Forum uitbreiding
mijn vraag was of ik de eerste post van mijn forum in een andere kleur kan zetten dan de andere posts, ook wil ik dat mijn forum na bijvoorbeeld 20 posts een nieuwe pagina aanmaakt voor de andere posts, liefst blijft de beginpost dan wel bovenaan staan ook op de andere pagina's.
Het script waarmee uiteindelijk de posts op de uitvoer komen luid als volgt:
Als deze 1 is geef je hem een id in css ofzo.
dat is antwoord op mijn eerste vraag, en nu de vraag over de pagina's?
pagination
Ok, zou wel leuk zijn :p
http://www.phptuts.nl/view/39/ en/of http://www.phptuts.nl/view/41/
Lees ook de vragen die op het forum gesteld worden. Over jouw 2e vraag komen regelmatig topics voorbij.
Krijg nu een beetje het idee dat je ergens mee bezig bent, het niet weet en een topic opent. Geef aan waar je vast loopt, wat je al hebt geprobeerd. Gebruik Google eens.
Pagination zit niet als standaard functie in php. Had je zelf ook al kunnen achterhalen door even te kijken/zoeken voor te reageren. ;-)
Ten aanzien van je code:
Stap over op mysqli. Over mysql: This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used.
Een tabel wordt alleen gebruikt voor het tonen van data. Denk dat ik bij een forum toch zou gaan voor css opmaak.
=> waarom los je dat niet in je query op (zie bv http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp)?
Zie je veel vragen stellen. Op zich is er niets mis met het stellen van vragen, daar is het/een forum voor. Maar heb je zelf al de moeite genomen om een paar basistuts door te nemen? Lees ook de vragen die op het forum gesteld worden. Over jouw 2e vraag komen regelmatig topics voorbij.
Krijg nu een beetje het idee dat je ergens mee bezig bent, het niet weet en een topic opent. Geef aan waar je vast loopt, wat je al hebt geprobeerd. Gebruik Google eens.
Pagination zit niet als standaard functie in php. Had je zelf ook al kunnen achterhalen door even te kijken/zoeken voor te reageren. ;-)
Ten aanzien van je code:
Stap over op mysqli. Over mysql: This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used.
Een tabel wordt alleen gebruikt voor het tonen van data. Denk dat ik bij een forum toch zou gaan voor css opmaak.
=> waarom los je dat niet in je query op (zie bv http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp)?
Gewijzigd op 14/09/2013 12:27:38 door Obelix Idefix
php-tutorials doen? Volgens mij had ik zonder tutorials te doen zo ver niet geraakt als ik nu ben ;)
En ik heb inderdaad pas na mijn reactie opgezocht over pagination en heb denk ik wat gevonden.
Dat over mysql had ik al wat van gehoord, hoewel ik nog niet gehoord had dat dit volledig weg ging vallen, kan ik gewoon overal mysqli zetten of moet ik hiervoor volledige codes aanpassen?
Ik vond een tabel het makkelijkste om via css een opmaak te maken, ook omdat ik samenwerk met iemand en dat de verdeling ligt als volgt: code ik, opmaak de andere
Uiteraard overlappen die 2 dingen elkaar, maar ivm die samenwerking denk ik niet dat jullie hier iets op tegen kunnen hebben.
ivm de date-functie: ik vond dit zo een beetje overzichtelijker ;)
Bekijk anders eens de syntax (opbouw) van de functies op php.net voor uitsluitsel.
Kristof Hendrickx op 14/09/2013 14:03:59:
Ik zoek steeds eerst op google voor ik een topic aanmaak, het opzoeken op dit forum zal ik toch nog even moeten doen volgende keer, daar heb je gelijk in.
Uit je vraagstelling blijkt zelden/nergens dat je gezocht hebt/wat je gedaan hebt om een antwoord te vinden.
Gezien de vele vragen en de kwaliteit van je scripts, ben je nog niet erg ver ;-)php-tutorials doen? Volgens mij had ik zonder tutorials te doen zo ver niet geraakt als ik nu ben ;)
Ik vond een tabel het makkelijkste om via css een opmaak te maken, ook omdat ik samenwerk met iemand en dat de verdeling ligt als volgt: code ik, opmaak de andere
Uiteraard overlappen die 2 dingen elkaar, maar ivm die samenwerking denk ik niet dat jullie hier iets op tegen kunnen hebben.
Of je het alleen doet, met z'n 2-en of met een hele horde mensen, boeit niet. Het lijkt me dat het niet moet gaan om wat makkelijk is, maar wat goed/van deze tijd is.
ivm de date-functie: ik vond dit zo een beetje overzichtelijker ;)
Als dat je enige beweegreden is om het zo te doen, lijkt me dat een erg slechte.
Gewijzigd op 15/09/2013 19:13:10 door Obelix Idefix
Kristof Hendrickx op 13/09/2013 22:47:22:
... of ik de eerste post van mijn forum in een andere kleur kan zetten dan de andere posts, ...
Dat is gewoon css.
http://css-tricks.com/useful-nth-child-recipies/
Volgens mij bedoelt TS dat de letterlijke allereerste post een ander kleurtje moet hebben, dus eigenlijk gebaseerd op timestamp. Als je verschillende pagina's uiteindelijk hebt omdat er een heleboel reacties zijn geplaatst mag de eerste post op pagina 2 bijvoorbeeld niet een ander kleurtje hebben.
Dat is ook mogelijk, ja.