Formulier naar XML
Marcel van Dijk
09/09/2008 13:01:00Hallo allemaal.
Voor een vriend van mij wil ik een systeem gaan ontwikkelen waarmee er op basis van de in en formulier ingevulde gegevens een xml bestand wordt verzonden naar een beveiligde URL.
Nou weet ik niet waar ik hierbij moet beginnen. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Alvast bedankt.
Voor een vriend van mij wil ik een systeem gaan ontwikkelen waarmee er op basis van de in en formulier ingevulde gegevens een xml bestand wordt verzonden naar een beveiligde URL.
Nou weet ik niet waar ik hierbij moet beginnen. Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?
Alvast bedankt.
PHP hulp
23/12/2024 11:34:44Frank -
09/09/2008 13:10:00Zie de PHP-handleiding over XML: klikkerdeklik
Kijk vooral naar DOM en SimpleXML.
Maar wanneer jij m.b.v. XML met een andere server wilt communiceren, dan klinkt mij dat meer als een WebService in de oren. In dat geval kun je goed met SOAP aan de slag.
Het maken van XML stelt niks voor:
Edit: En dan wordt dit het resultaat (in FireFox):
Kijk vooral naar DOM en SimpleXML.
Maar wanneer jij m.b.v. XML met een andere server wilt communiceren, dan klinkt mij dat meer als een WebService in de oren. In dat geval kun je goed met SOAP aan de slag.
Het maken van XML stelt niks voor:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$oXML = new DOMdocument('1.0', 'UTF-8');
$root = $oXML->createElement('root');
$oXML->appendChild($root);
$data = $oXML->createElement('data', 'inhoud van het element'); // inhoud kan ook uit een variabele komen, dat is logisch
$root->appendChild($data);
header('Content-type: application/xml; charset="utf-8"',true);
echo $oXML->saveXML();
?>
$oXML = new DOMdocument('1.0', 'UTF-8');
$root = $oXML->createElement('root');
$oXML->appendChild($root);
$data = $oXML->createElement('data', 'inhoud van het element'); // inhoud kan ook uit een variabele komen, dat is logisch
$root->appendChild($data);
header('Content-type: application/xml; charset="utf-8"',true);
echo $oXML->saveXML();
?>
Edit: En dan wordt dit het resultaat (in FireFox):
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -