Formulier dmv spry deelvensters met tabs

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

20/02/2013 19:13:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb al gezocht op de site maar de resultaten geven niet wat ik gehoopt had, su vandaar dat ik de vraag maar gewoon stel.

Ik wil een webformulier maken op mijn website en ik wil gebruik maken van spry deelvensters met tabs.

De spry deelvensters heb ik al klaar, ook de gewenste invulvelden staan op de juiste tabs, maar nu komt het. Alle tabs moeten naar dezelfde regel in de SQL database gestuurd worden.

Oftwel de gegevens op de verschillende tabs horen bij elkaar maar zijn verspreid over diverse tabs om het invullen overzichtelijk te houden.

Als ik nu op invoegen klik dan gebeurt er helemaal niets, er worden geen gegevens opgeslagen in de SQL database.

Hoe krijg ik het voor elkaar om alle gegevens die op de diverse tabbladen zijn ingevoerd in 1 handeling in te voegen in de database.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Roy
Gewijzigd op 20/02/2013 20:27:16 door Roy -

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 02:53:32

Eddy E

Eddy E

20/02/2013 19:44:02
Quote Anchor link
Wat is een spry?
Behalve een framework voor Java afkomstig van Adobe?

Als alles naar hetzelfde regeltje moet: gewoon alle formulieren naar dezelfde php-pagina sturen?

Toevoeging op 20/02/2013 19:44:04:

Wat is een spry?
Behalve een framework voor Java afkomstig van Adobe?

Als alles naar hetzelfde regeltje moet: gewoon alle formulieren naar dezelfde php-pagina sturen?

Roy -

Roy -

20/02/2013 20:18:58
Quote Anchor link
Heb je bovenstaande ook gelezen of reageer je om te reageren. Want met deze reactie kan ik dus helemaal niets.

De gegevens die in de spry-deelvensters met tabs ingevuld moeten worden, moeten een SQL database in. Omdat het meerdere tabs zijn ziet het command <form> het niet als 1 formulier en slaat die geen gegevens op.

In dit geval slaat die helemaal niets op in de SQL database (dus ook niet de tab waar de knop invoegen opstaat).

Eddy E

Eddy E

20/02/2013 21:17:09
Quote Anchor link
Je kan toch prima meerdere forms naar dezelfde PHP-pagina sturen?
Zonder code kan ik toch ook geen flikker zien? Daarbij vertel je nog steeds niet wat een spry is.
Je code met tabs zouden ook nog eens prima in 1 form kunnen staan.
Welke code gebruik je om de meuk in je SQL-database te gooien? Toon je ook al niet.

Tip: zoek eens op een basistutorial HTML formulieren verwerken met PHP/SQL. En ga daar mee aan de slag.

Zo, genoeg gezegd. Jij kan het nu prima zelf oplossen merk ik. Wellicht ook niet op mij reageren totdat je bovenstaande kan verwoorden danwel aantonen.

Aad B

Aad B

20/02/2013 21:26:41
Quote Anchor link
spry??

Roy -

Roy -

20/02/2013 21:49:53
Quote Anchor link
Wat ik met spry bedoelde had ik al uitgelegd. Maar ik zak het nog een keer uitleggen.

Ik heb in dreamweaver een php pagina aangemaakt. In die php pagina heb ik een spry deelvenster met tabs gemaakt, waardoor ik een mooi scherm krijg met meerdere tabbladen.
Op die tabs heb ik invulvelden gemaakt die ingevuld moeten worden. Deze gegevens moeten gezamenlijk worden opgeslagen in de gekoppelde sql database.

Het probleem is dat ik het dus jiet voor elkaar krijg om de gegevens van de verschillende tabbladen bij elkaar in de database te krijgen.

Ik kan geen code plaatsen aangezien ik mijn computer niet mee heb naar mijn werk.

Maar je geeft aan dat je meerdere formulieren naar dezelfde database kan sturen. Prima. Maar komen ze dan ook op dezelfde regel te staan in de database of worden het afzonderlijke registraties, want het uiteindelijke doel is om deze gegevens te gebruiken om een rapport te maken van de gegevens die op de tabbladen gezamenlijk zijn ingevoerd.

Toevoeging op 20/02/2013 21:51:58:

Ps een los formulier maken en die uploaden naar de database gaat prima het gaat mis als ik de tabbladen wil gebruiken on het spul voor de invoerder overzichtelijk te maken.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/02/2013 23:03:01
Quote Anchor link
The Spry framework for Ajax is a JavaScript library that provides easy-to-use yet powerful Ajax functionality that allows designers to build pages that provide a richer experience for users. Spry is designed to take the complexity out of Ajax and allow designers to easily create Web 2.0 pages.

http://www.adobe.com/devnet/dreamweaver/spry.html

Toevoeging op 20/02/2013 23:08:03:

Goed.. ik denk dat de meeste hier jQuery gebruiken en geen spry.

Daarnaast wordt het denk ik heel erg moeilijk om je te helpen als je geen relevant stukje code laat zien op het form.

Erwin H

Erwin H

20/02/2013 23:11:49
Quote Anchor link
Roy Twickler op 20/02/2013 20:18:58:
Heb je bovenstaande ook gelezen of reageer je om te reageren. Want met deze reactie kan ik dus helemaal niets.

Jammer dat je mensen zo benadert die je willen helpen, maar eerst netjes om meer info vragen.
Roy Twickler op 20/02/2013 21:49:53:
Maar je geeft aan dat je meerdere formulieren naar dezelfde database kan sturen. Prima. Maar komen ze dan ook op dezelfde regel te staan in de database of worden het afzonderlijke registraties, want het uiteindelijke doel is om deze gegevens te gebruiken om een rapport te maken van de gegevens die op de tabbladen gezamenlijk zijn ingevoerd.

Een database heeft geen 'regels', maar records. In een goed ontworpen database heeft elk record een kolom (of een set van kolommen) waarin elke waarde uniek is. Meestal een id veld (oplopend integer). Als jij een record in een tabel van de database wilt veranderen doe je dat met een update statement, waarin je met behulp van de waarde in de unieke kolom (of set van kolommen) aangeeft welk record moet worden verandert.

Dus het antwoord op je vraag of de gegevens in het juiste record komen is: als jij op een juiste manier je update statement maakt en altijd zorgt dat dat unieke id gebruikt wordt dan wordt het juiste record veranderd.

Roy -

Roy -

28/02/2013 18:20:10
Quote Anchor link
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb eens gekeken naar de opties die ik had met JQuery ( op aanraden op deze site) en daarmee heb ik de tabbladen kunnen aanmaken en het formulier over deze tabbladen kunnen verspreiden.

Overigens als ik een reactie ontvang met daarbij de vraag wat Spry deelvensters met tabs zijn en het antwoord word in dezelfde zin gegeven is dat in mijn ogen niet "netjes vragen om meer info" want je weet dus waar ik op doel. Ik ben geen expert, maar een beginnend hobbiest op dit gebied en omschrijf dus letterlijk datgene wat ik voor me neus heb. Ik ben niet bekend met alle officiele termen :D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.