formulier met verdwijningen en verschijningen
Ik zit met volgende probleem, ik wil graag dat als je iets uit een listbox selecteerd dat er dan bij elke onderdeel dat je kan selecteren iets in het forumulier veranderd, ik heb hier even een test php'tje voor aan gemaakt, zo was ik het aan het proberen, maar kom er niet uit:
<form action="test1.php?post=verstuurd" method="post">
<SELECT NAME="aantal">
<OPTION VALUE="1pers">1pers</OPTION>
<OPTION VALUE="2pers">2pers</OPTION>
<OPTION VALUE="3pers">3pers</OPTION>
<OPTION VALUE="4pers">4pers</OPTION>
<OPTION VALUE="5pers">5pers</OPTION>
Code (php)
Hij werkt overigens niet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Guus
Dat kun je beter met een associatieve array doen, dan met een serie if - elses
$aarde moet dat niet $aantal zijn? sorry ben nog n00b :)
$aarde moet idd $aantal zijn in jou geval, wel moet je dan bij de <option value= het pers achter de cijfer vandaan halen
Heb een error: unexpected $, dat is natuurlijk die $aantalwaarde, want die komt uit het niets.. ik heb deze al veranderd in $aantal, maar dan doet ie het nog niet, weet iemand in wat ik $aantalwaarde moet veranderen of wel regel ik moet toevoegen om $aantalwaarde betekenis te geven?
edit sorry ik ben moe.. doe ander even en kijk wat de output is..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door sander b
dat is 1,2,3,4 of 5 maar in dit geval moet het blabla1 etc. zijn
<option value="1" onClick="poep(1)">Pers 1 </option>
<option value= "2" onClick="poep(2)">Pers 2 </option>
</select>
<script language="javascript">
function poep(hallo)
{
document.(formuliernaam).shit.value = hallo;
}
</script>
zoiets?
@Twan: wat is daar het nut van? Eerst geef je je selectbox een bepaalde waarde om daarna vervolgens met javascript nog een keer dezelfde waarde er aan toe te kennen?
Edit:
Zie hieronder :
Right as usual
Zie hieronder :
Right as usual
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
En aangezien het script van Twan de waarde niet eens op slaan in een variabele, kun je er niet eens meer verder me werken. Het enige dat dat stukje javascript doet is het toekennen van een bepaalde waarde aan het 'value' attribuut van de select box. En dat is niet nuttig aangezien je dat net handmatig zelf hebt gedaan.
Maar goed, om terug te komen op de vraag van de ts. Je hebt twee mogelijkheden:
1. Met herladen van de pagina: waarde opslaan in een sessie variabele en vervolgens tijdens het herladen de benodigde onderdelen van het formulier genereren met php.
2. Zonder herladen van de pagina: AJAX.
Beter uit gelegd:
ik wil in me formulier dat je met een listbox kan selecteren met hoeveel personen je gaat.
Als je 1 persoon kiest, verschijnt er 1 text vak waar je 1 naam in kan vullen
Als je 8 personen kiest, verschijnen er 8 textvakken waar je 8 namen kan invullen
Als je 25 personen kiest, verschijnen er 25 textvakken waar je 25 namen kan invullen
Dit om het formulier zo kort mogelijk te houden, dus als je met 1 persoon gaat dat er geen 25 naam boxen staan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door guus
dit iets? Het is van Jan Koehoorn.
Misschien is verhip! dat is het! dank je!!!