Forumberichten
Zouden jullie de door mij geplaatste onderwerpen in het forum (zie mijn profiel) kunnen sluiten en verwijderen?
Er staan nl scripts in die nu te vinden zijn via Google, scripts van mijn website.
Alvast bedankt.
Mario
Je kunt altijd je eigen post leeghalen met een berichtje erbij waarom je dit gedaan hebt
Ik had gekeken maar dat kon ik niet vinden...
bij iedere reactie die je hebt gepost zit naast de quote-knop een edit-knop, dus in de topics zelf, niet in je voorkeuren of profielinstellingen
Tobias Witmer op 12/01/2011 08:46:38:
Toch verdwijnt deze edit-knop soms op mysterieuze wijze. Heb zelf ook weleens een post na een paar dagen nog willen wijzigen, maar was de edit-knop opeens verdwenen, terwijl ik wel was ingelogd :-$bij iedere reactie die je hebt gepost zit naast de quote-knop een edit-knop, dus in de topics zelf, niet in je voorkeuren of profielinstellingen
Overigens vind ik niet dat zomaar iedereen zijn posts leeg moet gaan maken. Eerst denken dan doen. Iedereen met een beetje verstand kan zich bedenken dat de pagina's van phphulp door Google worden geindexeerd. Dan moet je niet eerst om hulp vragen en vervolgens je post leeg gaan gooien omdat het script op google te vinden is.
Wat voor een forum zouden we anders nog overhouden? Juist: Een forum met allemaal lege posts!
@Mario:
En om even heel bot te zijn: Ik denk niet dat iemand op de door jouw geplaatste scripts zit te wachten (een lek ledensysteem en een randomnumber-script dat niet veel voorstelt), dus waar maak je je druk over?
Gewijzigd op 12/01/2011 10:34:02 door The Ultimate
Quote:
Ik word gevonden op Google en dit wil ik niet!
Alles wat je plaatst op internet, zowel hier als op web communities zoals Hyves en Facebook, wordt opgenomen door zoekmachines. Je profiel pagina is echter enkel zichtbaar voor geregistreerde gebruikers die ingelogd zijn.
PHPhulp is zo ingericht dat dit de zoekmachines optimaal aanspreekt. Dit doen wij zodat mensen die via zoekmachines zoeken op een vraag, hier terrecht kunnen komen en daarmee antwoord op hun vraag krijgen. Dit geldt hetzelfde voor het nieuws, de artikelen, vacatures, scripts en boeken.
Zoekmachines indexeren echter ook de namen die verantwoordelijk zijn voor dergelijke posts. Wil je hier van af, dan zijn er een aantal opties:
1. Wijzig je naam
2. Vraag om verwijdering van je account
LET OP: Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies. In overleg is verwijdering van bepaalde berichten wel mogelijk.
Bepaalde berichten houdt in, dat dit niet meer dan 2 of 3 zijn waarin jij duidelijk via het admin / mod hulp forum aangeef om welke topics het gaat en welke berichten jij aangepast wilt hebben.
Voldoe je niet exact aan deze eisen dan wordt je aanvraag niet in behandeling genomen.
Alles wat je plaatst op internet, zowel hier als op web communities zoals Hyves en Facebook, wordt opgenomen door zoekmachines. Je profiel pagina is echter enkel zichtbaar voor geregistreerde gebruikers die ingelogd zijn.
PHPhulp is zo ingericht dat dit de zoekmachines optimaal aanspreekt. Dit doen wij zodat mensen die via zoekmachines zoeken op een vraag, hier terrecht kunnen komen en daarmee antwoord op hun vraag krijgen. Dit geldt hetzelfde voor het nieuws, de artikelen, vacatures, scripts en boeken.
Zoekmachines indexeren echter ook de namen die verantwoordelijk zijn voor dergelijke posts. Wil je hier van af, dan zijn er een aantal opties:
1. Wijzig je naam
2. Vraag om verwijdering van je account
LET OP: Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies. In overleg is verwijdering van bepaalde berichten wel mogelijk.
Bepaalde berichten houdt in, dat dit niet meer dan 2 of 3 zijn waarin jij duidelijk via het admin / mod hulp forum aangeef om welke topics het gaat en welke berichten jij aangepast wilt hebben.
Voldoe je niet exact aan deze eisen dan wordt je aanvraag niet in behandeling genomen.
