Forum sticky threads orderen SQL
Nu wil ik dat 'sticky' threads boven aan worden laten gezien. Een thread is sticky als de value op 1 staat.
Dus nu probeer ik dat met dit:
Code (php)
1
$sql = "SELECT * FROM FORUMSTHREADS WHERE FORUMID='$forumid' ORDER BY TIME, STICKY DESC";
Alleen werkt dit niet echt helemaal. Wat het eigenlijk doet is ORDER BY TIME ASC en met sticky doet hij helemaal niets. Wat doe ik fout?
Gewijzigd op 10/03/2018 14:20:51 door Rob Doemaarwat
Als je geen richting aangeeft bij een ORDER BY clause (ASC/DESC) wordt data altijd standaard ASC(ending) opgehaald.
Thomas van den Heuvel op 10/03/2018 16:09:20:
is dat geen gereserveerd woord?
Jawel en vandaar kwamen ook problemen., Daar lag ook een probleem. Dit gaf natuurlijk vreemde resultaten.
Nu heb ik het op weten te lossen met de volgende query met dank aan jullie:
Code (php)
1
SELECT * FROM FORUMSTHREADS WHERE FORUMID='$forumid' ORDER BY STICKY DESC, DATETIME DESC
Nu heb ik nog een vraag. De meeste forums gebruiken code en qoute tags. Maar hoe stel ik zo een soort bb code in? Ik vind niet echt duidelijke berichten hierover op het internet. Wordt dit met str_replace gedaan?
Gewijzigd op 11/03/2018 20:40:35 door Jasper Schellekens
Het hangt natuurlijk ook een beetje af voor welk publiek je een forum aan het maken bent. En hierbij komen nog een heleboel andere dingen kijken zoals privileges en correcte weergave van exotische tekens enzo *kuch*.
EDIT: natuurlijk zijn er ook andere formaten / oplossingen denkbaar, zoals bijvoorbeeld Markdown ofzo. Of een WYSIWYG-editor met beperkte HTML-mogelijkheden, maar dat hangt dus nogmaals af van je publiek en waar het forum voor dient.
EDIT: en inderdaad, dit is in principe een ander onderwerp, en daarom zou het ook beter zijn om hier een nieuw draadje voor te maken.
Gewijzigd op 11/03/2018 20:56:41 door Thomas van den Heuvel
Binnen forums zijn UBB-codes vrij gebruikelijk. Markdown wordt minder vaker gebruikt.
Maar ook zou een nieuwe thread hierover aanmaken.
Gewijzigd op 11/03/2018 20:55:23 door - Ariën -
https://www.phphulp.nl/php/script/data-verwerking/bbcode-parser-v-01/1558/
*schaamteloze plug naar familie*
Dan zou ik eerder naar deze kijken: *schaamteloze plug naar familie*