Form - sessions?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bert Smit

Bert Smit

26/08/2011 17:40:39
Quote Anchor link
Ik heb een (simpele?) vraag over een form. Wanneer men mijn form invult, wordt deze ergens anders op een pagina gepost. Dit doe ik door middel van de $_GET methode. Nu is het zo dat als het form is ingevuld en hij wordt 'opgeslagen', dat er een link ontstaat zoals deze:
www.website.nl/form.php?value1=hup&value2=bla&value3=flop

Als mensen op die link zouden klikken, ontstaat dat form ook gewoon nog een keer met die values (kunnen ook aangepast worden in de link..).
Dit wil ik voorkomen. Nu begrijp ik dat de $_POST methode dit soort informatie niet in de link zet (toch?), maar ik snap niet helemaal hoe dit werkt en of ik dit uberhaupt wel mag gebruiken. Of moet ik soms gebruik maken van cookies of sessies oid?

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 11:38:06

- SanThe -

- SanThe -

26/08/2011 17:46:34
Quote Anchor link
Bij GET staat het in de link en bij POST niet.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/08/2011 18:46:36
Quote Anchor link
bij POST staat het niet in de link, en de enige verschillen zijn
-Je form-tag er zo uit ziet: <form method="post" [...]>
-Je gebruikt $_POST ipv $_GET.

Vincent Huisman

Vincent Huisman

26/08/2011 18:47:53
Quote Anchor link
maar of je nou get of post gebruikt, het is aan te passen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/08/2011 18:48:42
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 26/08/2011 18:47:53:
maar of je nou get of post gebruikt, het is aan te passen

Ja, maar het een is makkelijker aan te passen dan het ander.

Bert Smit

Bert Smit

26/08/2011 19:18:43
Quote Anchor link
Maar is het wel te voorkomen? :/
En zo ja, hoe?

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/08/2011 19:37:38
Quote Anchor link
Wat wil je in dit geval voorkomen?

Bert Smit

Bert Smit

26/08/2011 19:56:11
Quote Anchor link
Nou het gaat mij eigenlijk meer hier om: Als de submit knop wordt gebruikt, stuurt hij het formulier door naar test.php. Hierin vindt het hele proces zich plaats van het posten op de website. Maar als iemand direct naar www.website.nl/test.php gaat, post hij gewoon een leeg formulier op de website. Hoe kan ik controleren in test.php of de persoon van mijn formulier-pagina komt, en het formulier dus daadwerkelijk heeft ingevuld?

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/08/2011 20:02:51
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{

// updaten

}

Bert Smit

Bert Smit

26/08/2011 20:11:54
Quote Anchor link
Je bent een held

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.