Form veranderen bij vinkje
Ik ben mij vandaag weer hard aan het vervelen en dan maak ik maar een contactformpje. Nu zou ik graag hebben dat ik een vinkje heb. Nu moeten er als ik het vinkje aanvink 2 velden in het form bijkomen, en als ik het dan weer uitzet moeten die velden weer weggaan. Ik denk dat dit met JS moet gebeuren maar ik heb absoluut geen idee.. Heeft iemand een opzetje a.u.b.? Ik ken namelijk niks van javascript.
Alvast bedankt,
Cedric
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cedric
zoiets gemaakt, maar dan met een radiobutton. Dat zou je een eindje op weg moeten helpen.
Ik heb weleens Bedankt, maar aangezien ik niks ken van JS toch nog een vraagje: moet ik hiermee heel mijn form opbouwen, dus al die vars aanmeken enzo? Of kan ik gewoon mijn form maken en dan enkel die JS gebruiken voor die checkbox? Het lukt namelijk niet echt..
Ik denk dat de simpelste methode zou zijn: een div maken met display: none en dan zodra die ene checkbox aangevinkt wordt, de display van die div op dislay: block zetten.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<script language="javascript" type="text/javascript">
var _check1, extra;
window.onload = init;
function init () {
_check1 = new getObj ('check1');
_extra = new getObj ('extra');
_check1.obj.onclick = make_visible;
}
function make_visible () {
_extra.obj.className = 'visible';
_check1.obj.onclick = make_invisible;
}
function make_invisible () {
_extra.obj.className = 'invisible';
}
</script>
var _check1, extra;
window.onload = init;
function init () {
_check1 = new getObj ('check1');
_extra = new getObj ('extra');
}
function make_visible () {
_extra.obj.className = 'visible';
_check1.obj.onclick = make_invisible;
}
function make_invisible () {
_extra.obj.className = 'invisible';
}
</script>
Ik versta het script nu een beetje beter en kan het nu wel aanpassen :) Thx!
Die is nogal serieus korter :P Hartelijk bedankt, Jan !
ik vraag me alleen af of de input blijft bestaan als je het vinkje weer weghaalt?
In deze opzet wel. Je moet dus in je script checken of het tweede vinkje aangevinkt was en anders de meegezonden waarden van de tekstinputs negeren.