Formulier Bepalen welke pagina volgende te laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Quincy

Quincy

19/12/2007 00:35:00
Quote Anchor link
Beste, ik ben een newbie met php en kom er even niet uit.

Ik heb een formulier gemaakt met de post methode, nu moet die nadat ik op de submit knop druk, bepalen welke .php vervolgens geopend dient te worden. Hij moet dus de waarde die ik via $_POST op vraag toetsen aan specifieke criteria, bij wel moet ie benquete/id2.php openen en bij niet moet ie gbenquete/id2.php openen. En als er nog geen waarde ingevoerd is, moet ie gewoon deze pagina (genaamd index2.php) openen. Wie o wie kan mij op de goede weg helpen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>marietje</title>
<link href="stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<?php
    if($_POST['2007'] == 'wel') {
        echo "benquete/id2.php";
    }

elseif($_POST['2007'] == 'niet'){
        echo "gbenquete/id2.php";
    }

else {
        echo "index2.php"
    }
?>

<body>
    <div id="container">
        <div class="rounded-corners">

<div class="rounded-header">
                <h2 align="center">1. Ik heb marietje in 2007...</h2>
            </div>

<div class="rounded-content">
                <div class="rounded-content-wrapper">
                    <form name='bezoeker_2007' method='post' action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>">
                    <input type='radio' name='2007' maxlenght='10' lenght='10' value='wel' /> wel bezocht</input><br />
                    <input type='radio' name='2007' maxlenght='10' lenght='10' value='niet' /> niet bezocht</input><br />
                    <p align='right'><input type='submit' value='Verder' /></p>
                    </form>
                 </div>
            </div>

</div>

</div>

</body>

</html>

Alvast bedankt!

Edit: ik krijg nu dus alleen maar een witte pagina.. Niks geen errors of wat dan ook.

De feitelijke bedoeling is dat de enquete (want dat moet het worden) hier na afsplits naar twee verschillende enquetes.

En later zal ik de waarde van een vraag ook nog eens op moeten kunnenv ragen om te bepalen of een vraag overgeslagen kan worden of niet.

edit2 1:30 AM:

Beste allen, het probleem van de witte pagina's is gevonden.. In mn haast de ;'s vergeten ;)

Alleen hoe zorg ik dat php mij doorstuurd naar de juiste pagina's?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Quincy

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 21:59:41

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2007 09:38:00
Quote Anchor link
Wat is dit?
Code (php)
1
<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>

Maak daar eens een echo van.
Code (php)
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

Edit: Doorsturen kan met header().
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Quincy

Quincy

19/12/2007 11:24:00
Quote Anchor link
Geweldig het werkt! :D Dank je wel!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.