Formulier
Code (php)
1
unset($naam, $onderwerp, $adres, $postcode, $gemeente, $land, $tel, $email, $bestemming, $periode); setcookie("formulier", 1, time() + ( $cfg['spam'] * 60 ) ); echo "<head><link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"></head>"; echo "<br /><p style=\"text-align: center;\">Uw contact bericht is succesvol verzonden!<br />"; echo "Er word zo snel mogelijk gereageerd.<br /><br />"; }
Iemand raad ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Karel chakar
Neen, probeerde ik al, als ik deze code toe voeg dan werkt het volledige doc niet meer ?
Bijvoorbeeld nog een sleep 3 en dan header(etc ...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
unset($naam, $onderwerp, $adres, $postcode, $gemeente, $land, $tel, $email, $bestemming, $periode);
setcookie("formulier", 1, time() + ( $cfg['spam'] * 60 ) );
echo "<head><link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"></head>"; echo "<br /><p style=\"text-align: center;\">Uw contact bericht is succesvol verzonden!<br />"; echo "Er word zo snel mogelijk gereageerd.<br /><br />";
sleep(3);
header("Location: index.html");
}
?>
unset($naam, $onderwerp, $adres, $postcode, $gemeente, $land, $tel, $email, $bestemming, $periode);
setcookie("formulier", 1, time() + ( $cfg['spam'] * 60 ) );
echo "<head><link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"></head>"; echo "<br /><p style=\"text-align: center;\">Uw contact bericht is succesvol verzonden!<br />"; echo "Er word zo snel mogelijk gereageerd.<br /><br />";
sleep(3);
header("Location: index.html");
}
?>
zou moeten werken, neem de php tags van hier niet over in jouw bestand!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door John D
Ik versta niet wat je bedoeld ?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<? php if(mail($cfg['email'], "[Contact] ".$onderwerp, $bericht, $headers, $aanbieding))
{
if(isset($_POST['stuurkopie']))
{
$headers = "From: \"Contact Formulier\" <".$email.">\r\n";
$headers .= "Reply-To: \"".$naam."\" <".$email.">\n";
$headers .= "Return-Path: Mail-Error <".$email.">\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
mail($email, "[Contact] ".$onderwerp, $bericht, $headers, $aanbieding);
}?>
{
if(isset($_POST['stuurkopie']))
{
$headers = "From: \"Contact Formulier\" <".$email.">\r\n";
$headers .= "Reply-To: \"".$naam."\" <".$email.">\n";
$headers .= "Return-Path: Mail-Error <".$email.">\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
mail($email, "[Contact] ".$onderwerp, $bericht, $headers, $aanbieding);
}?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door karel chakar
karel schreef op 23.01.2010 11:59:
Neen, probeerde ik al, als ik deze code toe voeg dan werkt het volledige doc niet meer ?
Dan is de opbouw niet juist want header() moet gewoon werken.
Waarom staat jullie code in kleurtjes en de mijne niet ?
Door de php-tags om het script heen.
Thanks
Notice: Undefined variable: onderwerp in /chroot/home/sealevel/sealevel.be/html/contact.php on line 273
Op lijn 273 staat dit:
Code (php)
$onderwerp bestaat niet.
Je hebt op gegeven moment in je scrip dit staan:
Vervang dit met:
Naar mij idee is verder dit de oplossing voor regel 273:
Fout:
Goed:
Dit is enkel het idee, het komt erop neer dat je geen html moet versturen als je wilt redirecten.
En anders gebruik je output bufering:
Code (php)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door P Lekensteyn
Peter schreef op 23.01.2010 13:47:
Output buffering is daar niet voor bedoeld! Gebruik het dus ook niet als lapmiddel om je headers already sent foutmeldingen te voorkomen...En anders gebruik je output bufering:
Blanche schreef op 23.01.2010 13:51:
Peter schreef op 23.01.2010 13:47:
Output buffering is daar niet voor bedoeld! Gebruik het dus ook niet als lapmiddel om je headers already sent foutmeldingen te voorkomen...En anders gebruik je output bufering:
Waarom niet?
Als je zo graag tekst/html wilt echo-en, dan werkt dit prima.
Ik raad het niet aan om onnodige code uit te voeren (lees: echo) als je toch meteen de client wegstuurt.
Bedankt.
Alles lijkt te werken doch blijkt mijn formulier geen naam meer te hebben als ik het toe krijg.
Vroeger kwam de mail van het formulier aan met Contactformulier.
Momenteel krijg ik hier een hoop tekens te zien ?
Ik denk dat het iets te maken heeft met het woordje onderwerp dat ik helemaal niet nodig had, maar wat moet er dan in de plaats komen ?.
@Peter: omdat het onnodig is en bovendien een verspilling is van geheugen omdat de output daarin opgeslagen moet worden. Zorg dat de logica van je scripts goed in elkaar zit en je hebt dit probleem helemaal niet. Output buffering is in dit geval geen goede oplossing, je lost het eigenlijke probleem namelijk niet op!