Maar nu wil ik ook daarnaast dat de ingevulde velden ook in een bestaande pdf komen te staan. De PDF is een brief waar dan bijv de velden naam, adres etc. automatisch worden geplaatst zodat deze is af te drukken. En dan daarnaast ook zijn opgeslagen in een db.

Volgens mij is dit mogelijk.. zoja heeft iemand links, benamingen functies, scripts, tips, etc.? Bedankt !
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoran

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 18:51:17

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

06/11/2008 16:07:00
Quote Anchor link
Ik heb laatst DomPDF ontdekt. Tot nu toe ben ik er redelijk tevreden over. Vooral dat je html/css kunt gebruiken om je teksten te stylen is heel handig.

Verder zou je ook Zend_Pdf. Maar die heeft (nog) niet goede ondersteuning om makkelijk teksten te maken/stylen.

Yoran

Yoran

06/11/2008 16:23:00
Quote Anchor link
thx ga het ff bekijken!

Ik wil zeg maar naam , adres , etc. die zijn ingevuld in een html form bijv. dat die worden opgeslagen zowiezo in db en dan dat ook daarna in pdf te zien zijn in een format brief die ik al heb maar zonder gegevens (pdf) zodat die ook uit te printen is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoran

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

06/11/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Gewoon in je formulier verwerk gedeeltje van je script de data in je database zetten. Dat moet je wel lukken lijkt me.

Als je het in de database gezet hebt, kan je met DomPDF gewoon eerst een stukje html maken (waarin je de variabelen van je formulier) dus gewoon in verwerkt.

Vervolgens maak je net als hier een PDF. Je kunt ook de method output() gebruiken ipv stream() waarna je met file_put_contents() het bestand naar je webserver kunt schrijven.

Yoran

Yoran

07/11/2008 12:09:00
Quote Anchor link
zou je me willen helpen ondersteunen met installatie want ik kom er niet helemaal uit?

Yoran

Yoran

07/11/2008 12:15:00
Quote Anchor link
heb ik pdflib nodig ofzo iets?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.