Formulier in background
Ik heb de volgende vraag en hoop dat er iemand bekend mee is.
Ik heb een webformulier waar de gebruiker een nummer kan intypen en daarna posten.
de geposte waarde word in een nieuwe pagina gebruikt, die een resultaat terug geeft.
Maar dit resultaat wil ik dus op de achtergrond opvangen zodat er in mijn invoerscherm een melding komt met het resultaat.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Voorbeeld:
invoer.php -> waarde invoeren en posten naar bereken.php
bereken.php -> geeft een waarde terug (gewoon tekst niet in HTML) moet in de background gebeuren.
invoer.php -> moet de result van bereken.php weer kunnen tonen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Maarten Natzijl
Dan kan je ze altijd ophalen zolang de browser van die persoon die het invoert nog op staat.
Kan je het niet op dezelfde pagina doen? dat je de inhoud van bereken.php opvraagt in een div met een z-index als een soort popup. Zodra je dit invoert verberg je de div weer en kan je de waarde makkelijk hergebruiken aangezien je nog op dezelfde pagina zit :)
Dan komt er ook Javascript bij kijken, en je moet bij het bouwen van een site er vooral op richten dat het ook zonder Javascript werkt. Hij kan bij het submitten gewoon een sessie opzetten met de waarde erin:
En dan kan ie met
die waarde weer terughalen.
Niet vergeten session_start(); bovenaan je pagina te zetten.
Ik zou het dus echt moeten doen met een soort include ofzow... maar heb geen idee hoe
Invoer -> ajax call naar bereken.php -> toon op scherm -> 'wordt berekent' -> terugkoppeling bereken.php -> toont text waarde van bereken.php
Ik weet trouwens ook niet of AJAX andere site's kan aanroepen, volgens mij wel.
Nee, vanwege veiligheidoverwegingen kan je ajax alleen binnen hetzelfde domein, zelfs subdomein gebruiken.