Gewijzigd op 12/01/2011 10:52:05 door Justin S
Wat betreft jouw opmerking over dat als iedereen zijn of haar posts zou leegmaken, je geen discussies meer overhoudt. Ben ik het wel mee eens, maar niet helemaal. Posts die bedoeld zijn voor publicatie (toevoegen van scripts) kun je wat mij betreft een discussie over voeren, posts waarin wordt gevraagd om hulp niet. Wanneer de hulpvraag is opgelost moet het gewoon kunnen dat de post wordt leeggehaald.
Ik weet dat de scripts niet goed in elkaar zitten, maar de scripts waren ook geplaatst als vraag om hulp en niet ten behoeve van het insturen van een script.
Ik wil graag de posts verwijderd hebben omdat als je nu de naam van mijn website intypt, je deze scripts als zoekresultaten krijgt. Niet alle scripts worden meer gebruikt, maar ik wil ze gewoon weg hebben zodat niemand de kans krijgt eventuele rare dingen uit te halen.
Op zich snap ik jouw frustratie. Ben zelf ook weleens bezig geweest met een website en dan typte ik een keer de naam in bij Google en kwam er een vraag over de ontwikkeling van de site op phphulp boven drijven. Daar is maar weinig tegen te doen. Het beste kun je nergens in de post de url/naam van de website/project vermelden.
Een andere oplossing zou zijn dat wanneer men een topic start je de keuze hebt om de post te tonen aan iedereen of alleen aan leden, zodat Google er in het tweede geval niet bij kan. Maar ja, dat vergt een aanpassing in de scripts van phphulp en we weten allemaal dat daar nogal veel tijd overheen gaat...
Mario Braam op 12/01/2011 16:22:33:
Deze website heet PHPhulp. Dit betekent dat mensen er hulp kunnen vinden. Niet alleen jijzelf, maar ook anderen die hetzelfde probleem hebben. Zou fraai zijn als iedereen nadat ie antwoord op z'n vraag heeft vervolgens z'n post gaat leeghalen. Vind het eerlijk gezegd een beetje egocentrisch overkomen... :-/Wanneer de hulpvraag is opgelost moet het gewoon kunnen dat de post wordt leeggehaald.
Daar ga ik verder niet op in. Wat jij doet is pure provocatie, dit heeft niks met discussie te maken.
Mijn hele post heeft trouwens niks met discussie te maken, het was een vraag die bedoeld was voor de beheerders en niet als begin van een discussie waar iedereen maar op kan reageren.
Wat mij betreft is de discussie dus klaar. Normale posts, ok, maar op je eigen mening gegronde verwijten doe ik niet aan mee, daar krijg je vanaf nu geen reactie meer op.
Mario Braam op 12/01/2011 19:39:40:
@ Ozzie PHP:
Daar ga ik verder niet op in. Wat jij doet is pure provocatie, dit heeft niks met discussie te maken.
Mijn hele post heeft trouwens niks met discussie te maken, het was een vraag die bedoeld was voor de beheerders en niet als begin van een discussie waar iedereen maar op kan reageren.
Tja, je hebt te maken met een slecht gemaakt forum. Iedereen kan dus reageren.
Wat mij betreft is de discussie dus klaar. Normale posts, ok, maar op je eigen mening gegronde verwijten doe ik niet aan mee, daar krijg je vanaf nu geen reactie meer op.
Hij heeft wel gelijk. Heel veel mensen leren door te kijken naar anderen. Velen hebben geleerd door te kijken hoe iemand ander zijn probleem opgelost werd. Eigenlijk zijn er geen nieuwe problemen, elk probleem bestaat al wel.
Door goed te zoeken kan alles wel gevonden worden. Het is daarom dus zonde als die data verloren gaat.
Nou, als je dit al pure provocatie vindt? Ik ventileer gewoon mijn mening, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn want dat is je goed recht. Mijn reactie was een reactie op deze opmerking van jou: "Wanneer de hulpvraag is opgelost moet het gewoon kunnen dat de post wordt leeggehaald." Dit komt op mij over als een soort vrijbrief dat iedereen zijn of haar post kan verwijderen waardoor alle samenhangende antwoorden en discussies zinloos worden. Je krijgt dan een forum wat uit allemaal losse deeltjes aan elkaar hangt... of beter gezegd uiteenvalt. @ Ozzie PHP:
Oke... even een (apart) voorbeeld misschien om het te illustreren... stel jij bent de directeur van een bouwvakkers-bedrijf en jij bent ingehuurd om funderingen te leggen voor flatgebouwen. Je doet dit voor wel 100 flatgebouwen verspreid over Nederland. Op een mooie dag heb je het...
@Mario Braam: Stuur een bericht naar het meldpunt moderatie. Een bevoegde moderator of admininstrator zal dan je bericht in behandeling nemen.